Законопроектът за концесиите падна от дневния ред на парламента

Депутатите отложиха разглеждането на първо четене на проектозакона за концесиите в зала, стана ясно по време на заседанието на парламента в четвъртък. Депутатът от ДСБ Евгени Чачев уточни, че вчера е било съобщено на народните представители, че ще обсъждат проекта веднага след като гласуват закона за МВР. В почивката обаче те разбрали, че документът е оттеглен.

Според председателя на Народното събрание Георги Пирински, вчера е имало “споделено разбиране” на парламентарните групи да започне обсъждането на предложеният нов закон за концесии в пленарна зала. Но днес, като че ли била “почувствана необходимост” за още време за подготовка на дискусията.

Подготвеният нов закон за концесиите беше гласуван на първо четене от три парламентарни комисии – по икономическа политика, по местно самоуправление и вчера последно бе одобрен от комисията по околна среда. На заседанието в сряда обаче стана ясно, че на депутатите е даден текст, който е различен от предложения за съгласуване между различните ведомства законопроект.

Юристи коментираха за Mediapool, че европейската директива 2004/18/ЕО, която координира процедурите по възлагането на обществените поръчки и концесиите, е преведена и разписана по два коренно различни начина в двата нови български закона – за обществените поръчки и за концесиите.

Според специалистите, с този закон правителството се опитва да уреди всички отношения, които не могат да се уредят в проектозакона за обществените поръчки.

Депутати от парламентарната комисия по околна среда и водите заявиха, че колегите им от икономическата комисия са поканени в Брюксел да им бъде подробно разяснена Директива 2004/18/ЕО.

Народният представител от ДСБ Нено Димов коментира, че новият закон за концесиите урежда корупционни интереси. Според него, кликите на управляващото мнозинство не са успели да се сговорят и по тази причина законопроектът е бил свален от дневния ред. Той уточини, че под паравана на европейската интеграция се прокарва високоскоростна корупционна магистрала. Възможности за корупционни практики Нено Димов вижда във възможността, която новият закон дава на държавата, да финансира скрито до 50 % от дейностите по обслужването на концесиите, както и допускането за промяна на условията, при които е дадена концесията, по време на действието ѝ.

Споделяне

Още от Бизнес