Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Юбер" дебютира с флотилия таксита без шофьор в САЩ

4 коментара
"Юбер" дебютира с флотилия таксита без шофьор в САЩ

Компанията за таксиметрови услуги "Юбер” (Uber) пусна в сряда първата си флотилия самоуправляващи се автомобили. Така компанията се нарежда редом до гиганти като "Гугъл" (Google), "Тесла" (Tesla), "Форд" (Ford) и "Дженеръл моторс" (GM) в надпреварата за развитието на технологиите за самоуправляващи се автомобили. "Юбер" съобщи, че ще има дузина такива коли до края на годината, макар че в тях все още ще има хора-шофьори, които ще стоят зад волана и ще се намесват при необходимост.

Амбициозният експеримент започна на 14 септември в американския град Питсбърг, щата Пенсилвания. Превозите се извършват с хибридни коли, които в продължение на близо две години са пригодявани към улиците на Питсбърг, така че да могат възможно най-безопасно да се придвижват по тях.

Тестът на "Юбер" стартира седмица след като първите самоуправляващи се таксита в света започнаха да превозват пътници в Сингапур. Оператор на услугата е новосъздадената компания за софтуер за автономни превозни средства "Ню Тонъми" (nuTonomy).

Флотилията на "Юбер” засега се състои от 4 коли, екипирани с джипиес, 3D-камери и лазерни датчици, които измерват формата и разстоянието до обектите. Засега в колите се возят и двама техници – един зад волана и един, който следи електронните ѝ показатели.

"Юбер” смята, че има предимство пред конкурентите си, тъй като компанията е набрала голямо количество данни за пътищата и условията за шофиране по тях. Въпреки това тестовете не са минали съвсем без намесата на техниците, за да се пропуснат пешеходци или да се направи ляв завой в натоварения трафик.

Автономният превоз е дългосрочен залог за "Юбер", тъй като се смята, че това ще е бъдещето на транспорта в градски условия и в крайна сметка може да намали разходите за него чрез елиминиране на нуждата от шофьори.


В последните месеци "Юбер" се фокусира върху този вид технологии, придобивайки старт-ъп компанията "Ото" (Otto), която произвежда самоуправляващи се камиони. Освен това "Юбер" стартира партньорство с "Волво" (Volvo) за развитие на следваща генерация самоуправляващи се автомобили.

Антъни Левандовски, който оглавява изследователската програма на "Юбер", коментира, че този вид технологии са "са най-важното нещо, което можем да се стремим да правим през следващите 10 години".

В преследването на тази своя цел "Юбер" нае някои от най-изявените специалисти в тази област. В момента "Гугъл", която бе сред първите, инвестирали в проучвания за самоуправляващи се автомобили, изостава зад "Юбер".

Ниджи Калра, учен от "Ранд корпорейшън" в областта на роботиката и информационните технологии, смята, че "Гугъл" има предимство по отношение самоуправляващата се технология, докато "Юбер" е водеща по отношение на услугата, като се има предвид световният ѝ опит и клиентската база. "Подозирам, че в действителност "Юбер" има по-голямо предимство, тъй като те вече имат техническата инфраструктура и клиентската база", коментира експертът, цитиран от "Файненшъл таймс".

След като набра над 15 млрд. долара от инвеститори, "Юбер" стана една от най-добре финансираните частни компании в Силициевата долина, получавайки инвестиции от "Гугъл", "Галдман сакс" и Ти Пи Джи.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Nikola Nikolov
    #4

    Какви глупости ни сервират тук ?! Нещо са се объркали - автомобили без шофьори и то къде - в пропадналите, загнили С А Щ ???!!! Дрън-дрън ! Ако бяха казали, че такива безпилотни автомобили са пуснати в Ленинград или Москва, или най-малкото в Луганск или Донецк, човек да повярва. Ама, да ми говорят за изпадналия Питсбърг в С А Щ, това си е направо капиталистическа, лъжлива пропаганда, целяща да омаловажи и унижи не друг, а любимия демократичен ръководител на велика Русия, която е къде-къде по-развита от тия хамериканци!!Я вижте само какви танкове и ракети са измислени в най-великата страна на света, та какво остава за някакви си коли без шофьори!!! Не е ли така ??!!

  2. Achird
    #3

    Знаете ли кой е основният проблем на автомобилите без шофьор в САЩ? Факта, че ако се случи ПТП няма кого да съдят за пари. Физически и юридически няма човек-виновник.

  3. pinocchio
    #2

    Отива си романтиката с вонящи и пушещи по потници бакшиши...

  4. Калико Джо
    #1

    Ние пък си имаме шофьори дето да те забавляват с псувни по адрес на околните автомобили и шумна чалга. Ако благоволят да те вземат...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.