Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

За празника на МРРБ – нови шефове и обещания за бонуси

Павлова попълни екипа си с директор на “Софийска вода” и бивш пътен шеф

5 коментара
Павлова представи част от екипа си - отляво надясно са заместниците й Николай Нанков и Добромир Симидчиев и Асен Антов, сн. БГНЕС

Новият екип на регионалния министър Лиляна Павлова, наследила на поста кандидата на ГЕРБ за президент Росен Плевнелиев, е изцяло попълнен. В сряда бяха назначени четвърти зам.-министър с ресор ВиК и шеф на Национална компания “Стратегически инфраструктурни проекти”.

За водния сектор в регионалното министерство ще отговаря Добромир Симидчиев, досегашен директор “Инженерни услуги и активи” в “Софийска вода”. Изграждането на магистралите “Струма” и “Хемус” се поема от Асен Антов, бивш зам-директор в Агенция “Пътна инфраструктура”.

Павлова представи новите попълнения на специална пресконференция в сряда – Димитровден, който е и професионален празник на строителя. “Ще се опитам да спазя традицията за 13-та заплата на служителите в МРРБ за Деня на строителя, но за сега е по-важно те да работят”, заяви министър Павлова в отговор на въпрос дали чиновниците в регионалното министерство ще получат за пореден път бонус от една работна заплата.

Предшественикът ѝ Росен Плевнелиев бе критикуван, че не изневери на традицията и в най-тежките моменти на кризата, когато държавата бе поела ангажимент за орязване на административните разходи. Служители на министерството коментираха неофициално, че не са взели никакви бонуси, но силно се надяват да ги получат до края на месеца.

Новите шефове във ведомството

Добромир Симидчиев е на 37-години, има магистратура по пречистване на питейни и отпадъчни води и проектиране на пречиствателни станции от Университета по архитектура, строителство и геодезия в София. Има и магистратура по бизнес администрация и финансов мениджмънт от City University of Seattle,САЩ.

В "Софийска вода" беше директор "Инженерни услуги и активи". Участва в изготвянето на плана, с който Столична община получи финансиране по ИСПА за модернизиране на ВиК мрежата в столицата.

Още

С назначаването на зам.-министър в МРРБ с ресор ВиК най-накрая може да започне отлаганата с 10 години реформа във водния сектор – предимно да се регламентира собствеността на ВиК-съоръженията. Така коментира назначението екоминистърът Нона Караджова след заседанието на Министерски съвет в сряда. Срещите по темите с промените в Закона за водите и изпълнението на ангажиментите във ВиК сектора, поети към Брюксел ще започнат още в понеделник, уточни в последствие министър Павлова. Като пример за хаоса в управлението на водната инфраструктура Караджова посочи Панчаревското езеро. То е трябвало да се почисти, но се оказало, че не е ясно чия собственост е и на кой е отговорността. Оказа се, че Панчарево е в активите на “Напоителни системи” към земеделското министерство, каза Караджова и припомни, че собствеността на язовирите е разхвърляна към най-различни ведомства.

Новият зам.-министър на регионалното развитие Добромир Симидчиев каза от своя страна, че има собствена визия за реформата във водния сектор, но в момента не може да навлезе в детайли, тъй като това е първият му работен ден.

Добре познат на пътния сектор е Асен Антов – шефът на т.нар. магистрална компания, чието създаване се наложи след продължителни и сериозни резерви на ЕК към работата на пътната агенция. Той е неин служител от 2001 г., а през 2009 г. я напуска като зам.-директор, за да отиде в частния сектор като консултант. Работил по проекти за управление на трафика и по апликационната форма на магистрала “Струма”. Антов заяви, че не е вярвал, че ще се върне в държавната администрация, но не е могъл да откаже на предложението, тъй като се познава добре с министър Павлова и с шефа на пътната агенция Лазар Лазаров. Всички дружно заявиха, че между новата компания и пътната агенция няма да има конкуренция.

Антов обясни пред Mediapool, че новото звено ще стартира с 20 служители и годишен бюджет от 1 млн. лева, а структурата му ще е изцяло готова най-рано в средата на 2012 г. След това компанията трябва да получи одобрение от Европейската комисия, за да може да управлява европейски средства. През това време инфраструктурните проекти като магистралите “Струма” и “Хемус” ще се движат от пътната агенция, а веднага щом компанията на Антов заработи ще ѝ бъдат прехвърлени.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #5

    До 3: Не на акад. Тодор Павлов, а на Георги Павлов - дългогодишен министър на химическата промишленост. Има и още много какво да се разкаже за нея и за тези около нея... Но по-интересна е компанията, с която уважаемата другарка се заобикаля. Може да се обобщи по следния начин: Облякъл се Илия - пак в тия. Наздраве!

  2. Анонимен
    #4

    Ха така, нали е криза, нали няма пари за пенсии, за заплати, за онкоболните, за лечение на деца в чужбина, за образование, за култура, за здравеопазване-как така в точно това министерство ще раздават 13-та заплата? За какво? За петте метра асфалт? Или-защото от там се пръкна Плевнелиев? Тъпа пропаганда, това си е чисто купуване на гласове с държавни пари!

  3. Анонимен
    #3

    Др. Лиляна Павлова е внучка на акад. Тодор Павлов, помните ли го?. Дългата резервна скамейка с кадри на "дясната" партия ГЕРБ- бивши величия , деца и внуци на такива. Отврат!!!

  4. Анонимен
    #2

    Да им приседне...

  5. Анонимен
    #1

    да разбираме ли че от средата на следващата година в Министерството ще заработи ,,компания,,, занимаваща се с управление на европейските пари за пътища, а какви ще бъдат отговорностите на Пътната агенция?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.