Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

За предсрочно спрян GSM-договор неустойката вече ще е 1/2 от месечните такси

2 коментара
За предсрочно спрян GSM-договор неустойката вече ще е 1/2 от месечните такси

Неустойката при предсрочно прекратяване на подписан абонаментен договор с мобилен оператор вече да е една втора от оставащите до края на изтичането на контракта месечни такси, предвиждат предложения за поправки в Закона за електронните съобщения. Това съобщи министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски в сряда пред ТВ7. По думите му промяната е в интерес на потребителите. 

Облагодетелствани ще са и недоволните от услугите на оператора си клиенти, които искат да го сменят предсрочно.

В момента при искане за спиране от страна на клиента на срочния договор за ползване на съответния месечен план за мобилни услуги, абонатът трябва да изплати в пълен размер всички месечни такси до изтичането на крайния срок на договора. При закупен на изплащане или с отстъпка мобилен телефон заедно с договор за абонаментен план дължими са и остатъчните суми по лизинговите вноски за апарата, както и разликата в предоставената за сключения срочен контракт преференциална цена на телефона.

 

След приети през 2012 г. корекции в същия закон бе прието при изтичане на срочния договор той да става безсрочен и да може вече да се прекратява без неустойки от страна на потребителя.

 

Ограничаването на неустойката за прекратен предсрочно договор се очаква да предизвика недоволството на мобилните оператори, тъй като в повечето случаи те привличат клиентите си с пакетиране на абонаментни програми със закупуване на последните модели смартфони и мобилни устройства.

 

Друга предвиждана промяна е трите телекома да бъдат задължени да предупреждават с кратко съобщение клиентите си, когато влизат в мрежата на чужд оператор и започват да им се начисляват такси за роуминг, каза Московски. По думите му, тази промяна е много важна както за хората, които пътуват в чужбина, така и за живеещите или пребиваващите в крайграничните райони, където често сигналът на оператора от съседната държава е по-силен от ползвания от клиента телеком.

 

Хората без да знаят водят разговори от територията на България в режим на роуминг и плащат по-скъпо, посочи министърът и заяви, че те трбява дори да бъдат предупреждавани, че се намират в гранична зона.

 

Реално обаче винаги при навлизането в мрежата на чужд оператор и ползването на роуминг потребителят получава SMS от своя оператор, че вече е в друга мрежа, включително се посочват и цените за входящи и изходящи разговори и за ползването на интернет в чужбина.

 

Сега от думите на Московски излиза, че "Мобилтел", "Глобул" и "Виваком" също трябва да изпращат на клиентите си съобщения, че излизат от тяхната мрежа. В противен случай е предвидена санкция от 10 хил. лв. Транспортният министър каза, че не очаква мобилните оператори да "хитруват", защото в техен интерес е клиентите да получат по-добро, по-коректно и по-адекватно обслужване.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #2

    Пишман фирми за изнудване и шантаж на жалбоподователи;„ФРОНТЕКС ИНТЕРЕНЕШЪНЪЛ АД”, „С.Г.ГРУП”ООД, EИК 148062016. До всички жалбоподователи, пострадали от структурите на ``Глобъл``в София и страната /900 човека официално, и аз/. Предлагам да сезирамe прокуратурата, и да предявим колективен съдебен иск срещу``Глобъл`` за нанесени материални и морални щети, както и към фирми``С.Г.ГРУП``ООД и „ФРОНТЕКС ИНТЕРЕНЕШЪНЪЛ АД” за шантаж и изнудване на жалбоподователи. Жалбаподователи и аз нямам отношения

  2. Анонимен
    #1

    А какво стана с намаляване на цените на GSM разговорите? КРС даде време на операторите сами да го сторят, но уви-не го сториха. Сега от КРС какво ли оправдание ще намери сега за да бави още цените на монополистите?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.