Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

За реклама на туризма ще бъдат похарчени още 20 милиона лева

Министерството на икономиката гони рекорд от 3 млрд. евро приходи от бранша през 2012 г.

3 коментара

Нови 20.5 млн. лв. ще бъдат похарчени за реклама на туризма. Средствата са от европейски проект на Министерството на икономиката по оперативна програма “Регионално развитие”, целият на обща стойност 64 млн. лв. Досега са похарчени близо 20 млн. лв., като ефектът е ръст от 5-6% на туристите през 2011 г., отчете Иво Маринов, зам.-министър на икономиката.

Целта ни е с новата рекламна кампания да достигнем рекордните 3 милиарда евро приходи от туризма през 2012 г., каза Маринов. За 2011 г. приходите от бранша бяха над 2.6 млрд. евро.

Новите средства се дават за пет схеми. Най-много, около 7 млн. лв. ще бъдат похарчени за реклама на България на пазарите в Русия, Германия, Румъния, Полша, Швеция и Украйна, посочи министърът на икономиката Делян Добрев. Посещенията на руските туристи имат най-голям ръст през 2011 г. - 20%, като 450 000 руснаци са посетили страната ни, отчете Иво Маринов. Той се надява и през тази година да има ръст от 20% на руските туристи.

Най-много са били туристите от Румъния, следвани от Гърция, Германия и Русия, показват данните на НСИ за 2011 г., посочи Маринов.

За рекламна кампания по телевизионните канали Евронюз, Евроспорт, Дискавъри и Нешънъл джиографик са планирани още 6.2 млн. лв. Това ще бъде втори рейд на България като туристическа дестинация по тези телевизии след миналогодишната.

Три милиона лева ще бъдат похарчени за насърчаване на туризма на българите. Това ни е един от основните приоритети, каза министър Добрев. Проблемът обаче е, че българите едвам връзват двата края и почивката им остава на заден план, показват редица социологически изследвания.

Още 2 млн. лв. са планирани за маркетингови проучвания, анализи и стратегии за туризма. За участието на България в специализирани борси и изложения ще бъдат похарчени 1.5 млн. лв.

От досегашните проведени обществени поръчки по деветте схеми са спестени около един милион лева. Те ще отидат за реклама на България на британския пазар, посочи зам.-министър Маринов.

С европейските средства от близо 20 млн. лв. досега са направени 14 мащабни проучвания за профила на туристите, три вълни рекламни кампании, 3 тематични журналистически тура, националният туристически портал www.bulgariatravel.org и за наръчник на туристическия бизнес, отчете Деница Николова, ръководител на управляващия орган на оперативна програма “Регионално развитие”.

Общо 387 млн. лв. са предвидени за развитието на туризма по оперативна програма “Регионално развитие”, посочи министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова. От тях 260 млн. лв. вече са договорени, като разплатените средства са 22.8 млн. лв.

Изпълнението на общинските проекти за развитие на туризма се очаква да започне през тази година. Те са свързани с изпълнението на проекти, емблеми за градовете – като ефектно осветление на Белоградчишките скали, възстановка на двореца във Велики Преслав, реконструкция на Централната баня в София.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #3

    Реклама за милиони, резултат 5-6% ръст ??? В ерата на рекламата на клик, когато всяка стотинка може да бъде проследена? Оооо дааааа големи и широки частни джобове, така може да стане... Драги маркетинг мениджъри, само с кафета и ослепителни усмивки работа не става.

  2. Анонимен
    #2

    Права си Мила, тази реклама трябва да се счита за недопустима държавна помощ, защото постъпленията в бюджета от туризма клонят към "0", за разлика от постъпленията в частни джобове.

  3. мила
    #1

    интересна работа- всичко има ръст,вкл.туризма,а хазната все по-празна.ние ли сме идиоти или тези дето ни управляват.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.