Западната дъга на София готова на 1 септември, а Северната скоростна – през юни

Лиляна Павлова инспектира обекти, изпълнявани от фирми, свързани с Пеевски и Златев

Западната дъга на София и Северната скоростна тангента трябва да са готови съответно до 1 септември и до края на пролетта, съобщи министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова във вторник.

Двата обекта осъществяват връзката между магистралите "Струма" и "Люлин" с "Хемус" и "Тракия".

Проектите се изпълняват от консорциуми начело с фирмите "Водстрой 98" и "Джи Пи Груп", за които има "витаещи съмнения", че са свързани с депутата Делян Пеевски и шефа на "Лукойл България" Валентин Златев. С това обяснение премиерът Бойко Борисов разпореди да бъде спрян търг за магистрала "Хемус".

Внезапната инспекция на Павлова е била направена съвместно с ръководството на пътната агенция, но за разлика от други подобни събития, медии не бяха поканени.

Двата проверени обекта се изпълняват с европейски средства. Те бяха започнати през изминалия програмен период. За Западната дъга беше извоювано да се довърши с европейски средства от настоящия програмен период по програма "Транспорт", докато за Северната скоростна тангента финансирането идва от държавния бюджет.

Западната дъга готова за 1 септември

Злополучната Западна дъга на околовръстното шосе на София, която трябваше да е готова преди година, но изграждането ѝ се проточи по редица причини, сега ще бъде пусната на 1 септември 2016 г. "Това е срокът, в който няма да допусна забавяне", е заявила министър Павлова и е поискала пълна мобилизация от строителя.

Това е най-скъпата магистрала, строена у нас с цена от средно около 20 млн. лв. на километър. Причината са сложните пътни възли, които са на няколко нива, според обясненията на пътната агенция.

Строителството на едното платно на моста над река Какач е 90% завършено. След изграждането му по него ще се пренасочи трафикът, за да започне строителството и на другото платно на съоръжението.

Продължава работата е по строителството на пътния възел на "Костинбродско шосе". Заради наличие на силно заблатен район, допълнително са изпълнени дренажни пилоти, които да понижат нивото на почвените води, за да бъдат изпълнени носещите пилоти за надлеза, който ще се изгради на пътния възел.

Успоредно с това се работи и по директното трасе, където се изпълнява западното платно на пътя. След това движението ще бъде пуснато по него, за да се изпълни източното платно.

Усилена работа тече и по строителството на пътния възел със Северна скоростна тангента, където се очаква да бъде включена магистрала "Калотина".

Втората фаза от Западната дъга на Софийския околовръстен път включва изграждането на директно трасе с дължина от 5.3 км.

Предвидено е изграждане на три пътни възли – "Стефансон", "Ломско шосе" и "Северна скоростна тангента", естакада над бъдещия бул. "Стефансон", нов път за гара Волуяк и надлез над пътя за с. Мрамор и т. н.

Обектът се строи от ДЗЗД "Европейски пътища", в което водещ партньор е "Джи Пи Груп" ООД. Другите компании в обединението са "Автомагистрали-Черно море" АД, "Пътстройинженеринг" АД. Стойността на договора е близо 102 млн.лв. с ДДС.

Строителният надзор се осъществява от сдружение "София Запад 2013", в което влизат "Пътконсулт 2000" ЕООД, "Рутекс" ООД, "Трансконсулт БГ" ООД и "ИРД инженеринг С.р.л". Договорът с тях е за 719 040 лв. с ДДС.

Северна скоростна тангента готова през юни

Благодарение на хубавото време е наваксано изоставането с изграждането на Северната скоростна тангента. "Надявам се до края на пролетта обектът да е завършен", казва министър Павлова.

На 30 декември 2015 г. премиерът Бойко Борисов преряза лентата и пусна в експлоатация 13-километра от Северната скоростна тангента, която е с обща дължина от 17 км.

Това бяха отсечките между "Ботевградско шосе" и бул. "Лазар Михайлов" и от околовръстния път до пътя за Требич.

За доизграждане остана участък от около 3 км от пътя за Требич до бул. "Лазар Михайлов", в който има седем големи съоръжения. Това са два надлеза над бул. "Рожен" и при пътен възел "Илиенско шосе", една естакада над гара "Илиенци" и четири подлеза.

В момента се работи активно по завършването на пътния възел при бул. "Рожен" и "Илиянско шосе".

Извършват се и изкопни и насипни работи, циментова стабилизация и полагане на асфалт между 2 и 5 километър.

Изпълнител на строителните дейности на Северната скоростна тангента е консорциум "ХПВС-ССТ"., с водещ партньор "Водстрой 98". В сдружението влизат още "Хидрострой"

АД, "Пътни строежи Велико Търново" АД, "Пътинженерингстрой" АД и "Пътстрой Бургас". Стойността на договора за проектиране и строителство с тях е 180 млн. лв. с ДДС.

Споделяне