Правителството създаде Управителен комитет за изграждане на интермодалния терминал в Бургас. Той се оглавява от министъра на транспорта Петър Мутафчиев, а членове са зам.-министрите на регионалното развитие, финансите, околната среда, отбраната, културата, зам-кметът на община Бургас и други.
Така се преминава към следващия етап от реализацията на зоната за обществен достъп на транспортен възел морска гара - жп гара - автогара - Бургас. Това ще бъде първият в България интермодален транспортен комплекс, който ще обединява три типа превоз.
В началото на годината правителството обяви зоната на бургаското пристанище "Изток" за обект от национално значение и проектът стана приоритетен за държавата, която би трябвало да съдейства по всички начини за реализацията му.
Новосформираният комитет ще се занимава с прединвестиционно изпълнение на проекта, проектиране на съоръженията, прилежащата транспортна, гранична и митническа инфраструктура, схемите за финансиране на всички етапи, графици и т.н.
Проектът за единен пътнически център ще стимулира туризма и частните фирми за морски пътнически превози, смята министърът на транспорта Петър Мутафчиев. Подобен проект трябва да бъде осъществен и във Варна.
Идеята за терминала е взаимствана от големите европейски пристанищни градове.
Изграждането на проекта ще продължи най-малко до 2014 г., Финансирането ще бъде осигурено със средства на държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура" и Национална компания "железопътна инфраструктура". Дружествата ще кандидатстват и за средства по Оперативна програма "Регионално развитие" и за инвестиционен заем.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
6 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Пояснете, моля Ви, в какво по-точно се изразява"интермодалността" на това ново съоръжение ...
Преведено на прост език интермодалност означава "между различни видове транспорт". Идеята е една транспортна единица да се превозва с няколко вида транспорт без съдържанието й да се разтоварва претоварва - например контейнери, ремаркета.
Добре че има осведомени, защото с тия чуждици...
дядо ми е казвал как са му натоварили телетата и кравите от камионите на вагоните
Докога варналии ще се насосват и залепят като гниди в развитието на Бургас?Добре за интермодалния терминал,то и сега вече има новопостроен от Японците действащ ЧИСТО НОВ КОНТЕЙНЕРЕН ТЕРМИНАЛ В БУРГАСКОТО ПРИСТАНИЩЕ.Може ли министърът да отговори защо почти никакви контейнерни линии не идват в БУРГАС, а всички контейнеровози спират саМо във варна? А в същото време повече от 2/3 от контейнерите влизащи в България са за Южна България?Само и само да покажат фалшив товарооборот през Варна,та да отмъкнат …
пак мангите за тъпата варна.Японецът е казал,че дава парите за РАЗШИРЕНИЕ НА пОРТ Бургас,програмата на Мин.Съвет е продължение на Японската програма пак за Бургас, А не за варна.Докога тъпите гагаузи ще крадат манги от Бургас.Срамота,сякаш още бай-тошовци командват и крадат БЪЛГАРИЯ!?!
В Бургас никога не е имало обособен контейнерен терминал.Този ,който бе финанасиран от JBB и открит за експлоатация през 2005г. е за насипни товари.