"Юнион-Ивкони" твърди, че бТВ я рекетирала с критични репортажи

Телевизията обясни, че репортажите й за проблеми с курсове на превозвача далеч предхождат преговорите за реклама

Кадър от репортажа на бТВ за превоза от Лондон до София

Една от най-големите български компании за вътрешни и международни автобусни превози "Юнион-Ивкони" обвини бТВ в разпространение на "фалшиви новини" за проблеми с извършвани от фирмата курсове, чиято цел била уронване на престижа на компанията, която по този начин да реши да подпише предлаган ѝ от медийната група договор за реклама за 50 хил. лв.

Това обявиха в прессъобщение от "Юнион-Ивкони" във вторник, а в отговор от бТВ заявиха, че редакционната им политика не се влияе от търговските преговори с потенциални партньори. Телевизията заяви също така, че всички репортажи, разработвани от екипа на бТВ Новините след сигнали от зрители, се подготвят според най-високите журналистически стандарти и се излъчват в обществен интерес, с цел информиране по важни въпроси, вкл. свързани със сигурността на гражданите.

От "Юнион-Ивкони" коментират репортажи на телевизията, излъчени на 14 и 15 октомври и засягащи пътуване от Лондон до София. Според интервюирани пасажери то е било напът да бъде частично извършено от пиян шофьор на компанията и само тяхната намеса е предотвратила това. Клиент разказва, че шофьорът, който е качвал багажите, е "смърдял" на алкохол. Извикана е била полиция, която е взела алкохолна проба и според пътника полицаят казал, че човекът е пил. В крайна сметка шофирал другият водач, а заподозреният, че е пил слязъл в Германия.

От "Юнион-Ивкони" посочват в съобщение до медиите, че шофьорът, за когото се твърди, че е пил, е докарал автобуса до Лондон, не е бил на работа и по график е трябвало да се придвижва като пътник до Германия, където да почива 24 часа, за да тръгне от там до друга дестинация. Фирмата заявява, че взетата алкохолна проба на този водач е била отрицателна, но пътниците посочват в репортажа, че нейният резултат не им е бил показан, но полицай казал, че човекът е пил. Според "Юнион-Ивкони" схемата на пътуване предвиждала един водач да кара до Германия, където други двама го заменят последователно в изпълнение на изискванията за почивки, а обявеният от пътниците за пиян е останал в Германия.

Според превозвача това е поредният негативен репортаж на телевизията за него и това е свързано с направена от бТВ оферта за рекламен договор. Фирмата посочва, че на 17 август от мениджър продажби в медийната група е отправена търговска оферта, на която мениджърът в рекламния отдел на "Юнион Ивкони отвръща, че ще обсъди това с ръководството, но смята, че то надали ще е склонно да отдели предлагания бюджет за реклама. В хода на преговорите компанията отново била обект на "фалшиви новини", докато на 27 септември на автофирмата бил изпратен договор за реклама за 50 хил. лв. без ДДС. Той не бил подписан и затова според превозвача са посветените на дейността му репортажи.

От сайта на телевизията става ясно, че предишните ѝ репортажи за проблеми с курсове на "Юнион-Ивкони" са от 27 август за превоз с пукнато стъкло, извършен от шофьор, глобен шест пъти за превишена скорост, и от началото на юли за авария с техен автобус във Франция. Преди това репортажите им за превозвача са заради катастрофата през април с негов автобус край Вакарел, при която загинаха шестима пътници, както и за други пътни инциденти с участието на фирмата.

Телевизията посочва, че "редакционният екип на бТВ никога не се влияе от търговските взаимоотношения на медийната група и прилага най-високите професионални стандарти за качествена журналистика всеки ден". В позицията по повод обвиненията на "Юнион-Ивкони" обаче не се  посочва дали телевизията смята да подведе по съдебна отговорност компанията за отправените от нея твърдения.

Превозвачът обаче заявява, че обещава "да срещнем адвокатите си в съда с тези на бТВ и на всички техни "репортери", както и на медиите, позволили си да разпространяват фалшиви новини и да уронват авторитета на  "Юнион-Ивкони".

Споделяне
Още от Бизнес