Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Задлъжнялата БДЖ търси нови кредити за 460 млн. лв

3 коментара
Задлъжнялата БДЖ търси нови кредити за 460 млн. лв

Компанията “Български държавни железници“ (БДЖ) търси международно кредитиране от 460 млн. лева, за да финансира задълженията си до 2014 г. и започне да излиза на печалба, заяви Владимир Владимиров, член на директорския борд, пред агенция "Блумбърг" във вторник.

Транспортната компания преговаря със Световната банка (СБ), Европейската банка за възстановяване и развитие (ЕБВР), Дойче банк, и УниКредит Булбанк.

Финансирането ще бъде обвързано с петгодишен план за превръщането на компанията в печеливша след 20 поредни години на работа на загуба заради лошо управление и тежки икономически условия.

"Сумата е огромна и вероятно ще бъде отпусната като общ заем от СБ и ЕБВР”, коментира Владимиров в свое интервю. "Възможно е да намалим взетия кредит след като реформите влязат в сила”.

България се бори да излезе от първата си рецесия от повече от десетилетие след края на тригодишен кредитен бум и секване на чуждестранните инвестиции заради световната финансова криза. Най-бедната страна в ЕС по БВП на глава от населението разчита на ръст на търсенето на произвежданите от нея метали, платове и обзавеждане в ЕС, за да компенсира слабите вътрешни продажби.

Екип на Световната банка ще посети БДЖ в средата на септември, за да обсъди 105-те мерки в спасителния план на дружеството и нужното финансиране. Заемът ще покрие дълговете на компанията към доставчици, към Национална компания "Железопътна инфраструктура" и към банки. Парламентът е одобрил държавни гаранции за заема.

Спасителният план на БДЖ предвижда съкращаване на разходите, привличане на клиенти с разнообразни услуги и гъвкави цени, каза Владимиров. Компанията планира да увеличи приходите си от товарни превози с 19%, а от пътнически – с 24% до 2014 г.

Германският жп превозвач Дойче Бан и Рейл Карго Австрия имат интерес към товарните превози на българския жп превозвач, които най-вероятно ще бъдат приватизирани до две години, каза Владимиров.

Продажбата на имоти и на 4000 стари вагони също ще помагат за възстановяването на компанията.

Загубите на БДЖ стигнаха 53.4 млн. лева през юли в сравнение с 31.3 млн. лева година по-рано. Правителството оряза субсидиите с 30 на сто, а товарният трафик продължи да се свива заради кризата.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. моля?
    #4

    Абе тия или не са в ред или са мошеници.Да приватизират товарните превози?! Че по цял свят железниците се финансират именно от тях и дотират винаги губещите пътнически.Баси кретените...

  2. Българин
    #2

    докрай!

  3. Блогът
    #1

    www.rail.blog.bg Мнения на клиенти, анализи и коментари

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.