Забавеният спешен ремонт на виадуктите ще е в разгара на лятната ваканция

Северните автотрасета стават приоритет от догодина, приключили пътни проекти ще спасяват европарите

Виадуктът на магистрала "Хемус"

В началото на август, в разгара на летните отпуски, когато повечето българи тръгват на море, управляващите се канят да започнат забавения заради сформирането на министерството на инвестиционното проектиране, но иначе определян като спешен, ремонт на трите виадукта по магистралите "Хемус" и "Тракия", които водят съответно до Варна и Бургас.

 

Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Десислава Терзиева при откриването на последния участък от трасето на автомагистрала "Тракия" от пътния възел "Зимница" до Карнобат, с което се завърши първата магистрала у нас, чийто строеж е започнал през 1975 г.

 

От думите на Терзиева стана ясно още, че при сегашния ремонт на трите виадукта ще се извършат само най-неотложните работи, за което са предвидени 10 млн. лв. от бюджета, рехабилитацията на мостовете трябва да приключи догодина, за когато са планирани още 30 млн. лв. Трите пътни съоръжения бяха определени като опасни след земетресението с епицентър край Перник през май 2012 г., когато обследване установи много дупки и цепнатини но конструкциите им. За ремонта дори бяха проведени обществени поръчки.

 

Оправянето на най-големия виадукт “Бербеш” на магистрала “Хемус” ще струва близо 13 млн. лв. и ремонтът ще се извърши от “ГБС Инфраструктурно строителство”. За виадукта на 61-я километър от магистрала “Тракия” ще отидат 6 млн. лв. Там ще работи консорциум, в който влизат “Геострой”, “Мостремонт 97” и “Пътстрой 92”. Ремонтът на втория опасен мост на “Тракия” – на 67-я километър, ще струва 7.2 млн. лв. и ще бъде направен от австрийската “Порр”.

 

Приоритетни северни трасета

 

Приоритет на България през следващия програмен период за еврофинансиране стават пътните трасета в Северна България като автомагистрала "Хемус", пътя София-Видин и тунелът под Шипка, заяви президентът Росен Плевнелиев при откриването на последния участък на магистрала "Тракия".

 

Терзиева, която миналата седмица беше в Брюксел, пък съобщи, че на Европейската комисия е представен списък с изпълнени вече от страната пътни проекти, които са за около 60-70 млн. лв. и за които сега страната ни чака постфактум да получи финансиране от Брюксел. Целта е по този начин да бъдат спасени средства по оперативната програма "Регионално развитие" за сегашния период, където се очертава загуба от 73 до 123 млн. евро. Страната ни сега иска част от тези пари да отидат за вече изпълнени пътища край Варна и такива в процес на реализация край Кърджали и Момчилград, стана ясно от думите на шефа на Пътната агенция Лазар Лазаров. По думите му Северната скоростна тангента на София, чиято реализация се забавя заради обжалван търг за строителство, остава в програмата.

 

От думите на Терзиява стана ясно още, че автомагистрала "Марица" няма да е готова тази година, както бе планирано, а през 2014 г. Фирмата "ПСТ Холдинг", която участва както в строежа на "Тракия", така и на "Марица", с пускането на "Тракия" е започнала да мести техниката на "Марица", но въпреки това няма да успее навреме. Затова изпълнителят е поискал удължавана не срока в мотива форсмажорни обстоятелства заради наводнението в Бисер и археологически разкопки по трасето.

 

На "Струма" обаче ще се реже лента другата седмица и ще се въведе в експлоатация участъкът от Долна Диканя до Дупница, след което започва строежът на трасето от Дупница до Благоевград избран изпълнител.

 

Средата на август пък ще се пусне нулевият лот на "Хемус" от околовръстния път на София до гара Яна.

Споделяне
Още по темата
Още от Бизнес

Защо главният прокурор размахва пръст на политици?