Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Японската индустрия предлага щадящи природата технически хитрини

2 коментара

Прагматични и убедени, че технологията - тяхната най-голяма сила - със сигурност може да предложи лек за тегобите на нашето общество, японските индустриални фирми се надпреварват да прилагат хитрини, с които уредите да консумират по-малко енергия и да щадят околната среда, пише Франс прес в петък в кореспонденция от Токия.

"В този дом, когато някой седне на канапето в хола, климатикът го "намира" и насочва към него въздух с подходяща температура; осветеността на телевизора автоматично се настройва в зависимост от околното осветление, така че картината остава качествена, при минимизирано потреблението на електричество".

Президентът на Панасоник Фумио Оцубо повтаря на драго сърце, че стремежът му е компанията, създала "жилището на близкото бъдеще", да бъде лидер, осигуряващ модерен високотехнологичен конфорт, съпътстван с икономия на енергия и намалени въглеродни емисии.

Оцубо продължава: "Ако тръгнете към кухнята, там се включва осветлението, а лампите, климатикът и телевизорът в хола автоматично се изключват. Това става със сензори за движение, температура и светлина и системи, които ги регулират".

Производството у дома на електричество от слънчеви панели, към които е свързана акумулаторна батерия литий-йон, ограничава загубите на енергия от транспортирането ѝ, както и емисиите на въглероден диоксид.

Панасоник, поставена от икономическата група Никей на първо място в класацията на японските индустриални фирми, щадящи околната среда, изобретява множество технически подобрения, за да сведе до минимум потреблението на ресурси в жилищата.

"Като се наклони барабанът на пералнята, консумацията на вода намалява, защото течността се разпределя по-ефикасно", подчертава една домакиня.

Хладилникът е изолиран с нови, изключително фини материали, които осигуряват по-добра изолация, но за чието производство са нужни по-малко суровини, изтъква Панасоник. Хладилникът има сензор с чип, който прогнозира вероятните отваряния и затваряния и почти преминава в режим стендбай, когато "знае", че дълго време ще стои затворен, "запаметявайки" навиците на собствениците си, обяснява стопанката на къщата.

Панасоник съвсем не е единствената японска компания, която хвали своите "еко" открития - те са важен фактор за увеличаване на продажбите. Следващите в класацията на Никей са от същия сектор: Шарп, Мицубиши Илектрик и НЕК, която изпревари шампиона на хибридните автомобили Тойота (на пето място).

"Осветеността на телевизора с екран от течни кристали (LCD) със светодиоди (LED) вместо кинескоп позволява да се намали с една трета консумацията на електричество при еднакви размери", подчерта говорителка на групата Шарп.

Смяната на обикновената крушка, която разпръсва във вид на топлина 95 на сто от консумираната електроенергия, с модел със светодиоди, позволява да се намали седем пъти потреблението при еднакво осветление", казва шефът на филиала за осветителни тела на Тошиба (шеста в класацията).

Гигантите на японската електроника смятат, че не бива да сме изправени пред избор между качество на материалния живот и опазване на планетата: трябва да сме изобретателни, за да не бъде едното за сметка на другото и за да може един ден всички да живеем комфортно въпреки ограниченията, налагани от изискванията на екологията и от уважението, с което трябва да се отнасяме към Земята. "Търсенето на природни ресурси в света се увеличава стремително", напомня Оцубо. "Ако продължим да консумираме петрол със сегашните темпове, той ще стигне само за 40 години, а индият, необходим за телевизорите с плоски екрани, ще стигне едва за шест години", предупреждава той.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. генади
    #9

    Глобално затопляне=Свински грипСВИННОЙ ГРИПП - ГЛОБАЛЬНАЯ АФЕРАhttp://www.youtube.com/watch?v=GMk58hB5bQ4http://www.youtube.com/watch?v=afV5v5c6oeAhttp://www.youtube.com/watch?v=bnz5kbojiSMhttp://www.youtube.com/watch?v=nU-TvJ_Tyk0http://www.youtube.com/watch?v=jxoa2DyXQI0http://www.youtube.com/watch?v=XKYlrvJN-7gИстория одного обмана или глобальное потеплениеhttp://www.youtube.com/watch?v=rsXVyxIN50chttp://www.youtube.com/watch?v=LAmHEjH5ZSEhttp://www.youtube.com/watch?v=BCONCnJvWaghttp://www.youtube.com/watch?v=1IxGmdjlqk0http://www.youtube.com/watch?v=ACHSbb72-Nchttp://www.youtube.com/watch?v=nBydn1xMHlYGLOBAL

  2. Boomadafaka
    #8

    na energia do 0 i jiwota na Zemiata. I koeto e ostanalo she si otduhne naj-setne sled 10000g "choweshki progres". Drugoto e turgowska reklama za oshte poweche prodajbi i konsumacia. Na energia. I na resursi. I na priroda.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.