Около 420 млн. лв. са необходими за довършването на жп линията Карнобат – Синдел, сочат разчетите на Национална компания "Железопътна инфраструктура".
Жп линията е част от европейския коридор номер 8 и има добра проектна готовност, което ни дава аргументи да търсим европейско финансиране за нейното завършване, каза зам.-министърът на транспорта Петър Киров, който инспектира жп отсечката Карнобат – Дългопол, която е част от проекта Карнобат – Синдел.
Началото на проекта за изграждане на жп линия между Карнобат и Синдел е поставено през 1981 г. Пет години по-късно започва и неговото строителство, но през годините то многократно е било спирано заради липса на финансиране.
Към днешна дата са изградени три естакади по устието на язовир Цонево. Редица участъци в района са с новоположен двустранен железен път.
В проекта е заложено изграждането на три тунела. Този между Люляково и Даскалово е завършен напълно, проходим е и е въведен в експлоатация. Тунелът между Лозарево и Прилеп е изграден частично, а този между Дъскотина и Търнак е завършен, но липсва трасе до него.
За честна и независима журналистика
Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.
2 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Еваларка на Киров - след като си има каска с името и длъжността си в МТИТС, явно вече ги разбира тези стратегичеки врътки по отношение на развитието на ьп инфраструктурата.
Изпълнението на наистина необходимите проекти качествено се осра, благодарение на вещото им управление от МТИТС и НКЖИ в последните 10-на години, и особено от 2007 г. насам.
Явно плана сега е ако може да похарчим европейските пари (само и само да не ги згубим) за някакви проекти с нищожна "европейска добавена стойност" ама в …
проектна готовност от 80-те години.
Чудя се ще се намери ли някой толкова луд да ви даде толкова пари за измислен клон от измислен коридор, по който трафика ще се остане смехотворен десителетия напред или ще продължите да го финансирате от джоба на данъкоплатците.
Ама важното е да имаш каска с надпис (почти като на пилот от Формула 1 ама не съвсем)
И на мен ми трябват 43 лева да подменя тоалетната чиния, но този разход ще го отложа за пролетта.