Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

За пръв път от над 30 г. БДЖ ще има нови локомотиви

Десетте машини Siemens Smartron трябва да са готови до юни 2021 г.

3 коментара
Започва да тече изпълнението на договора, сн. МТИТС

Договор за доставка на първите от 1986-1987 г. насам чисто нови локомотиви за БДЖ бе подписан в четвъртък, съобщиха от транспортното министерство.

Първата от последната серия умни машини на "Сименс" –  Smartron, ще бъде доставена до края на февруари 2021 г., а всички трябва да са готови до края на май 2021 г., предвижда контрактът, който е на стойност 55 544 816,10 лв. без ДДС.

Предложената цена от единствения участък в търга – дружеството "Сименс Трон", е по-ниска от заложените в процедурата 57.5 млн. лв. без ДДС.

Цената включва стойността на десетте електрически локомотива, тяхната техническа поддръжка и всички необходими резервни части и консумативи за срок от 3 години и 600 хил. км., както и транспорт, застраховка и въвеждане в експлоатация. Гаранционният срок за поддръжката на локомотивите е увеличен на 36 месеца, както и ще бъде проведено обучение на ремонтния и експлоатационен персонал на БДЖ за осигуряване на тяхната дългосрочна поддръжка.

"С подписването на този договор БДЖ ще си осигури доставка на нови локомотиви за първи път след 1986-1987 г. Това е и първата сериозна инвестиция в подновяване на тяговия подвижен състав на дружеството от 15 години, когато в периода 2005-2008 г. бяха доставени мотрисите "Сименс", каза министърът на транспорта Росен Желязков, който присъства на подписването на договора.

"Вярвам, че БДЖ "Пътнически превози" има възможността да се превърне в добре функционираща компания от европейски тип с обновен подвижен състав, ориентирана към предоставяне на качествена услуга за пътниците. Това е структуроопределящ за транспорта сектор и тенденцията за развитие и модернизиране на железопътната услуга в България трябва и ще продължи, въпреки предизвикателствата", допълни той, цитиран от пресцентъра на ведомството.

Очаква се новите локомотиви да започнат да обслужват пътническите направления между София и Варна и Бургас, които са най-печелившите за държавния жп превозвач.

Плановете на БДЖ са са сериозни инвестиции в реновиран подвижен състав и ремонт на наличния, тъй като железницата страда от недостиг на такъв и често нейни композиции закъсват заради повреди или пожари в локомотивите.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. jivka65
    #3

    Eхееее, браво бе, да почерпят направо! Такова чудо, такъв прогрес...

  2. Иван Козов
    #2

    Ето това комунистическо мислене, за съжаление, все още съществува в България. Тук още не си е пробила пътя концепцията на “съзидателното разрушение”, т.е., че старите инструменти, возила, методи, машини, трябва да се заместват незабавно, когато има нови, и определено по-добри. Алан Грийнспан беше описал как първия път, когато пристигнал в Москва, на Шереметиево го посрещнал служител на американското посолство. Докато го карал към Москва, видели трактор от поне 1920-те години да оре земята. Ошашавен, Грийнспан само можал да запита, защо??? Не знам, отговорил му служителят, сигурно защото още работи?

  3. Продава налични, навместо да ремонтира. И купува нови... Далавера да има...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.