Представителят на Германия в Европейската комисия Гюнтер Йотингер заяви, че ще бъде неправилно да се определя общоевропейска крайна дата за спиране на продажбите на автомобили с бензинови и дизелови двигатели, предаде Асошиейтед прес.
Великобритания обяви миналата седмица планове да забрани продажбата на такива коли от 2040 година, следвайки подобни решения във Франция и Норвегия. Германия, която е лидер в автомобилостроенето, обаче не е склонна да последва примера им.
Миналата седмица германският министър на транспорта Александър Добринт коментира, че все още е твърде рано да се погребва двигателят с вътрешно горене и все още не се знае дали въглеродно-неутралните синтетични горива няма да бъдат също толкова добро решение, колкото технологиите за електрически батерии.
Йотингер, който в предишния състав на Еврокомисията отговаряше за енергетиката, а сега за бюджета, посочва пред германския в. "Райнише пост", че към този момент е твърде преждевременно и неправилно да се определя единна европейска дата за отказване от двигателите с вътрешно горене.
Страни като Полша все още произвеждат повечето си електроенергия от въглища. Ако те преминат към електромобили твърде рано, то това няма да помогне за борбата с климатичните промени, тъй като ще увеличи емисиите на въглероден диоксид, отбелязва еврокомисарят, цитиран от АП и БТА.
Пред дни Добринт обяви създаването на фонд на стойност стотици милиони евро, който трябва да помогне на градовете да развият и оптимизират транспортната си инфраструктура и трафика, без да забраняват дизеловите автомобили.
"Все още ни предстоят технологични решения", каза министърът, допълвайки, че макар електрическите автомобили да са бъдещето, все още не е ясно дали те са готови за масовия пазар.
В петък вечерта обаче американският производител "Тесла" (Tesla) представи наполовина по-евтини от досегашните си електромобили. Първите електромобили Модел 3 бяха доставени на своите 30 собственици - всичките служители на компанията.
Президентът и главен изпълнителен директор на компанията Илон Мъск се появи на сцената зад волана на яркочервен Модел 3. Силуетът наподобява на Модел Ес - спортното купе от тази гама – но малко по-малък, с по-опростена концепция и наполовина по-евтин. Цената на базовия модел е 35 000 долара, а възможното изминато разстояние с едно зареждане на батерията е 350 километра.
Подобно на предишните два модела – Ес и Екс, Тройката е изцяло електрически и разполага с автоматична система на управление, което го прави отчасти автономен. За да създаде по-евтина кола, Тесла е използвала по-малко алуминий и повече стомана, като е премахнала някои елементи.
Компанията се похвали с над един милион нови поръчки, най-вече в Съединените щати. Потенциалните клиенти могат да внесат 1000 долара възстановим депозит, за да влязат в списъка за покупка на Модел 3. Хората, които си резервират кола сега, ще я получат вероятно в средата на 2018 г., обясниха от "Тесла".
За честна и независима журналистика
Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.
4 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Според моето скромно мнение, климатичните промени се дължат на неравномерното развитие на икономиките и струпването на вредни производства на едно място. В един филм се каза, че Китай чрез въглищните си централи и заводите В ПРОМИШЛЕНИЯ СИ РАЙОН изхвърля в атмосферата толкова въглероден диоксид, колкото цялата икономика на САЩ на целия континент. Климатът на земята е добре балансиран. Ако един фактор надделее над останалите, той нарушава общия баланс. Например: пустинните бури пренасят прах към басейна …
на Амазония, там вали тропически дъжд, той отмива ценни минерали, с които са храна на фитопланктона, който произвежда най-голямото количество кислород на планетата, но пречи за развитието на рибните популации. Ако пустинята се увеличи и изхвърля повече прах в атмосферата...Човешката дейност действа като КАТАЛИЗАТОР.
Ами тия чисти дизели с фалшивия софтуер на кого ще ги продават?
Германците си го признават -изобщо не са готови да се пренастроят на новата вълна на хибридни и електрически автомобили.
Пак ще дишаме прахта /в преносния и буквален смисъл/ на САЩ.Колата е бижу!