За година "Филип Морис" завзе 7% от българския цигарен пазар

За година "Филип Морис" завзе 7% от българския цигарен пазар

Близо седемпроцентен пазарен дял е реализирала тютюневата компания "Филип Морис" за година присъствие в България, похвали се Андрей Василеску, директор на българското дружество, пред журналисти по случай първата годишнина от навлизането на гиганта у нас.

През юли 2006 г. компанията пусна у нас марките си Marlboro и Parliament, през март 2007 г. бяха вкарани L&M, а месец  по-късно и Assos,  последвани през юли от слим разновидността си. В този период и компанията е реализирала изключително бърз ръст на продажбите си, увеличавайки ги над пет пъти, достигайки дял от 6.8 на сто ог цигарения пазар, посочи Василеску.

Той изрази надеждата си този темп на растеж да се запази и с пускането на новата марка Bond Street  на българския пазар от 2 август. Името ѝ  няма нищо общо с агент 007 Джеймс Бонд, а идва от лондонската улица "Бонд", на която основателят на  компанията Филип Морис е отворил първия си магазин за цигари през 1847 г., отбеляза Василеску.

Марката ще се предлага в три варианта – classic, special и fine, на цена от 2 лв. За след около месец компанията е планирала да вкара на българския пазар и Marlboro Silver, което ще се предлага същата цена както червеното и бялото "Боро" – 3.20 лв.

Всички цигари, които внасяме в България, са произведени в Германия, Холандия, Гърция, Полша и Румъния, каза Ричард Морган, регионален мениджър на компанията за България и Румъния. Той гарантира, че качеството им отговаря на всички критерии на компанията.

За тази една година най-добри са продажбите на  Marlboro, отчетоха от "Филип Морис". Само през 2007 г. компанията е внесла близо 40 млн. лв. акциз в хазната.

От тютюневия гигант посочиха отново, че не държат на продажбите на всяка цена и имат отговорно поведение при търговията на този противоречив продукт, като за целта у нас на 5 хиляди места са разлепени печатни материали, насочени срещу продажбата на младежи. В последен етап сме на уточняване на съвместна с Комисията за защита на потребителите програма за превенция на пушенето сред непълнолетните, каза Василеску.

Управата на компанията не пожела да коментира в аванс намерението на правителството за увеличаване на акциза на цигарите от следващата година. Когато се вземе решението, ще сме по-конкретни, но трябва да е ясно, че поскъпването на цигарите е единствено заради изравняването на акциза в България с този в ЕС, който е двойно по-висок, каза Морган.

Контрабанда на цигари в България има и дори заедно с Агенция "Митници", с които подписахме споразумение за сътрудничество, вече работим по два случая, посочи той. Компанията отново потвърди интереса си към приватизацията на цигарените фабрики на "Булгартабак", като посочи обаче, че в региона има и други възможности за придобиване на тютюневи производства.

Още от Бизнес

Проявите на расизъм на националния стадион бяха: