Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Задържан е машинистът на катастрофиралия в Испания влак

4 коментара
Полицай води машиниста Франсиско Хосе Гарсон Амо

Машинистът на влака, който дерайлира вчера край Сантяго де Компостела в Северозападна Испания, е задържан под стража. Водачът на влаковата композиция, чиято катастрофа причини смъртта на 78 души, е обвинен в престъпление по непредпазливост, заяви началникът на полицията в Галисия Хайме Иглесиас, цитиран от Франс прес.

До този момент основното предположение за причините за инцидента е "превишена скорост на опасен завой".

Иглесиас допълни, че за момента 52-годишният машинист Франсиско Хосе Гарсон Амо остава в болницата под полицейска стража, но все още е неспособен да даде показания поради здравословното си състояние.

Разследването на най-голямата железопътна катастрофа в страната от близо 70 години насам е насочено към евентуална грешка на машиниста и възможен дефект на спирачната система.

Кратък видеозапис, разпространен вчера в интернет, показа как влакът навлиза с висока скорост в остър завой, след което излиза от релсите и пада на една страна.

Според запис от радиокомуникациите от кабината на локомотива, публикуван в медиите, машинистът признал, че е управлявал влака със 190 км/ч по участък, на който ограничението на скоростта е 80 км/ч. Той работи от 30 години в държавната железопътна компания Ренфе, а от 2000 г. е машинист.

Испанската полиция съобщи, че са открити 78 тела, от които 72 са идентифицирани. По официални данни загиналите са 80. Сред идентифицираните трупове има трима чужденци - алжирец, мексиканец и американец, заяви Антонио дел Амо, координатор на полицейската акция по идентифициране на телата.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #4

    Никаква компютърна система няма между София и Бургас.

  2. Анонимен
    #3

    На тоя завой и изискването е било за 80 км в час.Идийотът карал със 190.Ей така,да види какво ще стане.Пак така с молдовански шан-то-нини на оная му работа Капитан на круйзера,който струва стотици милийони,в който умряха 15,или 20 човека,който още лежи на брега и прави поразии на природата и все едно нищо.А бе,на кой свят живеем.Ми то,това запада,или по-точно южния запад си било пълно безгрижие.

  3. Анонимен
    #2

    Вижда се съвсем ясно, че влакът няма да може да вземе завоя на тази скорост.

  4. Анонимен
    #1

    От публикуваната серия снимки се вижда, че действително на това място има остър завой. Интересно е защо компютърната система системата за управление на влака не е предотвратила грешката на машиниста. У нас такава система има по линията София - Пловдив - Бургас и по отзиви на машинисти работи добре. Имало случаи, когато била "по-католик и от Папата".

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.