Заделени са 40 млн. лв. за нови жп връзки към индустриалните зони

Служебните министри на транспорта и на икономиката Христо Алексиев и Теодор Седларски

Влагането на 40 млн. лв. за построяване на нови железопътни връзки към производствени мощности, която е насочена най-вече към индустриалните зони, предвижда петгодишна инвестиционна програма на Национална компания "Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ). Изграждането на индустриални коловози е било обсъдено от служебните министри на транспорта и на икономиката Христо Алексиев и Теодор Седларски, съобщиха от транспортното ведомство във вторник.

Предстои НКЖИ да анализира възвръщаемостта на инвестицията и да оцени потенциалните товари, заради което и Алексиев е поискал от Седларски да попурялизира концепцията пред бизнеса и най-вече в новоизградените индустриални зони, които са на подчинение на икономическото министерство.

Жп мрежата на България е проектирана и изградена при различни от сегашните социално-икономически условия, което налага тя да бъде актуализирана, допълват от транспортното ведомство. Изграждането на нови жп връзки към индустриалните мощности ще доведе до икономически ползи както за железопътната инфраструктура и железопътните превозвачи, така и за бизнеса, посочва се в съобщението.

От Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията обявиха още, че Алексиев е посетил във вторник Локомотивно депо София, където се запознал с условията на труд в базата за ремонт на локомотиви и мотрисни влакове към "БДЖ-Пътнически превози".

Дългите срокове за доставка на резервни части за ремонт на тяговия подвижен състав е един от основните проблеми, споделили служителите в депото пред министъра. Влияние върху това оказва и забавянето на обществена поръчка за доставка на резервни части на годишна база.

Затова Алексиев разпоредил да бъдат разгледани възможностите за сключване на рамкови споразумения за доставка на резервни части за необходимите ремонтни дейности по подвижния състав. Чрез тях ще може да се гарантира наличието на материали за нормалната дейност на депото във всеки един момент, обяснява пресцентърът на транспортното ведомство.

Това решение идва на фона на спрени от Алексиев в началото на мандата му като министър разкови споразумение за спешни ремонти на жп участъци, сключени от НКЖИ, където дотогава бе зам.-директор. Тогавашният аргумент беше, че е редно всички ремонти да се възлагат в отрити процедури по обществени поръчки. Сега обаче Алексиев смята, че за резервните части за БДЖ са допустими рамкови споразумение без поръчки.

Според съобщението на ведомството му, така щяла да се гарантира безопасността при превоз на пътници и да се извършват навреме ремонтите на подвижния състав на БДЖ, за да се изпълнява без проблеми графикът за движение на влаковете.

Като основна задача на новото ръководство на БДЖ Алексиев посочил подобряването на условията на труд на служителите в сектора като специално внимание ще бъде обърнато на местата за почивка на машинистите.

Споделяне
Още от Бизнес

Смятате ли, че президентът е "сготвил" премиера със снимките от спалнята?