Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

За седмица “Трейс” взе пътни договори за близо 70 млн. лв.

Околовръстното на София, Лъвов мост и пътят до Слънчев бряг са част от обектите

12 коментара
Бойко Борисов инспектира участъка от Околовръстното, изпълняван от "Трейс"

За по-малко от седмица “Трейс груп” на Николай Михайлов успя да спечели почти всички големи пътни проекти на държавата и Столична община за близо 70 млн. лв., разбивайки конкуренцията със супер ниски цени.

Само в понеделник “Трейс груп” е на път да вземе двете най-големи поръчки за момента – продължението на околовръстното шосе на София от магистрала “Люлин” до река Какач за 39.85 млн. лв. и кръстовището на две нива на Лъвов мост в столицата за 14.78 млн. лв.

Това се случи в деня, в който премиерът Бойко Борисов изненадващо провери строителството на връзката на софийския околовръстен път с магистрала “Хемус” при гара Яна, което се изпълнява от обединение с водещ партньор “Трейс груп”. Във видимо добро настроение Борисов дойде на обекта заедно с мажоритарния собственик на холдинга Николай Михайлов. Този обект за над 35 млн. лв. се строи със средства по оперативна програма “Регионално развитие”.

Продължението на околовръстното на София става със средства по оперативна програма “Транспорт”. Кръстовището на две нива на Лъвов мост се строи от Столична община с пари от бюджета на София.

Миналия петък “Трейс груп” спечели изграждането на част от пътя Бургас – Слънчев бряг – обхода на Поморие с цена от 5.287 млн. Средствата се осигуряват от държавния бюджет.

Пак миналата седмица стана ясно, че “Трейс” печели два от общо осем лота от четвъртата фаза за ремонт на републиканските пътища по програма “Регионално развитие”. Единият е 5-километровият обход на Ямбол за 3.843 млн. лв (лот 43). Другият обект е 13.3 км участъци от пътя Черноочене – граница с областно пътно управление Пловдив и Крумовград – гръцка граница (лот 41) за 5 млн.лв.

Ако продължава да разбива конкуренцията с цени, най-вероятно компанията на Николай Михайлов до края на годината ще спечели още търгове. Предстои отварянето на офертите за строителството на магистрала “Струма” от Дупница до Благоевград с прогнозна стойност от 200 млн. лв., както и на продължението на софийското метро до летището, където “Трейс” също участва.

Ако вземе и тези две поръчки, малко няма да достигне на “Трейс” да повтори постижението си от 2010 г., когато направи голям шлем, печелейки поръчки за метро, магистрала и железници за близо 550 млн. лв. И причината ще е само в това, че свършиха парите за жп ремонти по оперативна програма “Транспорт”.

Възходът на “Трейс” в инфраструктурните проекти безспорно е свързан с управлението на Бойко Борисов. Компанията на Николай Михайлов нямаше шанс при тройната коалиция и съсредоточи усилията си в общински проекти по европейски програми. “Трейс” влезе с летящ старт на софийски терен с поръчката за изграждането на част от втория метродиаметър на София именно при управлението на Борисов като кмет. Сега този обект се очаква да бъде открит тържествено от председателя на Еврокомисията Жозе Мануел Барозу до края на лятото.

Последваха част от уличните ремонти в столицата, водопроводи и канализация по ИСПА, кръстовището на две нива в жк ”Младост”. Освен това “Трейс” направи и пречиствателната станция за отпадни води на Троян за 5 млн. лв., чието финансиране беше по оперативна програма “Околна среда”.

При кабинета “Борисов” “Трейс” успя да спечели изграждането на участъка от Стара Загора до нова Загора на магистрала “Тракия", който предстои да бъде пуснат в края на юни. Както и част от строителството на железопътната магистрала “Тракия” от Пловдив до Бургас.

Въпреки кризата холдингът на Николай Михайлов непрекъснато подобрява обема на продажбите си. За 2011 г. оборотът му достигна 380 млн. лв., което е ръст от около 80% спрямо 2009 г., показват данните от финансовия му отчет. Печалбата за двете години обаче е почти еднаква – около 8.5 млн. лв. Това означава, че увеличените обороти стават на фона на по-нисък марж на печалбата и нарастване на разходите. За сравнение за 2010 г. оборотът на “Трейс груп холд” е бил 338 млн. лв., а печалбата му 18.6 млн. лв.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

12 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #12

    vijte snimkata - Samodovolna i arogantna Mutra....Miliarder, narkotrafikant, kontrabandist...s ogromni komisionni ot magistralite....

  2. Анонимен
    #11

    До 10: Хобаво бе колега, ама като пътен инженер не ти ли се струва , че цената е твърде занижена? Знаеш ли колко е хрипнала цената на битума? Или пак с анекси към договора ще се достига реалната цена?И друго не беше ли с неговата фирма случая с некачествен материал от табана на рудник Миньор заради което имаше пропадане на платното? А колкото до номенклатурните кадри то в строителството и техниката се подбираха по професионализъм. Не мисли че в БКП за 45 г са били на тревна диета. Една от трагедиите на новите партии е , че не успяха да създадаат ссвоя номенклаатура.

  3. Анонимен
    #10

    Докато Холдинг Пътища наБожков и ГБС на Симеон Пешов са с номенклатурни кадри наБСП, Николой Михайлов е пътен инженер, кабър на ОПУ СТ.ЗАГОРА,бивш гл. инженер там, там защити дисертация, целият му професионаленопит е предимнов пътнотостройтелство, умен и пробивен е, добър организатор. Може само да завиждаме на добрите му организаторски начества.Не е бил МУТРА. Ние, българите, много обичаме да плюем. Не съм му бил подчинен, не съм зайнтересован , но съм пътен инженер също, вече пенсионер,и познавам възможностите на всички мой колеги от пътната гилдия.

  4. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #9
  5. Анонимен
    #8

    браво на ......./ако се съди по адреса на регистрация на фирмата/, ма нали това имаше доста съдружници от тях та нормално откакто той стана те печелят сякаш навсякъде

  6. Анонимен
    #7

    Моля колегите журналисти да изписват пълното име на фирмата!То не е "Трейс",а "Мутрейс".

  7. Анонимен
    #6

    Този сериал го гледаме непрекъснато. Печелиш с нереално ниска цена, след което следват няколко анекса и накрая цената по-висока и от най-скъпата оферта.

  8. Анонимен
    #5

    ....Борисов разкри още, че „предишното правителство е дало концесия за чакъл, точно в трасето на магистралата".
    "И сега ние имаме езеро, което ще го запълваме с пръст, и тогава ще минаваме през него. Те говориха, че правят тази магистрала, мина на Министерски съвет, и в същото време - са си дали на концесия терени, които са ги изкопали за чакъл за други обекти, и сега ние ще пълним тези дупки, ями, езера, гьолове, за да можем да продължим", коментира премиерът. Той уточни, че "става въпрос за 70

  9. Анонимен
    #4

    Хващам се на бас, че този Михайлов е от комунистическо семе!Нито го познавам, нито го знам!

  10. Анонимен
    #3

    оттук нататък всеки може сам да проследи връзката между трейс, т. нар. кръг капитал и плевнелиев. ако му стиска, естествено.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.