Западната дъга на София свърза "Тракия", "Хемус" и "Струма"

От Благоевград до Бургас ще караме само по магистрала, заяви премиерът

Западната дъга на Софийския околовръстен път бе пусната за движение на автомобили. Лентата на съоръжението бе прерязана във вторник на официална церемония, в която участваха премиерът Бойко Борисов, министрите на регионалното развитие Лиляна Павлова, на финансите Владислав Горанов, на транспорта Ивайло Московски,  кметът на столицата Йорданка Фандъкова и шефаътна пътната агенция Лазар Лазаров.

 "Със завършването на участъка от Западна дъга транзитният трафик ще бъде облекчен. Вече са изцяло са свързани трите магистрали - "Тракия“, "Хемус“ и "Струма“. Пътуването  ще е много по-комфортно и безопасно, а от екологична гледна точка ще се намалят вредните емисии“, заяви Лазаров.

Преди две години това беше един провален, зачеркнат от Брюксел проект, каза Борисов на церемонията. Парите трябваше да се върнат – това е безпощадната истина, допълни той и посочи, че са положени огромни усилия за спасяването им, прехвърлени са средства за следващ период, за да се стигне до днешния ден.

С новия пътен участък на практика "тангентата и дъгата" вече са свързани и от Благоевград до Бургас "ще караме само по магистрала", каза министър-председателят.

"Надявам се в скоро време да стигнем от двете страни на Кресненското дефиле, там ще го мислим", каза премиерът. Той честити на хората от кварталите в близост до Западната дъга, защото сега "от тук до квартал "Младост" те ще стигат за 7-8 минути".

Западната дъга е придобивка не само за София, но за нашия град тя има изключително голямо значение, защото заедно със строителството на метрото и с подмяната на градския транспорт изграждането на Околовръстния път е основен фактор за облекчаване на трафика в София, посочи на свой ред кметът Фандъкова. За последните 10 години със Северната скоростна тангента са изградени близо 35 км първокласни обходни маршрути на София.

Йорданка Фандъкова каза, че ще разчита на колегите си районни кметове за последователно и планирано развитие на северните и на западните територии на града. Тя пожела безаварийно пътуване, защото "хубавите пътища предразполагат към по-високи скорости".

Министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова обясни, че денонощно над 20 хил. превозни средства преминават през това натоварено трасе и е изключително важно те да бъдат извадени от града.  "Целият тежкотоварен транзитен трафик във всички направления от и за Европа и Гърция вече ще бъде изведен от града и няма да преминава през него", посочи тя.

Павлова похвали изпълнителя за предсрочното завършване на обекта, който бил реализиран за 9 месеца,вместо за планираните две години.

5.5-километровата отсечка, тръгваща от моста над р. Какач до пресичането със Северната скоростна тангента, бе изпълнена от ДЗЗД "Европейски пътища", в което водещ партньор е свързваната с шефа на "Лукойл" Валентин Златев фирма "Джи Пи Груп" ООД. Другите компании в обединението са "Автомагистрали-Черно море" АД, "Пътстройинженеринг" АД. Те получиха  близо 102 млн. лв. с ДДС, предоставени от еврофондовете от предишния и този финансов период.

Строителният надзор се осъществява от сдружение "София Запад 2013", в което влизат "Пътконсулт 2000" ЕООД, "Рутекс" ООД, "Трансконсулт БГ" ООД и "ИРД инженеринг С.р.л". Техният договор е за 719 040 лв. с ДДС.

Западната дъга е продължение на автомагистрала "Люлин" и е част от коридора "Ориент/Източно Средиземноморие", който на територията на България свързва Видин с Кулата.

Павлова коментира още, че въпреки малката дължина на обекта, той е много сложен заради съоръженията, които са изградени по него,.

На единия участък от Западната дъга има три пътни възли – "Стефансон“, "Ломско шосе“ и "Северна скоростна тангента“, естакада над бъдещия бул. "Стефансон“, нов път за гара Волуяк, надлез над пътя за с. Мрамор и т. н. При пътен възел "Стефансон“ трасето преминава по естакада над бул. "Стефансон“ и жп линията и пътя за гара Волуяк. Пътен възел "Ломско шосе“ е кръгово кръстовище с булеварда и естакада над него, пътен възел "Северна скоростна тангента“ е пълна детелина с четири отвора.

Споделяне
Още по темата
Още от България

Вярвате ли на приказката на Божков за Али Баба и подкупите към управляващите?