Задръстванията в София причиняват загуби за 120 млн. лв. годишно, заяви министърът на транспорта Петър Мутафчиев пред Европейската конференция на министрите на транспорта, която започна в сряда в българската столица. В ЕС проблемите с трафика костват над 140 млрд. евро на икономиката на общността или 1.1 на сто от БВП на Евросъюза, а за САЩ загубите от задръстванията възлизат на 200 млрд. долара или 1.6 процента от БВП.
Прогнозите за бъдещото развитие на трафика са обезпокоителни, защото транспортната инфраструктура не отговаря на нуждите на икономиката, посочи Мутофчиев. Затова, според него, трябва да се определят най-критичните точки на задръстванията, да се създаде методика за изчисляване на разходите, причинени от задръстванията за населението и икономиката на всяка една страна.
Задръстванията в пристанищата са преодолени чрез пропускателната възможност на терминалите, гъвкавото работно време, автоматизацията и др., а проблемите във въздушния транспорт възникват основно от наземната инфраструктура, а не по вина на ръководство на въздушното движение, отбеляза Мутафчиев.
Той прогнозира, че през следващите 20 години въздушният и водният транспорт на контейнери ще се увеличат два пъти.
За честна и независима журналистика
Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.
5 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Явно Столичната община е много богата щом може да си позволи загубата на такава сума.90% от причините за задръстванията са от лоша организация, която няма разумно обяснение:1.Южната дъга на околовръстния път е задръстена, северната не е!?2.Поставяне на сфетофари където трябва и нетрябва и след това никакво регулиране.3.Строителство на жил.блокове без осигурени паркоместа (става въпрос за много пари)!?4.Безплатно паркиране на автомобили на фирми от околовръстния път до центъра!?5.Движение на багери,трактори,валяци на сомоход!?6.Разполагане на какви ли не магазини,бази кой където си пожелае!?С една дума хаос.
когато бяхме малки деца в училище не достигаха класните стаи, и класовете бяха по 45 души, но учехме само сутрин, тогава някой комунистически гений се сети да направи втора смяна за по-големите и класовете си станаха по 30 души както е редно.бате бойко ти си на ред, нали си ако не гений, то поне комунист.
Четете "ГРАД ЗА ВСИЧКИ. ЧЕТИВО ЗА ИЗБИРАТЕЛИ И (КАНДИДАТ) КМЕТОВЕ"http://probujdane.com/statii/chetivo.htm<<... Градското развитие през последните 90 години е било диктувано в най-голяма степен от високите и средните слоеве в обществото, които са се радвали на преимущества от съществуващия модел, но днес е ясно, че ако не се вземат драстични мерки, икономическото развитие, вместо да подобрява качеството на живот и условията за реализация на жителите на един град, ще увеличава още повече изолацията …
и неравноправието, водейки до преки негативни последици върху самочувствието на всички. С други думи, организацията на градския живот може да бъде силно оръжие за създаване на общество основано върху пълноправието; може да направи възможно надделяването на обществения над егоистичния интерес. Днес можем да създадем град от различен тип - по-устойчив в социален и екологичен план. В нашия модел по-важно е качеството на живот, отколкото преразпределението на доходите. В частност, се обръща особено голямо внимание на равноправието при децата. Ние, възрастните, измисляме какви ли не начини, за да подчертаем различното си социално положение: луксозни автомобили, скъпоценности, яхти и т.н. За разлика от нас, децата имат нужда от зелени площи, библиотеки, спортни площадки, уроци по цигулка или пиано и всичко онова, което е необходимо за хармоничното развитие на естествените им заложби.Как да построим един град и да организираме живота в него? Това е един от големите дебати на нашето време, в който не съществуват верни или грешни отговори. Въпреки това, последиците от днешния ни избор могат да предизвикат застой или стабилна конкурентоспособност, загуба на идентичност или нормално самочувствие, насилие или мирно съвместно съществуване. ... >>
Аман от измислените проблеми на нашата т.нар. столица! То вече и на децата им е ясно, че проблема се поддържа изкуствено... Нали си имат за кмет бате Бойко, как така проблема още не е решен... Ами като няма къде да паркират софиянците, да си идат по родните места, хе-хе-е-е-е...
Задържащия фактор са многобройните несинхронизирани светофари.Както има колонки с разписанието на трамваите с "след колко минути идва следващия трамвай" на които отгоре има антена,коамандвани от централен диспечер,същото може да стане със светофарите.Ряазчитането на средната скорост НЕКА бъде скоростта на трамваите,т.е.20км/час,но да няма задържане на движението.Най доброто решение е кръговото движение,но затова думата има главния архитект на София и Бат"Б.Б.