Единадесет заявления за интерес към участие в конкурса за проектиране, построяване и пускане в експлоатация на българското трасе на газопровода "Южен поток" са били подадени в проектната компания за изграждането на тръбата през наша територия до края на срока, изтекъл в 16 часа в петък. Това съобщиха от "Българския енергиен холдинг", който участва поравно с руската "Газпром" в дружеството "Южен поток България", което ще е оператор на бъдещата тръба.
Това е втората процедура за търсене на изпълнител на българското трасе, оценявано на 3.5 млрд. евро. Първата бе прекратена в средата на ноември 2013 г. с мотива, че имало много голям интерес за участие в конкурса и искания за удължаване на срока за подаване на писма за намерения, което щяло да постави в неравностойно положение вече заявилите своя интерес.
Тогава от БЕХ не изнесоха официална информация за кандидатите, но според неофициалната седем консорциума между европейски и руски компании с български строителни и инженерни компании бяха подали заявления за участие в конкурса. От кандидатите само "Енергоремонт Холдинг", в чийто основен акционер "Миления 77" участват синът на бизнесмена Богомил Манчев, бившият енергиен министър Милко Ковачев и ексшефът на АЕЦ "Козлодуй" Йордан Костадинов, "Главболгарстрой" на Симеон Пешов и австрийската "Щрабаг" обявиха, че са проявили интерес към конкурса. Сред останалите се спрягаха руската "Стройтрансгаз" на предприемача Антон Рей, която е един от основните партньори на "Газпром" и още в края на август стана ясно, че се кани да строи не само трасетата на "Южен поток" в България и Македония, но и въобще наземния участък от газопровода. "Стройтрансгаз" вече изгражда компресорната станция на територията на Русия, която ще захранва "Южен поток".
Министърът на икономиката и енергетиката Драгомир Стойнев посочи в края на ноември след визита в САЩ, че американската "Дженерал Електрик" също е искала да участва в първата процедура за търсене на изпълнител на строежа, но не стана ясно дали е внесла заявление или е била сред компаниите, на които твърде краткият срок от едва две седмици – от 31 октомври до 15 ноември, не е стигнал за подготовка на документите.
След първоначален подбор на заявилите сега интерес 11 кандидати, възложителят ще обяви допуснатите кандидати до втория етап на конкурса, в който те ще могат да получат конкурсната документация с техническите подробности на изискванията за строеж на 540.8- километровото трасе на газопровода от брега на Черно море край Варна до сръбската граница, параметрите на планираните четири компресорни станции на наша територия.
Пресявката на 11-те кандидати ще става след проучване дали те отговарят на предварителните условия на конкурса.
За да продължат във втория етап от конкурса, кандидатите трябва да докажат, че в периода 2008-2012 г. са постигнали оборот от 1.5 млрд. лв. без ДДС от проектиране, доставки на оборудване, изпълнение на строително-монтажни работи и пускане в експлоатация на газопроводи. Допуска се тези обороти да бъдат доказани сумарно по отделни дейности от различните участници в евентуални консорциуми. Именно такива се предполага, че са такива и сегашните кандидати да строят "Южен поток" у нас.
Друго изискване, за да се мине пресявката, е кандидатът да докаже, че има достъп до 500 млн. лв. кредитна линия или собствен капитал,. Задължително е и наличието на инженерен персонал за извършване на изискваните от изпълнителя строително-монтажни работи, както и докаже, че в последните три години и извършват поръчки със заявените сега параметри за доставка на оборудване. .
След извършването на предквалификацията, останалите във втория етап на процедурата кандидати ще могат да подават своите оферти и "Южен поток България" ще извърши тяхната оценка и класация, след което ще обяви избрания изпълнител.
Дружеството отново си запазва правото да прекрати и този конкурс, но преди ден Драгомир Стойнев обяви намерението на държавата стартът на строежа на българското трасе да е през април тази година.
Съгласно изискванията на новия конкурс въвеждането на тръбата в експлоатация трябва да започне в края на 2015 г. и до края на 2017 г. газопроводът да заработи в пълния си капацитет от 63 млрд. куб. м годишно.
За честна и независима журналистика
Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.
30 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
първо руснаците дфа си прокарат дълбокободната тръба И после кандидатите за лапане на държавни пари.Руснаците първо трябва да построят поне два специялни кораба,които да монтират тръбите И после остават за подръжка.това са минимум 500 километра тръби ,както И обичайните аварии,когато господ е виновен.
Най-добре е да послушаме дебилизования енергиен експерт и бивш посланик на БГ в Москва и почакаме американците да ни намерят сранцев газ-както в Полша: http://www.svoboda.org/content/article/25211223.html
Тая "игра" пак ще ни излезе на носа както играта в Белене.
Фирмата в която от 2010 г. Айолов е изпълнителен директор - "Техенерго" ЕАД е собственост на "Енергоремонт холдинг."
Основен акционери в нея е "Миления 77". Нейни собственици са Петър Богомилов Манчев, Милко Ковачев и Йордан Костадинов.
При раздържавяване на дружеството през 2003 г. над 80% от "Енергоремонт" бяха купени през Корпоративна банка за сметка на клиента й "Вивес", регистрирана на столичната улица "Дебър" 17, където е седалището и на контролираното от собственика на Корпоративна банка …
Цветан Василев ТЦ - ИМЕ и други дружества от групата му.
Фирмата е еднолична собственост на Венета Николова, която участваше и в съвета на директорите на медийната група на Ирена Кръстева.
Веднага след приватизацията "Вивес" раздробява дела си и прехвърля над 40% от капитала на "Енергоремонт" на регистрираното на същия адрес "Миления 77".
В момента изпълнителен директор на "Енергоремонт" е Теодор Росенов Осиковски, а пък Весела Росенова Осиковска е изпълнителен директор на Хелт Енд Уелнес АДСИЦ, щедро финансирано от КТБ и собственост на свързани банката фирми като Рема трейд, в т.ч. и близо 10% дял на самата КТБ.
Други акционери там са Аквафинанс и Булит 2007, които също са свързани с КТБ.
Първоначално Айлов е предлаган за шеф на ЕСО, а после и за зам.-министър.
Любопитно е, че той беше спряган като конкурент на Георги Христозов, директор на ТЕЦ "Марица Изток 2", който по-късно влезе в борда на Българския енергиен холдинг.
Очертава се интересен баланс на силите между различните лобита в енергетиката.
Докато Христозов е свързван с банкера Цветан Василев, то Айолов с Богомил Манчев, а директор на АЕЦ "Козлодуй" е Иван Генов, близък на Румен Овчаров.
Къв южен, къв паток? Кремлевското Джудже на Високи Токчета бърза, бърза, докато не се лъзне от високите си токчета по некое кремлевско стълбище. Тогава - голема мъка за всичките русофилистици в Тур-Комун-Милиционеристан. Големи сълзи и и голема тъга ще бъде!
Подир многото приказки "ма аба", запомнете едно: Такава тръба няма. Забравете.
абе 23, твоите хора руснаците ни правят подарък, а лошите колонизатори искат да ни го вземат, лоши хора, еи!
Това, което преститутските медии няма да ви кажат е, че за строителството точат зъби и чужди фирми от страни, които искат проекта да не стане, но еновременно с това са отворили големи джобове за да грабят, ако проектът случайно стане. Пример за това е Ролс Ройс от колониална Британия, ЕДФ от колониална Франция и прочие чакали. Не знам, дали знаете, че за това специално е създадена фирмата “Южет поток-транспорт” със седалище в Амстердам. Колониалистите са винаги win-win. А ние ще си тънем в бедност
Колкото по-малко Костов, толкова повече Сполука!
"За строежа на трасето на "Южен поток" у нас играят 11 фирми" Шансове има само една.