За седмица “Трейс” взе пътни договори за близо 70 млн. лв.

Околовръстното на София, Лъвов мост и пътят до Слънчев бряг са част от обектите

Бойко Борисов инспектира участъка от Околовръстното, изпълняван от "Трейс"

За по-малко от седмица “Трейс груп” на Николай Михайлов успя да спечели почти всички големи пътни проекти на държавата и Столична община за близо 70 млн. лв., разбивайки конкуренцията със супер ниски цени.

Само в понеделник “Трейс груп” е на път да вземе двете най-големи поръчки за момента – продължението на околовръстното шосе на София от магистрала “Люлин” до река Какач за 39.85 млн. лв. и кръстовището на две нива на Лъвов мост в столицата за 14.78 млн. лв.

Това се случи в деня, в който премиерът Бойко Борисов изненадващо провери строителството на връзката на софийския околовръстен път с магистрала “Хемус” при гара Яна, което се изпълнява от обединение с водещ партньор “Трейс груп”. Във видимо добро настроение Борисов дойде на обекта заедно с мажоритарния собственик на холдинга Николай Михайлов. Този обект за над 35 млн. лв. се строи със средства по оперативна програма “Регионално развитие”.

Продължението на околовръстното на София става със средства по оперативна програма “Транспорт”. Кръстовището на две нива на Лъвов мост се строи от Столична община с пари от бюджета на София.

Миналия петък “Трейс груп” спечели изграждането на част от пътя Бургас – Слънчев бряг – обхода на Поморие с цена от 5.287 млн. Средствата се осигуряват от държавния бюджет.

Пак миналата седмица стана ясно, че “Трейс” печели два от общо осем лота от четвъртата фаза за ремонт на републиканските пътища по програма “Регионално развитие”. Единият е 5-километровият обход на Ямбол за 3.843 млн. лв (лот 43). Другият обект е 13.3 км участъци от пътя Черноочене – граница с областно пътно управление Пловдив и Крумовград – гръцка граница (лот 41) за 5 млн.лв.

Ако продължава да разбива конкуренцията с цени, най-вероятно компанията на Николай Михайлов до края на годината ще спечели още търгове. Предстои отварянето на офертите за строителството на магистрала “Струма” от Дупница до Благоевград с прогнозна стойност от 200 млн. лв., както и на продължението на софийското метро до летището, където “Трейс” също участва.

Ако вземе и тези две поръчки, малко няма да достигне на “Трейс” да повтори постижението си от 2010 г., когато направи голям шлем, печелейки поръчки за метро, магистрала и железници за близо 550 млн. лв. И причината ще е само в това, че свършиха парите за жп ремонти по оперативна програма “Транспорт”.

Възходът на “Трейс” в инфраструктурните проекти безспорно е свързан с управлението на Бойко Борисов. Компанията на Николай Михайлов нямаше шанс при тройната коалиция и съсредоточи усилията си в общински проекти по европейски програми. “Трейс” влезе с летящ старт на софийски терен с поръчката за изграждането на част от втория метродиаметър на София именно при управлението на Борисов като кмет. Сега този обект се очаква да бъде открит тържествено от председателя на Еврокомисията Жозе Мануел Барозу до края на лятото.

Последваха част от уличните ремонти в столицата, водопроводи и канализация по ИСПА, кръстовището на две нива в жк ”Младост”. Освен това “Трейс” направи и пречиствателната станция за отпадни води на Троян за 5 млн. лв., чието финансиране беше по оперативна програма “Околна среда”.

При кабинета “Борисов” “Трейс” успя да спечели изграждането на участъка от Стара Загора до нова Загора на магистрала “Тракия", който предстои да бъде пуснат в края на юни. Както и част от строителството на железопътната магистрала “Тракия” от Пловдив до Бургас.

Въпреки кризата холдингът на Николай Михайлов непрекъснато подобрява обема на продажбите си. За 2011 г. оборотът му достигна 380 млн. лв., което е ръст от около 80% спрямо 2009 г., показват данните от финансовия му отчет. Печалбата за двете години обаче е почти еднаква – около 8.5 млн. лв. Това означава, че увеличените обороти стават на фона на по-нисък марж на печалбата и нарастване на разходите. За сравнение за 2010 г. оборотът на “Трейс груп холд” е бил 338 млн. лв., а печалбата му 18.6 млн. лв.

Още по темата
Още от Бизнес

Защо Иван Гешев бе номиниран за главен прокурор?