Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Ясни са надзорниците за ремонта на трите виадукта на “Тракия” и “Хемус”

2 коментара
Ясни са надзорниците за ремонта на трите виадукта на “Тракия” и “Хемус”

След като бяха избрани строителите, които ще ремонтират трите опасни виадукта по магистралите “Тракия” и “Хемус” днес станаха ясни и надзорните фирми, които ще следят за качеството на извършваните дейности.

Ремонтът на виадукта на 61-я километър от "Тракия" ще се наблюдава от фирма “Рутекс”, която даде цена от 14 850 лв. Този мост ще бъде рехабилитиран срещу близо 6 млн. лв. от обединение, в което влизат "Геострой", "Мостремонт 97" и "Пътстрой 92”.

От осемте подадени оферти за строителен надзор бяха отворени цените на петима кандидати. Трима не бяха допуснати до тази фаза на търга – обединение “Национални транспортни оси”, сдружението "Три Ес Консулт Инженеринг" и “Градиакт Консулт” .

Строителният надзор на втория опасен мост на "Тракия" – на 67-я километър, ще се упражнява от ДЗЗД “Виадукти 2012”, което даде най-ниска цена от 18 450 лв. Този виадукт ще бъде ремонтиран от австрийската "Порр Бау” срещу 7.2 млн. лв.

За тази позиция оферти бяха подали шестима кандидати, като само сдружение “Три Ес Консулт Инженеринг” не беше допуснато до отваряне на ценовата оферта.

“Пътинвестинженеринг” предложи най-ниска цена за строителния контрол на виадукта "Бербеш" на магистрала "Хемус" (30-и км) - 24 894 лв. Този виадукт ще се рехабилитира от "ГБС Инфраструктурно строителство” срещу близо 13 млн. лв.

За този мост оферти бяха подали шестима кандидати, като до отваряне на цените не бяха допуснати двама – обединението “Национални транспортни оси” и сдружението "Три Ес Консулт Инженеринг".

През миналата година правителството беше планирало 45 млн. лв. за спешен ремонт на трите опасни виадукта. Цената от търговете им за строителството възлезе на 31.39 млн. лева с ДДС.

За аварийната им реконструкция се взе решение след земетресението на 22 май край Перник и последвалите поройни дъждове. Оказа се, че мостовете не отговарят на съвременните изисквания за сеизмична устойчивост, а пороите ги оставиха в още по-окаяно състояние.

Плановете на пътната агенция са ремонта на мостовете да започне през пролетта на 2013 г.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #2

    Цената на надзора и за трите виадукта е под 0,25 % от строителната стойност. Световната практика в подобни случаи е от 2,5 до 4 %. Излиза, че разликата е над 10 пъти! Каква ще е ефективността му? Защо в България въобще го има?

  2. Анонимен
    #1

    Цените, който са записани в статията за стройтелен надзор на виадуктите, са пренебрежимо ниски - не е възможно, за контрол от порядъка на няколко милиона СМР за обект, резидентския контрол да бъде от порядъка на 15-25 хил.лв. При срок за стройтелтво 18 месеца, хонорара за резидентския контрол е под1000 лв.за месец. Това е някаква недомислица, още повече че се отнася за проетиране и стройтелство на двете платна на магистралата!!!Дане сте изпуснали някоя нула,или това дасе отнася за контрол само на проектите??

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.