Загуба на рефлекси в пилотите е причина за катастрофата на военния хеликоптер Ми-17 отпреди месец, когато загинаха двама военнослужещи, а един бе тежко ранен, каза министърът на отбраната Красимир Каракачанов пред бТВ във вторник.
Изявлението му дойде само няколко седмици, след като подопечното му министерство засекрети проверката на трагичния инцидент и я предаде на прокуратурата. Около нея се заформи сериозен казус, след като още вечерта след инцидента Каракачанов съобщи пред медиите, че "трудно може да говорим за някаква пилотска грешка, най-вероятно става въпрос за някаква повреда в опашния винт", а после смени версията.
Това е вторият сериозен инцидент в мандата му, след като миналата година един военен загина при разбиването на военноморски хеликоптер в Черно море.
Каракачанов отклони въпроса "кой трябва да понесе отговорност" с припомнянето за хроничния недостиг на средства за армията през последните повече от 25 години.
Бедстващото състояние на армейската техника е известно от години. Заради него пилотите летят опасно малко и губят рефлекси, което е опасно за живота им. Около половината от военните пилоти на практика не летят. През последните години обаче не се намери военен министър, който да понесе отговорност за взимането на силно непопулярното решение полетите да бъдат ограничени, ако летците не са достатъчно подготвени заради липсата на средства и достатъчно техника.
"Не мога да гарантирам, че пилотите ще запазят живота си, докато летателната техника не бъде вкарана в изправност, докато на тези хора не им бъде гарантирано да летят, не мога да гарантирам. Не искам да ходя на погребения на български войници, защото някой в годините е смятал, че не трябва да поддържаме тази техника. Този въпрос го задайте на всички псевдо евроатлантици, които до ден днешен продължават да твърдят, че ние не трябва да отделяме пари за ремонт на руските ни хеликоптери и самолети", каза Каракачанов.
Във вторник Каракачанов защити политиката си да се ремонтират старите съветски машини на въоръжение в българската армия.
Във вторник заместникът му в МО Анатолий Величков потвърди, че предстои работа по сключване на договор за поддръжка и за възстановяване на летателната годност на самолетите Су-25. Целта е да се възстанови летателната годност на до 14 самолета от този тип.
Той не уточни обаче кога и как ще стане това. Според авиоексперти МО ще трябва да влезе в контакт с руския производител "Сухой", с който да се преговаря за поддръжката на машините.
Възможно е част от нея да бъде извършена и в наскоро национализирания авиозавод "Авионамс".
Зам.-министърът напомни, че състоянието на летателната ни техника не е най-доброто и добави, че МО е предприело мерки за възстановяване на летателната годност не само на хеликоптерната авиация, но и на изтребителите МиГ-29 с подписването на договора за интегрирана логистична поддръжка до 2021 година.
Рефлексите могат да се загубят поради "ишиас".
Оставка за шкембето!
А рефлекса за получаване на заплата и ранно пенсиониране дали не е загубен?
Позор! Долнопробни лъжи на двойното ченге и неговите подчинени. За да могат да изпукат още стотици милиони за ремонти на руските брахми. (И да напълнят гушките на приятелчетата си, както и да си приберат тлъстите комисионни).
Каква загуба на рефлекси? Да не би пилотите внезапно да са остарели с 20 години, като са се качили в хеликоптерите? Става въпрос за липса на подготовка, но нали ако се каже в този директен вид, ще звучи много по-скандално!
това е УГЛАВНА!!! лъжа, кАракочаноффф! Пилотите са тренирали именно уменията и рефлексите си, въртолетът НЕ Е бил в критична или опасна ситуация и за нищо не им е бил нужен ("изгубения") бърз рефлекс! ДЭбилният ни министър просто се опитва да отдалечи вниманието от два въпроса: 1. как така се срина като камик въртолетът, който току що! и за много пари! бе ремонтиран от русняците? 2. коЙ!!! се разписа, че тоя ремонтиран пно руски дръждулет може да лети над града и хората на Гергьовски парад? .... това е най-гнycното, позорно и ниЗЗко ниво на човешкото падение: да припишеш вината за белята на ... загиналите... пфУ! .... кажи поне колко струваше ремонтът, бе, тулуn...