Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Юниливър" се готви да измести "Нестле" от върха на пазара на сладолед у нас

Британската компания придоби българската марка Denny в края на миналата година

0 коментара
Сладоледената фабрика на "Юниливър Айс Крийм България" в Дебелец

Британският концерн "Юниливър", който в края на миналата година придоби българската марка Denny на великотърновската "Сладолена фабрика", заяви амбиции да измести "Нестле" от първото място на пазара у нас при сладоледите. Това става ясно от прессъобщение на "Юниливър Айс Крийм България" (Unilever Ice Cream България).

За по-малко от година новата компания съобщава, че е успяла да удвои бизнеса си в България. Цената на сделката, за която "Юниливър" придоби "Сладоледена фабрика" така и не беше оповестена.

Пазарът на сладкото изкушение у нас се оценява на около 100 млн. лв. годишно, като произведения сладолед е близо 26 хил. тона. На пазара има около 20 производителя. По стойност на продадения сладолед лидер е "Фронери България" (Nestle) с между 40 и 50% дял. Следващите са "Сладоледена фабрика" и "Дарко", която стана собственост на "Юниливър" през 2011 г., с по между 10 и 20% дял. Това става ясно от доклада на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), която разреши сделката между "Юниливър" и "Сладоледена къща" през октомври 2018 г.

Нови продукти и вкусове през 2019

Плановете на "Юниливър Айс Крийм България" за тази година са да удвои маркетинговите и оперативните си инвестиции в страната. Новостите на българския пазар ще следват международните тенденции – бял шоколад, бисквитен вкус и плодови сладоледи.

"Нашата амбиция е да създадем още по-здрав и успешен бизнес. Локалната ни експертност и създадена инфраструктура са в основата на това. Този сезон идва с много иновации в сладоледения бизнес, сред които нови вкусове и формати", коментира Цветан Цветанов, генерален мениджър на "Юниливър Айс Криим България".

Добре познатото Eskimo ще бъде представено с няколко нови разновидности за сезон 2019. Някои от новите вкусове в серията включват сладолед на клечка с бял шоколад и горски плодове, както и новият сладоледен бисквитен сандвич Eskimo.

Компанията ще продължи да предлага и добре известните сладоледи на "Юниливър", сред които Cornetto, Magic, Carte D’Or и Twister.

Глобалната цел на "Юниливър" е "устойчивият живот да стане норма". Това означава инвестиции във възобновяеми източници и подпомагане на проекти и кампании в тази посока.

Компанията вече направи инвестиции в слънчеви инсталации и превозни средства на газ, с което е намалила с 286 тона въглеродния си отпечатък. Бъдещите планове за развитие в тази посока включват закупуването на още автомобили на газ през 2020 г., както и на електрически автомобили за регионалните търговски мениджъри.

Растящ оборот и печалба

"Сладоледена фабрика" е производител на Denny Ice Cream. Компанията е основана през 1993 г. от Цветан Цветанов и братовчед му Румен Данчев във Велико Търново. Произвежда сладоледи на клечка и във фунийка, както и фамилни - кутии и големи разфасовки.

За 2017 г., от когато е последният публикуван финансов отчет, компанията бележи ръст на приходите и печалбата спрямо предходната. За година оборотът ѝ се е повишил с над 1 млн. лв. и надхвърля 12.1 млн. лв. За 2018 г. компанията планираше ръст на продажбите от една пета, но в прессъобщението не е посочено дали е постигнат. Печалбата на дружеството също расте и надхвърля 2.24 млн. лв. в края на 2017 г.

Близо две трети от продукцията се реализира на вътрешния пазар, а останалата част се изнася за Албания, Македония, Косово и Италия.През 2016 г. "Сладоледена фабрика" откри ново предприятие в Дебелец, което е второто най-голямо за производство на сладолед у нас. Дружеството координира и 20 дистрибуционни центъра в България.

Глобалната компания "Юниливър", която е позната на българския пазар с марките Cif, Domestos, Dove, е един от най-големите производители на продукти за красота и лична грижа, домашно почистване, храни и освежаващи продукти. Тя работа на повече от 190 пазара с 2.5 млрд. потребители дневно.

Компанията има над 161 000 служители и продажби за 53.7 млрд. евро за 2017 г. Повече от половината от продажбите (57%) са в развиващите се и нововъзникващи пазари. Компанията е собственик на над 400 марки, сред които Persil, Knorr, Hellmann’s, Lipton, Wall’s, PG Tips, Ben & Jerry’s, Magnum и Lynx.

Компанията има план за устойчиво развитие, който цели да подпомагне повече от милиард души да вземат мерки за подобряване на здравето и благосъстояние си до 2020 г. и намаляване наполовина на въздействието на продуктите върху околната среда до 2030 г.,

Трудностите на българския пазар пред сладоледа

Пазapният лидep у нас "Фpoнepи Бългapия" oчaĸвa в cpeднocpoчeн плaн зaтpyднeния в пpoдaжбитe нa cлaдoлeд, тъй ĸaтo вce пoвeчe oбщини зaбpaнявaт пocтaвянeтo нa фpизepи нa тpoтoapи нa ocнoвни пътни apтepии и oживeни зoни ĸaтo пapĸoвe и дpyги.

"Πpи пpeмecтвaнe нa тoчĸaтa нa пpoдaжбa вътpe в oбeĸтa ce гyби гoлямa чacт oт импyлcнocттa нa ceгмeнтa и пpoдaжбитe нaмaлявaт c нaд 30%", се казва в позицията на "Фронери България" до КЗК.

По отношение на асортимента нагласите на "Фронери" са за предлагане на вce пo-здpaвocлoвни пpoдyĸти, бapoвe c бoгaтo cъдъpжaниe нa пpoтeини, нaтypaлни и биo peшeния.

"Фpoнepи" очаква ceгмeнтa cлaдoлeд зa вĸъщи да расте по-бързо, заради yвeличaвaщaтa ce cpeднa ĸoнcyмaция нa глaвa oт нaceлeниeтo и динaмичнaтa ĸoнĸypeнтнa cpeдa c oглeд пpoмoциитe в тъpгoвcĸитe вepиги.

В началото на тази година от "Фронери" обявиха, че затварят фабриката си за сладолед във Варна като част от плана си за преструктуриране на бизнеса в страната. Сладоледите от марките BOSS, Magnum и Familia, които се предлагат на българския пазар, ще се произвеждат във фабриката на концерна в Белград.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.