Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

За 11.2 млн. лв. тръгна ремонтът на дублиращия път на магистрала “Люлин”

Байпасите на магистралите “Тракия” и “Хемус” ще чакат по-добри времена

3 коментара
БГНЕС

Ремонтът на дублиращия път на магистрала “Люлин” започна във вторник, докато подобните байпаси на магистралите “Хемус” и “Тракия” на територията на Софийска област ще чакат по-добри времена. Това стана ясно на пресконференция на областните пътни управления (ОПУ) на София и Перник.

 

Дупките и дълбоките ями по 18-километровата отсечка от кв. “Суходол“ през Мало и Голямо Бучино до кв. “Мошино“ в Перник трябва да останат в миналото до август, когато изтича срокът за приключване на ремонтните дейности. Това стана ясно от думите на Ангел Ангелов от агенция “Пътна инфраструктура” (АПИ), който отговаря за проектите по оперативна програма “Регионално развитие” (ОПРР).

 

Пътят не е ремонтиран от 25 години, а настилката пострада тежко по време на строежа на магистрала “Люлин”. Така в момента шофьорите са принудени да карат с 10-15 км/час, за да не си потрошат колите в осеяното с дупки платно.

 

В района на Суходол и Перник е предвидено да бъдат поставени по два пласта асфалт, а по останалите участъци дупките ще бъдат изкърпени чрез студено рециклиране, обясни инж. Ангелов. Извън населените места е планирано да има разширение на пътното платно. Основно ще бъдат ремонтирани и четири големи съоръжения.

 

Строител на обекта е обединението “Трейс Запад”, а за качеството на строителството ще следи “Обединение Трансеко”.

 

Ремонтът ще струва 11.2 млн. лв. и се финансира от европейския регионален фонд чрез ОПРР.

 

Дублиращите трасета на “Тракия” и “Хемус” след 2014 г.

 

В много тежко състояние са и дублиращите трасета на магистралите “Тракия” и “Хемус” на територията на Софийска област, каза Михаил Рашков, директорът на ОПУ София.

 

За тях обаче в момента няма пари за ремонт и те ще разчитат на финансиране след 2014 г.

 

Това са пътят от София през Вакарел до Ихтиман, който е дублиращо трасе на магистрала “Тракия” и пътя от Ботевград до Елешница – дублиращо трасе на магистрала “Хемус”.

 

Като цяло първокласните и второкласните пътища на територията на Софийска област са в добро състояние. Проблемът е с третокласната пътна мрежа, посочи инж. Рашков.

 

Пътят през Петрохан оправен на Софийска територия, Монтанско осеяно с дупки

 

Пътят през Петрохан на територията на областно пътно управление София е оправен и вече е в сравнително добро експлоатационно състояние, отчете Рашков. По думите му са запълнени 13 000 кв.м дупки.

 

Свлачището при село Гинци е укрепено и до дни трябва да падне забраната за преминаване през прохода за тежкотоварните автомобили над 10 тона, допълни той.

 

Пътят на територията на област Монтана обаче остава осеян с дупки, като не е ясно кога ще стане изкърпването му, защото строителят е ангажиран с други обекти.

 

Северната дъга на околовръстното на София е изкърпена

 

Дупките по северната дъга на околовръстното шосе на София от разклона за Калотина в посока север са изкърпени, отчете инж. Рашков. Общо около 10 000 кв.м ями са били запълнени през април.

 

През май ще продължи кърпенето на дупките по третокласните пътища, които са в най-тежко състояние на територията на Софийска област като отпуснатия бюджет е 800 000 лв. за месеца.

 

Сравнително интензивно се работи и пътя през Искърското дефиле, който се финансира по програмата “Транзитни пътища V”, но беше спрян по време на управлението на ГЕРБ. В момента е на полагане на основния пласт асфалт – биндер и надеждата е, че през юли най-после пътят ще бъде готов и пуснат в експлоатация, каза Рашков.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #3

    Това са допълнителни пари към онези 50 милиона евро, гласувани от ГЕРБ в парламента и от тях попаднали в техните джобове! Трябва да се прегледа проекта, тъй като е правен за 2 дни и Госпожицата-Членка е взела голямо комисионно!!! Да не говорим, че тази сума за строителство е нормално да падне с 60%, нари говолим за студено рециклирана н-ка?

  2. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #2
  3. Анонимен
    #1

    Първо, браво на МЕДИАПУЛ, че е единствената медия, която за последните 6 месеца два пъти обръща внимание на този път. Сега по започналия вече ремонт. От много години минавам по този път, за да избегна кошмара Княжево. Трасето макар и късо е много трудно за обезопасяване.Скалите на много места над пътя са високи, отвесни, ронливи падат огромни късове скален материал. От 28 април фирмата изпълнител Трейс Запад е наела някакви алпинистчета, които слагат ЕДРА оградна мрежа с дебелина на тела не повече

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.