Неустойката при предсрочно прекратяване на подписан абонаментен договор с мобилен оператор вече да е една втора от оставащите до края на изтичането на контракта месечни такси, предвиждат предложения за поправки в Закона за електронните съобщения. Това съобщи министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски в сряда пред ТВ7. По думите му промяната е в интерес на потребителите.
Облагодетелствани ще са и недоволните от услугите на оператора си клиенти, които искат да го сменят предсрочно.
В момента при искане за спиране от страна на клиента на срочния договор за ползване на съответния месечен план за мобилни услуги, абонатът трябва да изплати в пълен размер всички месечни такси до изтичането на крайния срок на договора. При закупен на изплащане или с отстъпка мобилен телефон заедно с договор за абонаментен план дължими са и остатъчните суми по лизинговите вноски за апарата, както и разликата в предоставената за сключения срочен контракт преференциална цена на телефона.
След приети през 2012 г. корекции в същия закон бе прието при изтичане на срочния договор той да става безсрочен и да може вече да се прекратява без неустойки от страна на потребителя.
Ограничаването на неустойката за прекратен предсрочно договор се очаква да предизвика недоволството на мобилните оператори, тъй като в повечето случаи те привличат клиентите си с пакетиране на абонаментни програми със закупуване на последните модели смартфони и мобилни устройства.
Друга предвиждана промяна е трите телекома да бъдат задължени да предупреждават с кратко съобщение клиентите си, когато влизат в мрежата на чужд оператор и започват да им се начисляват такси за роуминг, каза Московски. По думите му, тази промяна е много важна както за хората, които пътуват в чужбина, така и за живеещите или пребиваващите в крайграничните райони, където често сигналът на оператора от съседната държава е по-силен от ползвания от клиента телеком.
Хората без да знаят водят разговори от територията на България в режим на роуминг и плащат по-скъпо, посочи министърът и заяви, че те трбява дори да бъдат предупреждавани, че се намират в гранична зона.
Реално обаче винаги при навлизането в мрежата на чужд оператор и ползването на роуминг потребителят получава SMS от своя оператор, че вече е в друга мрежа, включително се посочват и цените за входящи и изходящи разговори и за ползването на интернет в чужбина.
Сега от думите на Московски излиза, че "Мобилтел", "Глобул" и "Виваком" също трябва да изпращат на клиентите си съобщения, че излизат от тяхната мрежа. В противен случай е предвидена санкция от 10 хил. лв. Транспортният министър каза, че не очаква мобилните оператори да "хитруват", защото в техен интерес е клиентите да получат по-добро, по-коректно и по-адекватно обслужване.
За честна и независима журналистика
Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.
2 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Пишман фирми за изнудване и шантаж на жалбоподователи;„ФРОНТЕКС ИНТЕРЕНЕШЪНЪЛ АД”, „С.Г.ГРУП”ООД, EИК 148062016. До всички жалбоподователи, пострадали от структурите на ``Глобъл``в София и страната /900 човека официално, и аз/. Предлагам да сезирамe прокуратурата, и да предявим колективен съдебен иск срещу``Глобъл`` за нанесени материални и морални щети, както и към фирми``С.Г.ГРУП``ООД и „ФРОНТЕКС ИНТЕРЕНЕШЪНЪЛ АД” за шантаж и изнудване на жалбоподователи. Жалбаподователи и аз нямам отношения …
с фирми изнудвачи „Фронтекс Интеренишънъл АД” и „С.Г.Груп”ООД. Тези фирми откраднали личную информацию, адреса жалбоподавателей,/ние на тях не давали/, и изнудвают жалбоподатели. Ни е имам отношение с измамници и мошеници от фирма „Глобъл”.Чакам вашите писма и предложения на мой е-мейл; [email protected] ,/повторно/.”Напълно съм солидарна с духа на изложените констатации и възмущение на Михаил. Аз също съм потърпевша от некоректното, меко казано, поведение и начин на работа на Глобул в България. Съгласна съм с предложенията за санкциониране и подвеждане под отговорност на компанията. Такава компания няма място на пазара на мобилни услуги в страната. М. Борисова.”Подвеждане на Глобул под отговорност. Вх. Поща X. Отговор |Десислава Тренева до мен” С удоволствие ще помогна, само ми кажете какво искате да направя”.”Здравейте мило семейство, много са пострадалите, майка ми също. Има съюз на потребителите, има и оубудсман, и какво ли още не, но полза няма. Майка ми посети доста инстанции и нищо”. Г-жа Юлиана Богданова Цветанова жалба с Вх.№587-959560392/14.07.2011г., Георги Томов Бояджиев, тел. 0899/506868; Августина Евлогиева Тодорова, ж.к. Изток бл.2, ет.х, ап.х.
ЖАЛБА,/вариант/. От Михаил Йосифович Вашкевич, ЕГН 4409207182; адрес: гр.Дупница 2600, ул.”Еделвайс”№11; тел.от КОСМО БЪЛГАРИЯ МОБАЙЛ ЕАД /ОПЕРАТОР/ 0896-890926; e-mail: [email protected] . Петя Цветанова Лазарова, ЕГН 8801161976; Неустойки предсрочно прекратяване на договори 545.30 лв.!?Анна Константинова Босева, задълженията 593 лева !?От началото на годината Комисията за зищита на потребителите е получила близо 900 оплаквания срещу мобилен оператор Глобъл.
А какво стана с намаляване на цените на GSM разговорите? КРС даде време на операторите сами да го сторят, но уви-не го сториха. Сега от КРС какво ли оправдание ще намери сега за да бави още цените на монополистите?