Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

За "летателните" пари и авиобазите. 11 въпроса след поредния инцидент във военната авиация

6 коментара
Сн. БГНЕС, архив

Поредният инцидент във Военновъздушните сили отново загатна за системните проблеми във военната авиация. Случващото се там обикновено е "строго секретно", но въпросите остават:

1. Колко са хората извън авиобазите, които летят по няколко часа годишно, за да взимат т.нар. "летателни" пари. Защо тази практика не е прекратена с години на фона на ограничените ресурси?

2. По колко часа годишно летят българските пилоти?

3. Какъв е анализът и какви мерки са предприети от МО, след като според официални данни само през миналата година са допуснати 43 авиационни произшествия с български военни въздухоплавателни средства?

4. Кой и как осъществява контрола над качеството на извършените ремонти на авиационна техника?

5. Колко милиона струва поддръжката на съветските самолети тази година и колко от тях летят?

6. Кога разследването на прокуратурата за авиокатастрофата, при която преди повече от година изтребител МиГ 29 се разби в Черно море и пилотът майор Валентин Терзиев загина, ще завърши?

7. Защо изтребителите МиГ 29 бяха пребазирани от "Граф Игнатиево" на летище "Пловдив"/авиобаза Крумово, а не в авиобаза "Безмер", където пистата е ремонтирана и има всички необходими системи?

8. Защо служебният военен министър Драгомир Заков предупреди за проблеми с пистата в "Безмер" при положение, че сегашното ръководство на МО обяви, че всичко е наред?

9. Как се осъществява контрола на ремонтните дейности в авиобазата "Граф Игнатиево"?

10. Какво е бъдещето на бойната авиация след средата на 2023 година, когато вероятно ще бъдат приземени съветските машини?

11. Защо все още не са осигурени модерни 3D радари?

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

6 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. BG900
    #6

    Отговор на въпрос 7! Всички пилоти и поддъражщ персонал живеят в Пловдив и близките села и градчета. Няма как да се преместят хората със семействата си за такъв дълъг период, неприемливо е!

  2. Doide-mi-do-gusha
    #5

    Тези въпроси са много добри, но при този пРезидент, министър на отбраната МУ, началник на отбраната МУ и постоянна Секретарка (пак на) отбраната МУ отговори НЯМА да има, защото те са лично виновни за състоянието на нещата. Именно тези четиримата във всичките им служебни превъплъщения през последните 15 години.

  3. Нато Натов
    #4

    В последните трийсетина години българските ВВС са една "черна кутия", която струва много скъпо, но за сметка на това е неефективна и за съжаление започна да взима и кръвен данък.

  4. VassilUN
    #3
    Отговор на коментар #1

    Да се разкарат като се дарят на Украйна! Те да ги правят каквото си искат!

  5. полк. Дрангов
    #2

    С тук що ремонтиран не къде да е а в Беларус! ..... Изпипана съветска техника!

  6. John Doe
    #1

    Руските таралясници да се разкарат немедлено!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.