Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Забрана за камиони да изпреварват на магистрали

Пада ограничението за движение над 35 градуса и повече участъци за пътуване на товари над 12 тона през уикенда

1 коментар
Забрана за камиони да изпреварват на магистрали

На камионите ще бъде забранено да изпреварват други автомобили в интензивни участъци на автомагистралите у нас. За сметка на това обаче тировете с товари над 12 тона ще могат да пътуват по повече от сегашните отсечки през уикендите. Това предвижда нова разпоредба, която ще влезе в сила до края на юни.

Предстои поставянето на табели за ограничаване движението на товарните автомобили само в най-дясната лента от пътното платно, а пътната полиция ще следи за тяхното спазване. Първо с такива ще бъдат оборудвани "Хемус" и "Тракия"

Също така ще отпадне забраната за движение на тежкотоварни камиони при температури над 35 градуса. Свободно между 13 и 21 часа през лятото ще могат да се се движат и тирове над над 20 тона, което досега бе забранено.

За това са се споразумели Съюзът на българските транспортни работници, Съюзът на международните превозвачи и Сдружението на българските превозвачи с Агенция "Пътна инфраструктура“ и "Пътна полиция“, съобщиха от пътната агенция в понеделник.

В момента Законът за движение по пътищата предвижда: "Когато автомагистралата има три и повече пътни ленти за движение в една посока, на водачите на автомобили с допустима максимална маса над 3.5 тона, както и на водачите на състави от пътни превозни средства, чиято обща дължина, включително и товарът, е повече от 7 метра, е разрешено да се движат само в най-дясната и в съседната на нея пътна лента. Навлизането и движението по другите ленти е забранено, включително и при изпреварване".

На малко участъци от автомагистралите у нас има табелки за ограничаване на движението на тирове само в най-дясната лента.

"В много случаи товарни автомобили предприемат изпреварване с разлика в скоростта от 5 до 10 км в час, което понякога отнема повече от 5 минути. Това неминуемо води до образуване на колона от леки автомобили, изнервяне на водачите и предприемане след това на рискови маневри. Затова на участъци, в които при изходите на големите градове и пътните възли и там, където имаме по-интензивен трафик, ще бъдат монтирани такива знаци, а колегите от Пътна полиция ще следят за тяхното спазване", обясни Георги Златев от пътната агенция пред Дарик радио.

От КАТ ще определят на кои точно участъци от автомагистралите ще бъдат поставени табелите за ограничението.

От юли ще има и намаление на участъците, в които се забранява движението на камиони над 12 тона в петък и неделя.

"Решението, което беше взето, е за т.нар. обикновени петъци и недели, когато имаме само два почивни дни", каза представителят на Агенция "Пътна инфраструктура". По думите му ще се направи анализ на участъците с концентрация на пътно-транспортни произшествия и местата, където се образуват бавно движещи се колони от автомобили и за тях ще остане ограничението за движение на товарни автомобили през уикенда. "Останалите участъци от пътната мрежа, които фигурират в сегашната заповед на агенцията и Пътна полиция, ще бъдат премахнати след това прецизиране", каза Златев.

Забраната за движение на тировете при събирането на повече от два почивни дни остава - съответно в последния работен и в последния почивен ден. Тежкотоварните автомобили ще бъдат спирани в неделя на влизане в големите градове, както и в участъците с повишена концентрация на пътнотранспортни произшествия.

Ограничителният режим за движение на тежките автомобили през лятото беше въведен, тъй като често при горещо време асфалтовите настилки се нагряват до 70 градуса и това може да доведе до деформации и коловози по пътищата.

През последните години обаче при строителството на новите пътни участъци се използват полимер модифицирани битуми и специални материали в състава на асфалтовите настилки. По този начин все повече участъци могат да издържат на натоварването от тежкотоварните камиони без да се деформират от високите температури, обясняват от пътната агенция.

От пътната агенция съобщават още, че от Съюза на транспортите работници са предложили от следващата година да влезе в сила годишен календар за дните и часовете, в които ще бъдат спирани камионите, както и пътна карта за него.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Да видим колко струват магистралите, направени от Вожда и Учителя на българския народ-Боко от Банкя! Ако се образуват коловози-Боко да си ОДИ! На Запад от Калотина има безкрайни колони от ТИР-ове, но никъде няма коловози в асфалта!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.