Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

За пореден път: Делото за катастрофата край Своге се връща на прокуратурата

3 коментара
Снимка: МВР

За втори пореден път разследването за трагичната катастрофа край Своге, при която загинаха 20 души, се връща на прокуратурата. Решението е на апелативния съд в София и е окончателно. Така обвинителният акт ще трябва да се преработва отново, но съдейки по досегашната практика, това едва ли ще доведе до промени.

Трагичният инцидент стана новоремонтирана отсечка от пътя през 2018 г. Впоследствие се оказа, че строителните работи са извършени некачествено и в платното са вложени материали, които правят настилката хлъзгава, а сцеплението на гумите с асфалта – много слабо. Заради катастрофата оставки подадоха тогавашният регионален министър Николай Нанков и шефът на МВР по онова време – Валентин Радев. И двамата обясняваха, че нямат вина за инцидента.

Първоначално бе обвинен само шофьорът на катастрофиралия автобус – Григор Григоров. След разкритията за некачествения ремонт обаче към отговорност бяха привлечени и началници от строителната фирма, извършила ремонта - "Трейс". Още при първото внасяне на обвинителния акт стана ясно, че това дело има слаби изгледи за успех.

В края на миналата година апелативният съд написа подробно определение, с което потвърди първото връщане за доразследване. В него бе обяснено, че има много неясноти в обвиненията срещу Бисер Иванов, изпълнителен директор в "Трейс", Иван Иванов, технически ръководител на ремонта, Светослав Трифонов, шеф на асфалтова база в Костинброд, Михаела Томова, строителен инженер от фирмата за надзор и Стела Попниколова, шеф в дирекция в агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ). От съдебното определение се разбра, че разбираемо е само обвинението срещу шофьора Григоров, но то не е и от най-сложните – той отговаря за шофиране с превишена скорост.

След това прокуратурата внесе обвинителния акт отново в съда. През януари съдът го върна за втори път, а решението бе протестирано. Сега то е потвърдено. Така вече четири години след трагичния инцидент процесът не може да започне дори на първа инстанция, а забавянето очевидно ще се проточи още.

Това не е единственото дело, започнало след катастрофата. По отделно разследване бяха обвинени бившите шефове в АПИ – Светослав Глосов и Дончо Атанасов – за това, че не се предприели действия, за да бъде усвоена гаранцията по ремонта, както и да се приведе качеството на настилката в състояние безопасно за движение. Това дело също бе върнато от съда, а в крайна сметка производството бе прекратено от прокуратурата.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Име1234
    #3
    Отговор на коментар #2

    Причината е изключителната корумпираност на каскетурата.

  2. обикновен
    #2

    Възможно ли е причината да е изключителна некадърност на Прокуратурата? Или съзнателно се повдигат негодни обвинения? Оставка Гешев!

  3. Javor
    #1

    Неяснотите в 8бвинителния акт на прокуратурата на Кацкета имат своето логично обяснение! Важен детайл, обвинените фирми(Трейс, надзора и т.н.) се защитават от жената на гешев! Така че тук присъда срещунтях НЯМА да има!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.