Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Заплашена да остане без кола от НСО, Манолова тръгва с влак и автобус

Първата ѝ приемна е във влака по линията София – Варна

8 коментара
Заплашена да остане без кола от НСО, Манолова тръгва с влак и автобус

Омбудсманът Мая Манолова обяви, че започва да пътува с влак и автобус, за да изпълнява задълженията си – да се среща с хората. Това е отговорът ѝ на намерението на властта да ѝ отнеме служебния автомобил на НСО, който тя ползва.

Първата приемна на омбудсмана е по линията София – Варна, първи вагон, втора класа, купе №2, съобщи Манолова в петък пред БНТ.

Вероятно вече управляващите са се усетили, че с решението си да я свалят от служебния автомобил, ѝ правят голяма услуга, доближавайки Манолова още по-близо до народа и помпайки рейтинга ѝ.

Преди ден финансовият министър Владислав Горанов заяви пред бТВ, че НСО е "една скъпа таксиметрова компания и точно за това в новия бюджет има текстове, с които тази практика се прекратява". По думите му, няма данни за заплаха срещу Мая Манолова, затова тя не ползва охрана, а само кола и шофьор. Горанов уточни, че "няма нищо целенасочено срещу омбудсмана".

"Единствената реформа в бюджета на Националната служба за охрана (НСО) се изразява в отнемането на автомобила на омбудсмана. Всеки може да погледне Параграф 14. Аз не бих повдигнала тази тема, не съм я повдигала до момента, изглежда ми прекалено дребна на фона на проблемите, които имат гражданите", отвърна му задочно Манолова.

Тя уточни, по този повод са ѝ се обадили десетки хора, както приятели, така и непознати. Предложили ѝ да я возят безплатно. Готов да ѝ окаже помощ бил дори и заместник -омбудсманът на Македония, който е на посещение у нас, посочи Манолова.

"Аз обмислям дали, ако това е толкова сериозен проблем, да не се откажа предварително. Мога например да ползвам и обществения транспорт. Следващата седмица трябва да бъда във Варна. Ще пътувам до там с влак. Вярно е, че ще ми отнеме доста часове, но ще направя приемна докато пътуваме, ще обявя предварително в колко часа на коя гара ще е влакът и хората ще се качват, за да споделят проблемите си", каза Манолова.

По-късно в съобщение до медиите Манолова обяви, че първата ѝ приемна ще е в първи вагон, втора класа, купе №2 по линията на влака София – Варна във вторник – 6 ноември. Посочи и телефон за записване за приемната - 02 81 06 955.

"Не знам какво да правя с парите, които ще дадат за билети. Може би да ги пратя на финансовия министър, все пак, да ги осребри, защото това ще оскъпи услугата", коментира още Манолова.

"Той (Владислав Горанов – бел. ред.) изглежда интелигентен човек, изглежда, разумен човек. Това е абсурдно изказване, защото за мен автомобилът е работно средство, с което успявам да се отзова бързо при гражданите, които го очакват от мен", допълни тя.

Интересно ще е, ако в крайна сметка управляващите се откажат от поправката "Манолова" в бюджетния закон, дали омбудсманът ще продължи да ползва автомобил и шофьор на НСО.

Манолова, която е бивш депутат от БСП, изрази разочарованието си от политиците, които се опитват да ѝ пречат да си върши работата: "Губи се много излишна енергия да се чудят какво да измислят, за да не съм при хората на терен. Но нали сте наясно, че аз със служебен автомобил, с обществен транспорт, с градски транспорт, с влак, моята работа ще си я свърша и никой не може да ме спре".

След приемната във влака в 15:30 часа общественият защитник ще се срещне с бивши служители на фалиралата авиокомпания "Ер Виа" във връзка с неизплатените им заплати в Областна администрация на Варна.

По-късно омбудсманът ще разговаря и с ръководствата на Окръжния и Районния съд в морския град във връзка с предложенията за създаване на специализирани съдебни състави и щадящо правосъдие по отношение на деца в родителски конфликт.

Попитана дали обмисля да прави политическа кариера, или да се кандидатира за някой пост, Манолова отговори, че никога действията ѝ не са били на тъмно, тайно, зад кадър или непрозрачно и ако реши да се кандидатира за някой друг пост в държавата, ще го обяви публично.

"В момента имам още две години мандат. Две години хората очакват от мен да решавам техните проблеми. Това правя всеки ден и всяка минута", каза Манолова.

През лятото тя е сменила адресната си регистрация от Кюстендил в София, което беше изтълкувано от политическите ѝ опоненти като знак, че може да се включи в надпреварата за кмет на София на предстоящите местни избори през есента на 2019 г.

На парламентарните избори през 2014 г. Мая Манолова обикаляше избирателния си район в Кюстендил с кемпер и агитираше да гласуват за нея. "Това ново информационно средство е начинът, чрез който ще стигнем до всеки човек. Кампанията е с и за хората. Измислили сме този нестандартен начин да стигнем до всяко село, до всеки градски квартал, до всяко семейство. Нашите послания са изключително важни за хората и най-добрият начин да ги чуят е да ги чуят от нас лично", каза тогава Манолова.

В началото на 2015 г. тя пътуват с влака до Мездра, като по този начин протестира срещу намерението на управляващите от ГЕРБ да спрат 138 влака.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

8 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. edin.drug
    #8

    Холандският премиер пътува на колело, а Юнкер, в качеството си на премиер никога не е ползвал охрана (Люксембург). Работата на Мая Манолова също може да се върши ефикасно и от дистанция - с организиране на конферентни връзки по места. Но всъщност, на нея нищо не и пречи и сега да ползва служебна кола (както беше казано), просто амбициозната кака си прави ПР, а ГЕРБ й помагат.

  2. Георги Бочев
    #7

    Абе Вие луди ли сте? Никой не ѝ отказва служебен автомобил, какъвто има в нейната служба. Отказват й автомобил и охрана, тъй като не е необходимо. Пък наистина е добре да се вдигне протест срещу охраната на Пеевски и Доган, ама наистина голям протест. Но... заплакали сте за Мая, вместо да искате да продължат и с тия двамата.

  3. Realist
    #6
    Отговор на коментар #1

    След десет години властване, след ежедневна демонстрация на пълна некадърност, глупост и простащина, бездарие дори в далаверите и мошеничествата, все още се чудиш толкова ли са тъпи?! Отвори си очите госпожо и гледай истината директно.

  4. lubo
    #5

    Отлична инициатива: много от министрите сигурно никога не са ёътували през живота си с български влак. Може би да ги задължат да го правят от време на време. София-Пловдив "само" три часа с влак (и 1 час със служебна кола).

  5. joro
    #4

    Човек само може да се смее на герберасТка//та тъпота...Е, имат цвъко. Такъв изтрел в собственото си коляно...И тия управляват. Изглежда сериозно са решили да предават властта на първия ешалон. Ликувай народе.

  6. dimitardi100
    #3

    Държавата трябва да може да си позволи кола за омбудсмана , за да си върши добре работата !

  7. ivancho ivanov
    #2

    Решение от типа на кандидатурата на Цачева за президент - умишлено или само глупаво!

  8. безпартийна
    #1

    Абсолютен правителствен цирк. При стотиците хиляди лева похарчени за охрана на Доган и Пеевски, като последният не благоволява даже да ходи на работа, това да лишиш омбудсмана от служебен автомобил е малко повече от гавра. Мая Манолова и сега има висок обществен рейтинг. Чудя се, толкова ли властите са тъпи, че й дават възможност да налее още точки в този рейтинг? На фона на обгрижването на Доган и Пеевски? Не са познали, че ще спрат точно нея.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.