Япония ще закупи още 105 американски изтребителя F-35, обяви днес президентът на САЩ Доналд Тръмп след среща на високо равнище с японския премиер Шиндзо Абе, предаде Франс прес.
"САЩ подкрепят усилията на Япония да подобри своите отбранителни способности и през последните месеци им изпратихме голямо количество военно оборудване", каза Тръмп на пресконференцията, на която обяви намерението на Япония да закупи 105 нови F-35.
Япония в края на 2011 г. обяви покупката на 42 самолета F-35. Сега с новата поръчка, тя се превръща в първи международен клиент за този самолет пето поколение
Правителството на Абе, което през декември обяви рекорден бюджет за отбрана, увеличава вноса на американско военно оборудване под натиска на Тръмп. Целта е да се противостои на военната заплаха от Китай, но също така да намали търговския дисбаланс със САЩ, който редовно е обект на критики от страна на американския президент.
Пуснати на пазара в началото на 90-те години на миналия век, F-35 се произвеждат от Локхийд Мартин, а двигателите им се правят от друга американска компания - Прат и Уитни.
По последни данни, на клиенти в целия свят са доставени 390 броя F-35. Това е най-скъпата оръжейна програма в американската военна история. Според оценките общата ѝ стойност е близо 400 милиарда долара. Целта е през следващите десетилетия да бъдат произведени около 2500 самолети F-35.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
11 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Ма тук много зомби, много нещо.
И аз благодаря, колега, за продължаването на инициативата!
Изключително интересна информация! Благодарности !
Самолети от 5-то поколение:
1. Първото нещо, което отличава такъв самолет от 4-то поколение: "невидимостта", технологията "Стелт". Най-важната характеристика се явява ефективната площ на разсейване (ЕПР).
ЕПР на даден обект определя обхвата, в който обектът може да бъде открит чрез радар. Повишената стойност на ЕПР означава по-голяма радарна видимост на обекта, а намаляването на ЕПР затруднява откриването. Тя зависи повече от формата на летателния апарат (съотношението на ъгли, обтекаемост) и …
материалите за производство. ЕПР на американския F-22 (Raptor) е 0,0001 квадратни метра, докато заявеното епере на вечния прототип Су-57 е 0,5 кв. м (всъщност реалната ЕПР е много по-висока). Почувствайте разликата !!
„Стелт” е много скъпа технология. Само едната разработка на „Raptor” струва 65 милиарда долара. Тя стъпва върху базата на съществуващия научен и инженерен потенциал, върху най-високите технологии и дългосрочните разработки в тази област. В жалкия Су-57 са инвестирани 4 милиарда долара (половината откраднати), започвайки от снежнобял, празен лист. При мъртви КаБе-та и пълен разпад на научната база. И топлинната следа от допотопните двигатели е такава, че без никакви "решетки" самолетът ще бъде засечен в инфра-червения спектър.
2. Скорост и маневреност
За F-22 нормалният режим на работа представлява число на Мах 1.2, без форсаж. Самолетът има два двигателя Pratt & Whitney F119 със сумарна тяга 21 тона, управляем вектор на тягата и двигатели, скрити в корпуса (силно намалена топлинна следа при процепни дюзи), при тегло 29 тона.
Су-57 е оборудван с два двигателя АЛ-41Ф1 (открити двигатели с огромни кръгли дюзи) с управляем вектор и сумарна тяга 17 тона при тегло 30,5 тона.
Разбира се, дори близка до свръхзвукова скорост без използване на форсаж Су-57 не може да развие.
3. Електроника и средства за откриване
F-22 има радарно-локационна станция с активна фазирана антенна решетка (АФАР) тип AN/APG-77 с чувствителност ЕПР = 1 кв.м на разстояние 241 км.
Руснаците лъжат, че имат РЛС с АФАР Н036 „Белка” с чувствителност ЕПР = 1 кв.м на разстояние 400 км. Със същия успех могат да турят и 4000. За какво им е изобщо, при положение, че Рапторът има ЕПР 0,0001 кв.м ?!
4. Въоръжение
Ей, Су-57 има 30 мм оръдие 9А1-4071 !? Пето поколение, блин !
И супер-ракети „въздух-въздух” Р-77, приети на въоръжение през 20..., всъщност 1994-а, с далекобойност 110 км.
Срещу AIM-120D на F-22 с обхват от 200 км и разработена ракета NCADE, предназначена за прихващане на балистични ракети с малък и среден обсег в активния и възходящия сегмент на траекторията - както в атмосферата, така и извън нея.
5. Серийно производство
От момента на първия полет през 2010-а година досега са произведени 10 прототипа на Су-57. Серийно производство на истински бойни самолети, а не на прототипи, в съвременна Русия е невъзможно да се организира.
Само от типа F-22 са произведени 200 броя. Повече не са необходими. Няма с кого да се сражават. Според прогнозите на много експерти до 2050-а година не се очакват конкуренти извън страните от НАТО. А има и F-35 с вертикално излитане, произведени са и 600 парчета многоцелеви „Eurofighter Typhoon” (4 поколение), както и несметни рояци всякакви безпилотни самолети и дронове. А в геосинхронна орбита кръжат десетки комуникационни и проследяващи спътници...
Какво да ви кажа накрая ?
Су-57 представлява все още непуснато в серия пълноценно го.но.
В Рашистан върви вяло-бурна (оксиморон!) имитация на най-новите западни технологии и ражда незавършени изроди, които само външно приличат на модерни летателни, стрелятелни и локационателни апарати. Затова пък яхтите на руските милиардери са най-дългите в моретата и океаните, руските джуджета – най-големите сред събратята си, а съветските, тоест руските кокошки – най-щастливите на света!
Здравей, бай Знайко!По твоя инициатива пускам въпросния материал на С. Симонов, в синтезиран вид и леко авторизиран, в отделен пост !Благодаря, че повдигна темата!
Приятелю , от кого/КОЙ очакваш истинско , патриотично отношение по този въпрос ?? От дс-агент Иван-каракачан, от русофилистичния льотчик , от Банкянския нарцис-артист ??? От кого ?????!!!!!
И румънците, и гърците (и не от вчера) имат Ф16-ки - основата за преминаване към Ф35-ици. Но си прав, че и ние не трябва да се бавим и да надграждаме ВВС-то си технологично. Аз обаче имам и опасения, че (каквито сме руски подгь3ници (не ти и аз ;-), а бокофците, радефците и каракачанофците)) може да ни ... поотложат с Ф35-иците. ... Ама нека първо стигнем до там...
И румънците, и гърците ще купуват Ф35. Трябваше и ние за да не изостанем технологично за десетилетия напред.
Хубаво е, тези, които се интересуват, да прочетат статията на руския експерт Сергей Симонов "Если завтра в поход", в която той подлага на унищожителна (но напълно обоснована критика) новите СУ - лесна и безвредна мишена за американските самолети пето поколение. Цитирам един от изводите му: "Само F-22 са произведени 200 бройки. Повече не е нужно. Те няма с кого да воюват. По прогнозите на болшинството експерти до 2050 година извън НАТО конкуренти на тези самолети няма да се появят."
... ти да видиш... Е що не взеха от съветските су-та? :-))) .... Всъщност "взели" са ги: в софтуера на новите ЕФ-ове руските су-та са предварително заложени като цели и мишени. И терминът "прихванали са ги" е вече остарял, защото руските самолети са "прихванати" още неизлетели от хангарите (от навесите и бараките, в които ги кърпят)