Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

За засилено производство на батерии за електромобили призоваха европолитици

3 коментара
За засилено производство на батерии за електромобили призоваха европолитици

Пандемията от Covid-19 увеличи популярността на електромобилите, посочват френският министър на икономиката Брюно Льо Мер, германският му колега Петер Алтмайер и заместник-председателят на ЕС Марош Шефчович в обща статия, публикувана в петък в няколко издания, предаде Франс прес.

Тримата водещи европейски политици призовават ЕС да засили производството си на батерии за електромобили, за да стане възможно до 2025 г. поне 7 милиона електрически коли годишно да бъдат задвижвани с батерии местно производство.

Когато преди три години стартирахме Европейския алианс за батериите (EBA), производството на батерии в ЕС изобщо не можеше да се конкурира в световен план, посочват Льо Мер, Алтмайер и Шефчович в коментара, излязъл във френския в. "Ле-з-еко" и германския "Ханделсблат".

Оттогава постигнахме невероятен напредък. Европа трябва да е в състояние на произвежда достатъчно батерии всяка година, за да се задвижват поне 7 милиона електрически автомобила, пишат авторите, които са считани за движещата сила зад създаването на алианса.

През 2020 година броят на електрическите автомобили по пътищата ни се удвои, за да достигне близо 2 милиона и целта на ЕС е да създаде обществени станции за зареждане на по 10 електрически автомобила. Предвид че 220 000 пункта за зареждане са концентрирани в няколко зони, то трябва допълнително да ускорим разпространението им в ЕС, подчертават авторите.

Според тях Европа трябва да ускори процеса в четири области: регулация, осигуряване на снабдяването със суровини, преквалификация и обучение.

Европейски проект, наречен "европейска иновация в батериите", включва 42 компании, сред които са Бе Ем Ве (BMW), Фиат (Fiat), Тесла (Tesla), френската химическа група Аркема (Arkema) и други. ЕК обяви в края на януари, че ще инвестира в него 2.9 милиарда евро.

Държавните помощи ще деблокират около 9 милиарда евро частни инвестиции, според ЕК.

Европа осигурява едва 3 процента от световното производство на батерии за електромобили, в което лидер е Китай. ЕС обаче има амбицията да навакса и се стреми към 25 процента пазарен дял в края на десетилетието

Междувременно "Ел Джи енерджи сълюшън" (LG Energy Solution) съобщи, че ще инвестира над 4.5 милиарда долара в бизнеса си за производство на батерии в САЩ до 2025 година, тъй като автомобилостроителите увеличават производството на електрически автомобили, предаде Асошиейтед прес, цитирана от БТА.

Корейската компания, която има съвместно предприятие с американския автомобилостроител "Дженерал мотърс" (General Motors), обяви, че инвестицията ще подпомогне създаването на 10 000 работни места, включително при подизпълнители.

"Дженерал мотърс" и "Ел Джи" в момента строят завод за батерии в Лордстаун, щата Охайо, близо до Кливланд. Проектът е на стойност 2,3 милиарда долара и се планира там да работят 1000 души, след като бъде завършен през 2022 година.

Местоположението му е близо до другите два завода на "Дженерал електрик" за електромобили - единият в Детройт, а другият в Орион тауншип, щата Мичиган. Компаниите се надяват да вземат решение за втори съвместен завод през първата половина на годината.

Експерти в автомобилната промишленост прогнозират, че продажбите на електромобили в САЩ ще надвишат 1 милион бройки годишно от 2023 година и ще достигнат 4 милиона до 2030 година.

Според анализатори автомобилостроителите са изправени пред недостиг на батерии на фона на отдръпването на отрасъла от бензиновите коли. По-голямата част от батериите в света се произвеждат в Китай и други страни.

"Ел Джи" обяви инвестицията, след като администрацията на президента на САЩ Джо Байдън изложи плановете си за борба с климатичните промени, което вероятно ще включва и мерки срещу петролната и газова промишленост, отбелязва АП.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Real ''Mickey''
    #3

    "производство на батерии за електромобили, в което лидер е Китай." Ето как пълнят гушката на ККПартия. И как ККП с купени продажни западни политици и ЕКО-организации ще стане ЕДНОЛИЧЕН ЛИДЕР НА СВЕТА. И с тия 3%, ЕС щели да ги настигат????:):) И докато ги настигнат при батериите, Китай ще смени тактиката за нещо друго дето ще е "бъдещето на екологията" и пак ще е лидер в производството му.

  2. Джелсомино
    #2

    Депутатът от ДПС Делян Пеевски използва влиянието си в службите и прокуратурата, за да упражнява натиск над братята Атанас и Пламен Бобокови и техния бизнес. Целта му е да установи контрол над групата им за производство и преработка на акумулатори „Монбат“. Това твърди бизнесменът Пламен Бобоков в интервю пред Свободна Европа. По думите му причината Пеевски да насочи интереса си към този бизнес е потенциалният достъп до европейски субсидии за развитие на литиеви технологии в размер на около 10 млрд. евро. „Монбат“ притежава една от двете компании в Европа, които разработват собствено производство на такива батерии.

  3. ivancho ivanov
    #1

    До 5 -7 год. колите ще отиват автономно къде им се каже, сега Гугъл върши масово това като говори на воодача, по-скъпите марки паркират самостоятелно - петролът отживява, редките метали за чипове и за батерии ще го заместят, задават се нови борби!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.