Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Южната дъга на София се пуска предсрочно и срещу 3 млн. лв. отгоре

Четирилентов Околовръстен път от край до край – през 2020 г.

12 коментара
Южната дъга на София се пуска предсрочно и срещу 3 млн. лв. отгоре

Отсечката от Южната дъга от Симеоново до ж.к. “Младост” ще бъде открита предсрочно на 10 юни – почти три месеца преди срока по договор, съобщи регионалният министър Лиляна Павлова по време на инспекция на обекта във вторник. Изпълнителят “ГБС – Инфраструктурно строителство”, се е ангажирал да завърши предсрочно основното трасе, за да се облекчи трафика преди активния летен сезон, каза Павлова.

"Така, както е на "Тракия" и на "Марица", предвид на това, че имаме много сериозно ускоряване и скъсяване на сроковете, това в никакъв случай не може да бъде за сметка на качеството", посочи Павлова и добави, че експертите ще правят допълнителни тестове и проби, за да е сигурно, че качеството ще бъде на необходимото ниво.

 

За края на август – началото на септември ще остане отварянето само на моста над Южната дъга, който ще свързва бул. “Климент Охридски” (Студентски град и “Младост”) със Симеоновския лифт. Той е част от същия обект.

 

Пътят ще може да се ползва с разрешение за временна експлоатация – акт 15, до завършването на целия обект, каза Лазар Лазаров, председател на Управителния съвет на Агенция “Пътна инфраструктура” (АПИ). Той обясни, че отсечката е с три години гаранция за пътя и 10 години – за съоръженията.

 

Отсечката от Южната дъга от Симеоново до “Младост” (малко над 2 км) се финансира по Оперативна програма “Регионално развитие”. Договорът с “ГБС – Инфраструктурно строителство” е за 44 млн. лева с ДДС. Строителството обаче ще се оскъпи с над 3 млн. лева, тъй като преместването на инфраструктурата под трасето е останала извън обхвата на договора и е възложена като допълнителна дейност на изпълнителя. Камен Пешов от ръководството на “Главболгарстрой” обясни, че досега са им платени 3 млн. лева за тази дейност и тъй като обектът е пред завършване, оскъпяването няма да е много над тази сума.

 

“ГБС Инфраструктурно строителство” участва и в изграждането на отсечката от Околовръстното от бул. “България” до Симеоновско шосе. За строителството на 4.5 км участък бяха платени 97 млн. лева с ДДС при положение, че обединението на ГБС спечели търга за основното трасе с цена 32.74 млн. лева.

 

Двете отсечки от Южната дъга са единствените изцяло рехабилитирани участъци на Софийското околовръстно шосе. На въпрос кога да се очаква Околовръстното да стане четирилентово от край до край Лазар Лазаров отговори, че това няма да се случи по-рано от 2020 г.

 

Скоро ще започне ремонтът на част от Западната дъга – от магистрала “Люлин” до р. Какач. За отсечките от Младост до магистрала “Тракия” и на запад – от Бояна до магистрала “Люлин” няма дори и идейни проекти. За т.нар. Югозападна дъга – от бул. “България” до пътния възел с магистрала “Люлин” в момента се изготвя такъв – от “Софпроект”, а изграждането на отсечката ще се пусне на инженеринг – проектиране и строителство. Същият подход ще се ползва и за участъка от “Младост” до магистрала “Тракия”, но това няма да се случи преди 2014 г, каза Лазаров.

 

Лиляна Павлова съобщи по време на инспекцията, че се надява следващата година да може да се възложи ремонт на 15 км от магистрала “Тракия” при Пазарджик, които са в най-лошо състояние. Необходими са 15-20 млн. лева, които ще трябва да се осигурят от държавния бюджет или чрез заем, защото нямаме право на европейско финансиране за ремонт на магистрали, а само за изграждане. За ремонта ще се използва технологията студено рециклиране – специална машина изгребва асфалта, смила го и го полага наново. Технологията е екологична, здрава и по-евтина, каза Лазаров. В момента 10 местни компании разполагат с машини за студено рециклиране, допълни той.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

12 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #12

    2020 г.?! A защо не 2200 г. - тъкмо всички ще сме пукнали дотогава със сигурност.

  2. Анонимен
    #11

    Хораа,ще открият моста от Южната дъга и колите ще хвърчат почти над главите на хората!!!Къде е обезшумителната и спиращата прахта стена.Защо се позволява този геноцид над т.нар.VIPквартал?

  3. Анонимен
    #10

    Лиле, не ги пускайте предсрочно зарази лентичките, ами ги правете така, че като завали дъжд да не карат кану хората по пътя та да ставаме за резил пред целия свят.

  4. Анонимен
    #9

    OOOO това е прекрасно!!!!

  5. Анонимен
    #8

    По- добре така. Много се радвам.

  6. Анонимен
    #7

    Обаче това ще окекоти трафика!

  7. Анонимен
    #6

    "15-20 млн. лв." - какво тук значат някакви си милиони, когато са държавни пари ...

  8. Анонимен
    #5

    Прости сметки - 47 милиона лева за 2 км от южната дъга - 11.75 милиона евро на км!!!!!!!!!!!!!! Евтиния по Герберски

  9. Анонимен
    #4

    НЯМА ЛИ НАЙ-СЕТНЕ ТАЯ РАЗБОЙНИЧЕСКА БАНДА ДА ПРЕСТАНЕ ДА ПРАХОСВА НАШИТЕ ПАРИ?

  10. Анонимен
    #3

    За строителството на 4.5 км участък бяха платени 97 млн. лева с ДДС при положение, че обединението на ГБС спечели търга за основното трасе с цена 32.74 млн. лева!!!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.