За последните осем години износът на българско вино е намалял близо три пъти

За последните осем години износът на българско вино е намалял близо три пъти, съобщи членът на Управителния съвет на Националната лозаро-винарска камара Милчо Карамочев по време на международната конференция "Предизвикателства пред българското вино по пътя към Европа", която се състоя днес в столицата.

През 1995-1996 г. сме изнасяли 160 млн. литра вино, докато през миналата година- едва 65 млн. литра. От тях в Англия и Полша са продадени по 15 млн. литра, в Германия - 10 млн. литра, в Япония- 2 млн. литра, а останалото количество е изнесено в страните от ОНД и Русия.

Постепенно започваме да си възвръщаме пазара в Русия, но засега там се търсят предимно евтини български вина, посочи Карамочев. Според него основната причина за намаляване на износа е липсата на реклама и на утвърдена търговска марка.

Българинът годишно консумира около пет пъти повече спиртни напитки, отколкото вино. Годишно българинът пие около 60 литра концентрат и само 12 литра вино. На вътрешния пазар през миналата година са се продали около 60 млн. литра вино. Предимно се купуват евтини вина, които в повечето случаи са ментета и съдържат много захар, предупреди Милчо Карамочев.

Проектът за национална стратегия за развитие на лозаро-винарския сектор в България предвижда всяка година да се засаждат 40 хиляди декара нови насаждения, които да заместват стари лозя, заявява пред БТА Пламен Моллов, председател на парламентарната комисия по земеделието и горите.

По думите му стратегията предстои да бъде разгледана и евентуално приета от Министерски съвет на 12 или 13 юли в Евксиноград .

Проект за националната стратегия за развитие на лозаро-винарския сектор беше представен през февруари в Пловдив в рамките на Международната изложба "Винария' 2003".

Работата по подготовката на проекта започна в края на 2001 година със съдействието на германското правителство чрез Германския център за техническо сътрудничество.

Споделяне

Още от Бизнес