Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Законови промени удрят автопревозвачите в полза на БДЖ

17 коментара
Законови промени удрят автопревозвачите в полза на БДЖ

Градове и села с население под 30 хил. души се изключват от републиканската транспортна схема и до тях няма да пътуват директни автобуси от големите градове. Това предвиждат промени в Закона за автомобилните превози, внесени за обсъждане и гласуване в парламента.

Първоначалния вариант на променения закон щеше да доведе до ситуация, в която ако софиянец реши да пътува до Несебър например, той трябва да хване автобус до Бургас и от там да се прехвърли на автобус на друг превозвач, извършващ превози в областта. С прекачване щеше да става и пътуването до зимните курорти като Банско, малки туристически и СПА курорти.

В последствие от Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията заявиха, че заедно със закона ще променят Наредба 2, което ще позволи откриването на сезонни директни автобусни линии за курортни селища, СПА центрове, райони с културни забележителности и други подобни населени места, които не влизат в Републиканската транспортна схема. Времето, през което ще работят тези линии, ще бъде определяно в зависимост от нуждите на курортния център.

Промяната обаче засяга не само туристите, но и жителите на малки населени места, които трябва да се прекачват, ако искат да стигнат до голям град извън тяхната област.

Запитан какво са виновни хората в малките градове, че ще ги принуждават да се прекачват, за да стигнат донякъде, зам.-министърът по транспорта Камен Кичев заявяви пред "24 часа": "Вижте, в крайна сметка влаковете вървят празни. И ние даваме субсидии и за автобусни превози и за празни влакове. Какво да направим – да махнем влаковете ли?"

При управлението на предишните две правителства транспортното министерство бе критикувано, че толерира автомобилните превозвачи заради по-високите приходи и съсипва БДЖ с управленските си решения. Сега политиката е сменена, най-вероятно заради критичната ситуация в българските железници.

От ведомството обясниха, че новата автобусните разписания ще се координират с влаковите. Освен това конкурсите за новите линии ще се провеждат от министерството, а не от общините, както беше до сега. Местните власти ще възлагат превозите, обслужващи населените места под 30 хил. души.

"Въпросът е да не могат да се пускат автобуси от всички градове. Защото в момента тръгва от малкия град, минава през големи и малки градове по пътя си и е някакъв хаос. Получава се, че тръгват автобуси от едно и също място през минути. Но сте прави, за курортите ще трябва да се помисли, да се направи някакво изключение", коментира Кичев пред "24 часа" и допълва: "Ако дадем шанс на всеки да вози хора от всякъде до всякъде, задръстваме шосетата. И се прави сива икономика".

Други промени в закона предвиждат таван на цените на таксиметровите услуги. Комисията за защита на конкуренцията вече излезе с отрицателно становище за идеята. Европейската комисия също може да го сметне за нарушаване на правата на свободната конкуренция.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

17 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. konfucius
    #18

    koi ot vlakovete trugvashti pt Gara sofia vecher e subrazen s pristiogashtite samoleti na letishte sofia ? :)

  2. future
    #17

    tra-la-la! Nalozhete dopalnitelni taksi, no ne zabranjavajte! Njakoj hodil li e do Bansko i Razlog s vlak?!

  3. почивка
    #16

    PAVELBANYA.BG

  4. 07
    #15

    -

  5. Дедо Цецо
    #14

    Чист комунизъм.

  6. Кракра
    #13

    Има сериозна причина за това. Железопътният транспорт е 3 пъти по евтин от автомобилния. Положителния ефект би трябвало да се прехвърли в всички сектори на икономиката. На теория. Нали искате стабилна икономика, работа и по добър живот!!?? Ето това е правилна стъпка на правителството макар и непопулярна в краткосрочен план ,НО ПРАВИЛНА в дългосрочен.

  7. Карина
    #12

    тъкмо се създаде нещо удобно за хората и сега за хатъра на БДЖ трябва да сменят автобуси или да се дрънкат по влакове

  8. Пеню
    #11

    Ако всяка година не се дават по половин милиард лева субсидии на жепето дали ще е три пъти по-евтино?

  9. черен влак
    #10

    има хората за дебили. Как ще накараш да пътуват хората във влакове на половин век,мръсни и неподдържани,които даже се запалват от време на време. В кои времена живее тоя умник Кичев

  10. 07
    #8

    Боко Тиквата мисли хората за дебили като него..Да, ама не..

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.