Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Запасите с керосин не стигат за нормална работа на летищата

Трайков смята, че няма хипотеза самолетите да останат без гориво

0 коментара
Запасите с керосин не стигат за нормална работа на летищата

Песимизъм, че страната разполага с достатъчно запаси от авиационно гориво, които да гарантират нормалното функциониране на летищата през август, изразиха в понеделник от доставчика на керосин “Лукойл Авиейшън България“. Очертаващата се криза със зареждането на самолетите с гориво у нас е заради отнетия лиценз за работа на рафинерията “Лукойл Нефтохим“, която няма измервателни уреди.

Въпреки че в същия ден съдът отнеми предварителното изпълнение на заповедта за затваряне на комбината, съмненията за проблеми с доставките на керосин за българските летища остават. От дружеството посочиха, че е трудно да се осъществи внос на авиогоривото, но опитите в тази насока продължават.

По-рано през деня министърът на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков обясни пред бТВ, че “ако един самолет не излети заради липсата на гориво, за това виновникът ще бъде “Лукойл Авиейшън”. Той успокои, че за момента такава хипотеза не съществува.

Самият доставчик обаче обясни, че разблокираните на 30 юли 1 397 тона от задължителните запаси на “Лукойл Нефтохим Бургас” вече са купени и експедирани към аерогарите, но количеството стига едва за три дни работа само на летище Бургас при нормален режим на експлоатация.

От аеропорта в Пловдив твърдят, имат самолетно гориво за обслужване на редовните си линии за следващите три седмици. През това време доставките трябва да се възстановят без значение кой ще го направи, каза за БТА изпълнителният директор на летището Дойчин Ангелов. Дори “Нефтохим“ да остане затворена по-дълго време, дъщерната ѝ фирма

"Лукойл Авиейшън" трябва да намери изход и да възстанови доставките за авиогориво, тъй като по думите на Ангелов има подписани договори и ще дължи неустойки.

Летище София не използва гориво от държавния резерв, съобщиха от столичния аеропорт. В момента в складовата база на летището се приемат 18 цистерни, около 950 - 1000 тона, собственост на "Лукойл Авиейшън".

Нормалната консумация на авиационно гориво на Летище София, която за едно денонощие, е около 200 тона, е намаляла с 30-40 на сто и сега е около 160-180 тона, но това е така, защото авиокомпаниите се презастраховат и танкират от летището, от което излитат, обясняват от летището.

От “Лукойл Авиейшън“ посочиха, че полагат максимални усилия за осигуряване на внос на керосин в най-кратки срокове, но голямото търсене на авиогоривото в летния сезон и предварителното планиране на доставките на рафинериите затрудняват значително тези техни опити.

Според Трайков в цялата криза отговорност трябва да се търси от хора, свързани с корпорации, а не с правителство: “Може би тези, които сключиха договор с "Лукойл Авиейшън", или не успяха да наложат спазването на закона в комбината”, допусна икономическият и енергиен министър .

Трайков отбеляза, че в кабинета няма разнобой по въпроса – за съобразяването с правилата отговарят митниците, които се отчитат пред финансовия министър, а той от своя страна пред премиера. Всички останали министри са ангажирани със своите ресори да наблюдават развитието на нещата, обясни той.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.