Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Задълженията на БДЖ са над 470 милиона лева

Московски твърди, че може да се стигне до блокиране на сметки и разпродаване активите на дружеството

3 коментара
Задълженията на БДЖ са над 470 милиона лева

Малко над 470 млн. лв. са задълженията на Холдинг БДЖ към края на март. Това става ясно от отговор на транспортния министър Ивайло Московски на въпрос на депутат, съобщава БГНЕС във вторник.

Задълженията са намалели с 16,6% спрямо октомври 2014 г., когато са били 564 млн. лв. Ако летище “София” бъде отдадено на концесия, част от парите ще отидат за погасяване на задълженията на БДЖ, казва Московски. От отговора му става ясно, че през 2015 г. компанията е била осъдена да плаща наказателна лихва по Втория облигационен заем в размер на 10,7 млн. лв. на година.

Транспортният министър признава, че ако не се осигурят средствата за погасяване на задълженията, кредиторите имат “достатъчно принудителни инструменти на свое разположение”, което включва и разпродажба на активи на холдинга, както и блокиране на сметки.

В писмения си отговор Ивайло Московски уточнява още, че в разговор с главна дирекция “Конкуренция” на ЕК е посочено, че максималната “държавна помощ”, която страната би искала да окаже на “Холдинг БДЖ” е в размер на максимум 320 млн. лв., вкл. погасяване на задълженията към държавната Национална компания железопътна инфраструктура. “Въпросната сума е изчислена при възможно най-песимистичния вариант от плана на железницата, като в случай например на осъществяване на приватизационна сделка, необходимостта от държавна подкрепа ще намалее със съответните постъпления от нея”, пише в отговора на транспортния министър.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. ivankristov
    #3

    синчето на плевенски комунистически функционер и бивш служител на мултигруп по недоразумение министър на транспорта от 2009г. целенасочено води бдж към фалит

  2. Мони_deactivated_1480055728
    #2

    Транспорт -гориво.В сравнение с Август 2014 / 101.09 долара за барел / средната цена на нефт Urals е намаляла 3.2 . А преди Август 2014г. е била около 106 до 110 ! До август 2015 става 60-70 и от там почва да пада стремително.//////Дядо ми Петър10:29 | 03 май 2016 | #1Вчера се прибрах от от Испания -два пъти се возих на влак /ама какви-дават и храна в цената на билета/ .На информационното табло даваха скоростта-под 280 не падна, а стигна над 303 км в час!От Мадрид до Сарагоса за 1ч и 15 ,а от Там до Барселона по-малко.

  3. Дядо ми Петър
    #1

    "Московски твърди, че може да се стигне до блокиране на сметки и разпродаване активите на дружеството" Тоя ли е същият Московски, който, като режеше някакви лентички преди известно време (наред с КАПО ДИ ТУТИ КАПИ, естествено), ни баламосваше с "влакове до 210 км/час"?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.