За ремонта на 45 км от магистрала "Хемус" са нужни 240 млн. лв.

Забранява се движението на тировете в пиковите часове през летните месеци

Между 220 и 240 млн. лв. са необходими за ремонт на 45 км пътно платно, тунели и виадукти на магистрала "Хемус". Средствата ще се отделят на етапи, за да се гарантира сигурността и безопасността на преминаващите. Това съобщи министърът на регионалното развитие Николай Нанков, който заедно с председателя на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" Дончо Атанасов направи инспекция на ремонта на дясната тръба на тунел "Ечемишка" на магистралата.

След приключилата рехабилитация на съоръжението преминаването вече става през двете тръби.

Ремонтът на едната тръба на тунел "Ечемишка" струва 12 млн. лв.

Тунел "Ечемишка" е с дължина 765 м и е в експлоатация от 1984 г. От тогава на съоръжението не е извършван основен ремонт. Възстановителните дейности в тръбата за Варна започнаха на 1 септември 2016 г., а движението досега ставаше двупосочно в тръбата за София.

В ремонта на тръбата за Варна са инвестирани около 12 млн. лв. от републиканския бюджет. Съоръжението е с нова хидроизолация, отводнителна система, вентилационна и електрическа инсталация, осветление, системи за видеонаблюдение и пожароизвестяване.

Положени са около 19 хил. кв. м хидроизолация, 30 хил. кв. м пръскан бетон, 3320 т асфалт, 843 куб. м тротоарни блокове, 164 т армировъчна стомана, 1550 м шумозаглушителни стени и т. н. Тръбата е с енергоефективно LED осветление, като са монтирани 293 броя осветителни тела.

Ремонтните дейности са изпълнени от "Автомагистрали" ЕАД по договора за текущо поддържане на автомагистралния участък.

В момента се обследва състоянието и на лявата тръба на тунел "Ечемишка". Ремонт по нея може да започне след края на летния сезон, но при условие, че също ще приключи преди въвеждането на зимното поддържане на пътищата, каза Нанков.

До есента трябва да приключат останалите ремонти по "Хемус"

Заради закъснелия с близо два месеца старт на строително-монтажните работи по мостовото съоръжение след тунел "Витиня" в посока Варна при 33-ти км на магистрала "Хемус", ремонтът там се очаква да приключи до средата на август, заяви регионалният министър.

Сроковете не трябва да са за сметка на качеството. Ремонтите са свързани с осигуряване на безопасност и сигурност и отнемат време, каза Нанков.

Той информира, че по тази причина продължава ремонтът и на други съоръжения в критично състояние на магистралата. В момента тече ремонт на селскостопански подлез при км 24 и се укрепва свлачище, работата по които трябва да приключи до края на юли.

Лявата тръба на тунел "Витиня" в посока София и мостовото съоръжение преди него също са в критично състояние. Работата по тях ще започне след края на текущия ремонт, за да приключи преди зимния сезон, съобщи още регионалният министър.

Желанието ни е да посрещнем зимата без ремонти и временна организация на движението, заяви Дончо Атанасов.

Другите необходими строителни работи, които трябва да подобрят състоянието на магистралата с цел осигуряване на безопасността на пътуващите ще се извършват през следващата година.

Ремонтът на магистрала "Тракия" ще започне след 15 септември

Ремонтът на активната лента за движение от магистрала "Тракия" след Пловдив в посока Бургас ще започне след 15 септември, съобщи регионалният министър.

Отново с цел облекчаване на трафика през активния летен сезон по всички магистрали ще бъде ограничено преминаването на тежкотоварни превозни средства в пиковите часове. Заповедта ще влезе в сила от следващата седмица. Днес ще проведем среща с представители на превозвачите по темата, информира Николай Нанков.

Министър Нанков изрази надежда тол-системата да бъде въведена по-бързо, за да има повече ресурс за необходимите ремонти по пътищата. Собствениците на леки автомобили плащат две трети от общата стойност на винетните такси в страната. Логиката на действащата в момента система за плащане на такси за преминаване по републиканската пътна мрежа е несправедлива и ще бъде променена, обеща Нанков.

В резултат от увеличените такси за тежкотоварните автомобили след въвевждането на тол системата ще има над 500 млн. лв. годишно, които целево ще бъдат инвестирани в подобряване състоянието на пътната мрежа в страната.

Споделяне