Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Загадка кой е сложил мантинелата на опасния завой

След АПИ, и община Своге отрече да е поставила съоръжението

9 коментара
Цветя обсипаха смачканата мантинела в памет на загиналите на завоя край Своге, сн. БГНЕС

Търси се кой е поставил мантинелата на опасния завой край Своге, където на 25 август следобед стана тежка катастрофа отнела живота на 17 души.

До тази ситуация се стигна след като община Своге и Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) отричат да са поставяли предпазното съоръжение, което се оказа, че не е монтирано правилно.

Версията на община Своге

"Мантинелата на фаталния завой на пътя край Своге не е поставена от общината", заяви заместник-кметът на Своге Валентин Михайлов пред бТВ.

Той беше категоричен, че общината няма никаква информация за еластичната ограда и за предпазното съоръжение. Михайлов не знае от кого е поставена.

"Експерти могат да установят много лесно кой е сложил предпазната ограда", каза  Михайлов. По думите му цялата документация е иззета от сградите на общината във връзка с разследването.

Заместник-кметът на Своге е бил един от първите, които пристигат на място на катастрофата и помага на пострадалите.

"Беше наистина страшно, надявам се по някакъв начин всички участници да сме помогнали в спасяването на хората", коментира той.

Версията на пътната агенция

От Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) също отричат да са поставяли мантинелата. Твърдят, че тя не е била част от проекта.

Областното пътно управление - София е изискало от кмета на Своге информация кой е възложителят и изпълнителят на монтираната мантинела на пътя в урбанизираната територия на града, съобщиха от АПИ.

Това е участъкът от водостока, при които стана тежкия пътен инцидент до моста над река Лесковдолска. Поставената ограничителна система в тази отсечка не е отразена в проекта за рехабилитацията на второкласния път и екзекутивните чертежи, посочват от АПИ.

Според Правилника за прилагане на Закона за пътищата (чл. 48, т. 1, буква "б"), в урбанизираните територии за населените места до 100 000 души, каквато е и община Своге, АПИ отговаря за поддържането на платното за движение - т. е. от бордюр до бордюр, обясняват от АПИ.

Отговорност на конкретната община са тротоарите, подземните съоръжения, велосипедните алеи, паркингите, пешеходните подлези, осветлението и крайпътното озеленяване извън платното за движение на републиканските пътища в границите на селата и селищните образувания, е посочено в съобщението на АПИ.

За повишаване безопасността на движение в участъка от 28 август тази година (три дни след катастрофата – бел.ред.) скоростта на движение в участъка е намалена от 40 км/ч на 30 км/ч. Данните от трафик камерите показват, че въпреки ограничението на скоростта и поставените пътни знаци шофьорите карат средно 30% по-висока скорост от допустимата, твърдят от АПИ.

От съобщението на пътната агенция не става ясно дали камерите са заснели кой е поставил мантинелата.

Пълно мълчание на кмета

До момента кметът на Своге Емил Иванов не е коментирал случая. Той беше избран за кмет на града от листата на местната коалиция "Обединени за общината", която има и 6-мата съветници в 21-членния Общински съвет на Своге.

Емил Иванов беше депутат от ДПС и областен управител на Софийска област по времето на тройната коалиция и в правителството на Пламен Орешарски (БСП и ДПС).

Другите представители в Общинския съвет на Своге са ГЕРБ (6 съветника), БСП (3), Реформаторски блок (2), Български демократичен форум (1), АБВ (1) и НФСБ (1).

Разследването на пътя продължава

Междувременно около 10 часа в петък фаталното трасе от пътя край Своге беше затворено за движение по искане на прокуратурата и следствието, за да бъдат взети нови проби от пътната настилка.

Материалът е необходим за изготвянето на назначените от следствието експертизи. Срокът е съкратен, защото от АПИ са поискали веднага да асфалтират пътя.

Ремонт обаче няма да се извършва, докато не се съберат всички необходими за разследването данни, защото полагането на нов асфалт може да заличи следите, обясниха още от прокуратурата.

Освен от този участък проби са били взети и от други места, твърдят местни жители.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

9 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Българофил
    #9

    Сигурен съм, че след време мафията ГЕПИ ще се ,,чуди" кой е правил и Боковите магистрали! Като започнат да се ронят като халва!

  2. Galatianec
    #8

    Защо не питате застрахователя на мантинелата кой плаща премията? Мантинелите са застраховани. Който плаща застраховката той е платил и за поставянето.

  3. Влад
    #7
  4. т€еритория на Мики Маус
    #6
  5. Авакум Захов
    #5

    Ясно е, че шофьорът е сложил мантинелата, по време на което е отклонил вниманието си от пътя.

  6. asen
    #4

    Демокрацията е виновна на всички мишоци тук. Сякаш си мислите, че сме забравили красотата на диктатурата на пролетариата.

  7. Светлоносец
    #3

    Журналистите трябва да снимат от къде се взема новите проби, защото първата проба е взета на раницата между полирания и неполирания асфалт. По този начин се завишават коефициентите на сцепление. Прокуратурата како затваря пътя за 5-6 часа в петък слетобед, да вземе да направи следствен експеримент на подобен рейс с мокра настилка и установи сцеплението при 30,40 и 53км/ч . Като си отговори на въпроса : имали съвина стройтелната фирма за лошо стройтелство. Тъй като ще има гегрес на застахователя към

  8. dimotimo
    #2

    Официално заявявам, че и аз не съм поставял мантинелата! А сега ко прайм?

  9. т€еритория на Мики Маус
    #1

    Пенчо Кубадински е вионвен. А ние си живуркаме в ПОРКЛЕТАТА демокрация, и мрем като мухи! Докото те деморкатично се обясняват-чия е мантинелата и КОЙ я е псотавил. При деморкацията всичко е порнография, и асфалта, и пътя правен с € пари за 23 млн€. И мантинелата я има, колкото да се вижда. Кой ще докара новия Пенчо Кубадински да оправи батака на развилнели се и самозабравили се демократчета! Хора мрат, България изчезва! Малцина турпат сметки в офшорни зони. И децата им учат и работят в САЩ!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.