Загиналият военен пилот бил виновен за катастрофата с МиГ 21

Загиналият военен пилот Анатолий Полянков е виновен за катастрофата с МиГ 21 на 16 май т.г. край Панагюрище. Техниката е била изправна. Това е установила комисията на Генералния щаб, която проверяваше случая, съобщи министерството на отбраната.

При катастрофата загина щурманът на Първа изтребителна авиационна ескадрила от Трета авиационна база - летище "Граф Игнатиево" майор Анатолий Тодоров Полянков, пилотирал машината. Негови колеги казаха, че той е изключително опитен пилот.

Още не третия ден след трагичния инцидент, преди да е направена проверка, шефът на Военно въздушните сили ген. Димитър Георгиев заяви, че катастрофата не е причинена от техническа неизправност на самолета.

След края на проверката комисията е установила, че основната причина за катастрофата е въвеждане на самолета в низходяща вертикална фигура от сложния пилотаж на височина и над планинско-гориста местност, която не е осигурявала безопасното му извеждане. За това съдействала и значителната облачност в зоната на полета, която е закривала планински върхове с височина над 1000 метра.

Експертите са направили този извод след анализ на информацията, получена от средствата за обективен контрол на борда на самолета, наземните съоръжения на летище "Граф Игнатиево", както и данните от работни станции на "Ръководство на въздушното движение" и от показанията на очевидците.

Авиационната техника е работила в работните параметри, е мнението на комисията.

След катастрофата министърът на отбраната Николай Свинаров прогнозира, че изтребителите МиГ 21 със сигурност ще последват съдбата на вече спрените от полети МиГ 23. Отговорът кога точно ще бъдат спрени МиГ 21 трябва да се съдържа във военнотехническата експертиза на Генералния щаб на Българската армия, каза тогава Свинаров. От подготвената вече експертиза става ясно, че военните нямат намерение да спират скоро съветските машини.

През април началникът на Генщаба ген. Никола Колев даде срок 4- 5 години за замяна на МиГ 21 с нови изтребители, които ще отговарят на натовските стандарти.

Ако броят на пилотите бъде съпоставен с броя на самолетите, ще се види, че летателните часове трудно могат да бъдат увеличени, обясни след катастрофата Свинаров в отговор на обвиненията на Генщаба, че пилотите имат малко летателни часове и това може да е причина за аварии. "Причината не е в липсата на средства, а на техника", категоричен бе министърът, но добави, че се надява положението да бъде подобрено с възстановяването на летателната годност на първите 6 МиГ 29. След поредното отлагане във времето, се очаква това да стане в средата на юни.

Споделяне

Още от България

Одобрявате ли решението за частичен локдаун?