За Великденските празници тръгва големият жп проект за пътен възел София

Министърът на транспорта в оставка увери, че е създадена организация за обслужване на пътниците

За Великденските празници тръгва големият жп проект за пътен възел София

Дни преди Великден започва реализацията на големия жп проект за развитието на железопътен възел София в участъка до Волуяк. Така от 29 април от първи до седми коловоз на Централната жп гара няма да се използват, а пътниците ще трябва да ходят на коловозите след осми, където ще спират влаковете.

Министърът на транспорта в оставка Росен Желязков увери, че е създадена организация за обслужване на пътниците и няма да има напрежение и проблеми на гарата по празниците.

Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) и Български държавни железници (БДЖ) са координирали действията си, за да се осигури комфортът на пътуващите, каза Желязков.

Така от 29 април се въвеждат промени в организацията на движение на влаковете през Централна гара София. Причината е започването на модернизацията на коловозите. По време на ремонта няма да се използват от първи до седми коловоз.

Движението ще се осъществява от 8-ми до 14-ти коловоз, като ще бъде създадена организация за транзитно преминаване на влаковете. По този начин ще се намали времето за композиране и престой на влаковите състави в гарата.

От 560 влака на ден, които се движат в цялата страна, 170 композиции преминават през Централната жп гара в София (85 тръгващи и 85 пристигащи). Това е около 30 % от всички влакове.

Допълнително през гарата преминават още 30 служебни влака, предназначени за композиране на състави.

За по-гъвкаво осигуряване на движението, ще бъдат променени разписанията с до 10 минути на около 20 регионални влака.

Развитието на железопътен възел София се съфинансира чрез Механизма за свързване на Европа. То включва два основни договора: "Проектиране и строителство за модернизация на коловозно развитие на Централна гара София и жп участък Централна гара София-Волуяк" и "Проектиране и строителство на системи за сигнализация и телекомуникации и Европейска система за управление на влаковете (ERTMS)".

И двата договора за около 300 млн. лв. бяха спечелени от обединения, в които участват фирми свързани с бизнесмена Христо Ковачки.

Модернизацията на железопътната инфраструктура в жп възел София ще доведе до подобряване на безопасността на железопътната мрежа чрез инсталиране на нови интелигентни системи като Европейската система за управление на железопътното движение (ERTMS), сигнализация и GSM-R комуникации. Ще бъде увеличен капацитетът и скоростта на линията, а жп транспортът ще се превърне в конкурентен на автомобилния.

Споделяне

Още от Бизнес