Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Зачестява онлайн пазаруването на храни от българите

0 коментара
Зачестява онлайн пазаруването на храни от българите

Все по-често потребителите на най-големия онлайн супермаркет у нас пазаруват хранителни продукти, сочи проучване на eBag, обявено във вторник. 44% от клиентите на платформата казват, че купуват през интернет храни повече от веднъж седмично, според допитването, проведено в края на май сред над 1 200 потребители от София, Пловдив, Пазарджик, Благоевград и Перник. 75% от тях са жени, 25% мъже, в широк възрастов диапазон (26-55 г.).

15% от анкетираните дори твърдят, че пазаруват само онлайн и не посещават физически магазини, за да набавят необходимите продукти за дома. 19 на сто пазаруват и по двата начина. Все пак 41% от запитаните казват, че посещават физически супермаркети, а 15% предпочитат малки квартални или специализирани магазини и пазари.

Водещата причина да избират онлайн пазаруването на храни за 64% от участниците е, че спестява време от ходенето до магазина. На второ място посочват, че доставката до прага на дома е голяма удобство (57%), а 39% казват, че им спестява носенето на тежки торби.

На фона на тези тенденции eBag отчита ръст на приходите с 18 на сто за първото тримесечие на 2022 г. до 16.2 милиона лева с ДДС, в сравнение с най-високите нива, които бяха регистрирани за последните 3 месеца на 2021 г.

"Активните клиенти на платформата се увеличават с 24% в началото на тази година", казва Иван Александров, основател и изпълнителен директор и допълва, че според последните изследвания индикаторите за клиентска удовлетвореност остават на високо ниво: 92 пункта (според NPS проучвания, които компанията прави регулярно). В комбинация с високото ниво на удовлетвореност, само под 1% от анкетираните в проучването споделят, че са имали проблеми при доставените продукти.

Данните на eBag сочат, че от началото на 2022 г. 85% от клиентите приоритетно пазаруват плодове и зеленчуци в платформата. Категориите месо и риба също са особено предпочитани в онлайн пазаруването, тъй като в 65% от поръчките за 2022 г. в потребителската кошница присъстват тези продукти. Това се дължи на доказаните производители, които гарантират постоянното им качество и могат да бъдат открити в eBag в категориите био и фермерски храни.

"Онлайн пазаруването на хранителни продукти има редица предимства, които потребителите ни оценяват. Особено сега, след пандемията, когато живеем в новите реалности, все повече хората ценят времето си и се насочват към онлайн пазаруване на хранителни стоки. Затова и ръстът в клиентите ни продължава. На първо място им спестяваме време за важните за тях неща, точният час на доставка дава възможност за по-добро планиране на времето им и не на последно място - цените ни са като във физическите магазини, а изборът на стоки е по-голям", коментира Иван Александров.

84% от участниците в проучването поръчват всякакви хранителни продукти онлайн без притеснения, като само една малка част споделят, че имат известни предразсъдъци относно плодовете и зеленчуците.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.