Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

YouTube ще вмъква реклами във всички видеа, без да споделя печалбите с малки автори

5 коментара

Видеоплатформата YouTube обяви промяна в условията на своята услуга, сред които вмъкване на реклами във всички аудиовизуални материали. Печалбите обаче няма да бъдат споделяни с малките автори, пише онлайн изданието "Ентръпрънър", цитирано от БТА.

Чрез изявление, изпратено до потребителите, компанията обяснява: "YouTube има право да си осигурява приходи от цялото съдържание на платформата и реклами могат да се показват във видеоклипове на канали, които не са част от Партньорската програма на YouTube".

Нововъведението ще влезе в сила от 1 юни.

Понастоящем рекламите са вградени във видеоклипове, публикувани в канали, свързани с Партньорската програма. За да участвате в нея, трябва да са изпълнени две условия: броят на абонатите трябва да бъде най-малко хиляда души, а общото време за гледане годишно да е четири хиляди часа.

Освен това доходите на всички създатели на съдържание, живеещи извън Съединените щати, ще започнат да се отчитат като "роялти" (такса, която франчайзополучателите заплащат периодично, обикновено всеки месец) и ще бъдат облагани съгласно американското законодателство. За да се събират такси, трябва да се предостави информация за TIN, името на юридическото лице и името на канала. В случай на невъзможност за предоставяне на тази информация, хостингът може да задържи до 24 процента от приходите, предаде БГНЕС.

Новите правила няма да позволят на малките създатели на съдържание или на тези, които не са част от Партньорската програма, тоест канали, които не отговарят на количеството показвания и други изисквания, да печелят от реклами в своите видеоклипове, отбелязва "Ентръпрънър".

Важно е да се отбележи, че в много случаи присъствието на реклами може да ограничи възможностите за растеж на тези създатели, тъй като потребителите в крайна сметка се отказват от съдържанието.

През ноември 2020 година видео платформата направи подобни промени в САЩ. Компанията обясни, че те не би следвало да повлияят на начина, по който потребителите ползват услугата.В останалата част от света тези промени ще влязат в сила от 1 юни 2021 година.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. анита хегерланд
    #5

    Ютюб е най-добрата платформа за реклама, която българите не използват ефективно. Могат да се създават клипове дори от непрофесионалисти, които се заснемат с малко средства и реквизит. Например: срещи, интервюта, производства, продукти, произход на суровините, отговорност пред потребителите, дарения, как се употребява даден продукт, опити с определени химикали и храни и т.н. Може да се създава рекламно съдържание с подкасти, което сега набира популярност и е много евтино средство за същите цели.

  2. variomatic
    #4
    Отговор на коментар #2

    Целият интернет е така вече. Но колкото повече хора ползваме AdBlock, толкова по-агресивни стават рекламите към другите, които не го ползват.

  3. Иван Козов
    #3

    Това значи, че вече няма да гледам нищо по YouTube.

  4. Илиев Пешо
    #2

    Без adblocker вече не става за гледане. По-зле от телевизиите...

  5. Dante Alighieri
    #1

    Че те не правят ли това от години?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.