Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Заклещеният край Камчатка батискаф се подготвя за изтегляне

44 коментара
Заклещеният край Камчатка батискаф се подготвя за изтегляне

Руските спасителни кораби започнаха опити за изваждане на заклещения на 200 м дълбочина край Камчатка руски военен батискаф АС-28, за спасяването на чийто екипаж мерки предприеха и флотовете на САЩ, Великобритания и Япония.

Подходът на потъналия подводен апарат, на чийто борд са седем души, стана възможен след като в късния петъчен следобед руски моряци успяха да закрепят за АС-28 буксиращи връзки за изтеглянето на батискафа. По-рано бе съобщено, че спасителната акция ще стартира в два часа през нощта, но явно руският флот е бил притиснат от обстоятелствата, че намалява въздухът на АС-28, за който се твърди, че ще стигне още за денонощие.

В ранния следобед  разчетите на системата за регенерация на въздуха на подводния съд, която отчасти поема издишвания от екипажа въглерод, сочеха, че кислородът ще стигне за 24 часа. Това съобщи помощник главнокомандващият руския Военно-морски флот (ВМФ) Игор Дыгало, цитиран от РИА Новости. По съвет на военните подводничарите въведоха икономичен режим на ползване на електроенергия на борда на апарата, защото батерията на АС-28 почти се е разредила.

Три държави – САЩ, Великобритания и Япония, изпратиха свои плавателни съдове и оборудване за спасяването на екипаж на батискафа.

На мястото на инцидента се намират 10 плавателни съда за провеждане на операцията.

Подводният апарат, който сам по себе си представлява вид спасителен съд, и седемчленният му екипаж пострадали в сряда, но за инцидента бе съобщено едва в петък сутринта.

Онзи ден  по време на планирана тренировъчна акция, която се е провеждала в залива Березевой, на 75 км южно от град Петропавловск Камчатски, винт от АС-28 се е закачил за скъсана риболовна мрежа и се е заплел в нея. Опитите на екипажа да освободят подводния апарат от мрежата са довели само до пълното си омотаване в нея и заклещване на въпросната дълбочина, предаде Лента.ру.

Ръководството на ВМФ на Русия се обърна чрез посолството на САЩ към ръководството на тихоокеанския флот на САЩ за помощ при спасителната акция. Щатските им колеги веднага предприеха разговори за координиране на съвместна операция. Следобед стана ясно още, че по най-бързия начин самолет на Военно-въздушните сили на САЩ ще излети от база в Сан Диего, за да достави край Камчатка дълбоководния робот “Скорпио” за включване в спасителната акция. За Русия заминават и оператори, които ще управляват машината, която може да прерязва и стоманени кабели и може да освободи заплелия се в мрежата апарат.

Великобритания също се включва в спасителната акция и в събота сутринта ще бъде доставено от британски самолет допълнително оборудване за разрешаването на проблема.

Още по обяд стана ясно, че Япония е изпратила свои четири спасителни кораба в помощ на руснаците. Плавателните съдове са тръгнали от базите в Йокосука и Хакодат, като единият от тях е поел курс към Камчатка в петък рано сутринта, а другите малко по-късно. Те обаче ще могат да пристигнат на мястото на инцидента едва в понеделник, когато за седемчленния екипаж вече е е фатално късно.

С подводничарите се поддържа подводна звукова връзка, която е по-лоша от обичайната телефонна, но позволява контакт с личния състав на апарата при нужда, каза Дыгало. Температурата на борда е между 5 и 10 градуса. По оценки на Хидрометеорологическия център на Русия не се очаква промяна във времето, която да попречи на спасителната акция.

Спасителният апарат АС-28, който е под вадата, е построен в завода "Красное Сормово" през 1989 г. В момента в Централното конструкторско бюро "Лазурит" в Нижний Новгород, което е разработило батискафа, се провежда извънредно заседание, на което специалистите трябва да изготвят препоръки към командването на ВМФ, които биха им помогнали в спасителната акция.

Пострадалият батискаф се е нуждаел от ремонт, съобщи говорител на завода производител. За ноември е било планирано плавателният съд да бъде откаран на сух док за ремонт. Военните са знаели за това, допълни той като заяви, че е неясно точна каква част от апарата е била неизправна.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

44 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. tojaga
    #45

    Ha sega da vidim koe shte e po-vazhnoto - da spasjat lodkata ili "grizhata za choveka",kakto pri "Kursk".Togaz Putin kaza ot Sochi:.."da spasim lodkata",a ne:"da spsim ekipazha"

  2. киро кирчев
    #44

    звучи ми като "гардероб". жалко за хората в него...

  3. lyubaka
    #43

    Батискаф, руснаците наричат малка подводничка, която обикновено се използва за изследователски или военни цели.

  4. fireman
    #42

    Опять двойка

  5. дева
    #41

    Дано ги спасят!

  6. бг
    #40

    дано ги спасят

  7. Столичная
    #39

    за колко време стигат?

  8. Vasil Pone
    #38

    Куха кутия с форма на училищен звънец, отворена отдолу. Не зная дали руският батискаф е нещо подобно.Не става ясно от статията колко на брой са застрашените, но може да се очаква най-лошото! Както при Курск ще има показни спасителни акции след като хората загинат!

  9. Дефо
    #37

    Трети ден били заклещени хората.Руснаците ли толкова дълго мълчаха или за нашите журналисти тово не е никаква новина?

  10. пак същия
    #36

    !!!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.