През последните месеци започна процес на кръвосмешение между тайните служби и медиите, заяви в петък управителният директор на фондация "Медийна демокрация" доц. Георги Лозанов в коментар за скандалите около ДАНС и поведението на медиите. Експерти на фондацията представиха свое изследване за политическата реклама по време на частичните избори в София и коментираха феномените на новата власт
Според Лозанов събитията около службата за национална сигурност са се превърнали в централен декор, пред който се разиграват различни сцени. "Службите се използват за черна борса за информация, която се продава чрез медиите в публичния пазар", заяви той.
Преди месец на пазара излезе седмичникът "Галерия", чийто главен редактор Зоя Димитрова е бившо пресаташе на ДАНС. В него за първи път излезе на явен свят една от изчезналите от канцеларията на Министерския доклад секретни справки на агенцията за корупция в кабинета "Станишев". Избухването на този скандал доведе и до свалянето на депутатския имунитет на бившия премиер.
Премиерът Бойко Борисов от своя страна получи първите изчезнали папки от "лоялния гражданин" и бивш секретен сътрудник в ДАНС Алексей Петров, както и от Зоя Димитрова.
"Службите и медиите си приличат по това, че събират информация. Службите го правят в нарушение на човешките права с цел разкриване на престъпления, а медиите събират информация явно и в защита на човешките права. Сега наблюдаваме странна симбиоза", заяви Лозанов.
"Езикът на властта е езикът на сапунените скандали"
Медийните експерти оприличиха новия език на властта с езика на сапунените скандали, "който клони към изразяването на етнонационализма". От медийната коалиция дадоха пример със скандала около паметника на незнайния турски войн в търговищкото село Славяново.
"Удивителното е, че най-важният и най-сериозният министър - на финансите - влезе в ролята на комичната фигура в тези сапунени скандали", каза социологът Мила Минева.
"Опитах се да открия някакъв дебат около най-важния документ за страната - бюджета. От "Гугъл" вместо за бюджета човек разбира най-много за пицата, дали е постна, с една маслинка, сбръчкана ли е маслинката и колко е била голяма кутията. В редица пицарии вече се предлага постна пица "Симеон Дянков". С търсачката намирам също как неговият собствен син го развълнувал, казвайки му: "Мислех, че с финанси се занимаваш, а ти май си разносвач на пица". Така че ние нищо не разбрахме за бюджета, но разбрахме много за пицата", обясни социологът.
Именно за експертите комедийната фигура в политическия сериал са финансовият министър Симеон Дянков и начинът, по който той представи бюджета на страната като "малка постна пица".
"Премиерът предпочита да използва думите "спирам" и "пускам", той предпочита да остави неговите министри да говорят за реформите, да подчертава с лексиката си тяхната решителност и да оставя на експертите и анализаторите да се справят с "трудните, дървените" думи за дефицита и т.н., той предпочита да разкаже какво би казал покойният му баща", обясни още социологът.
Според нея този комедиен сериал е все още в първия си сезон. "Не знам дали ще успее да преживее втори сезон. Честно казано, искрено се надявам, че няма. Защото като във всеки добър сапунен сериал, в края на сезона нещата се разрешават окончателно до следващия сезон от супергероя", обясни картинно тя ситуацията с медийното интерпретиране на властта.
"Добрата новина за супергероя е, че засега зрителите гледат с интерес. Дълбоко непредвидимо е, кога ще сменят канала", заключи тя...
Левицата дала най-много пари за кампанията на Кадиев
От фондацията представиха изследване за изразходените от партиите средства в рамките на предизборната кампания за частичните кметски избори в София. Най-много средства са инвестирани от "Коалиция за България" (кандидат Георги Кадиев) - 76 000 лева, следвана от РЗС (кандидат Павел Попов) – близо 74 000 лева, ГЕРБ (кандидат Йорданка Фандъкова) - около 64 000 лева, ССД (кандидат Иван Антикаджиев) - малко над 47 000 лева.
Независимият кандидат на блогерите Теодор Дечев е използвал около 19 500 лева за телевизионна реклама.
Данните се получени единствено на цените за реклама на телевизии, но от фондацията заявиха, че не могат да изчисляват отстъпките или оскъпяването за някои партии.
Основният извод от изследването е, че всички партии са насочили рекламните си послания основно към възрастовата група 41-50 години, както и към хората над 60 години.
За изборите в София в кабелна телевизия "Фокс лайф" са излъчени най-много политически реклами и репортажи – 87 на брой, следвана от БНТ - 54, на трето - е "Нова телевизия" с 51 реклами, бТВ - 47, а бТВ Комеди (бившата GTB с ефирно покритие в София) с 25 политически реклами и репортажи.
Данните сочат, че най-много рекламно време е било съсредоточено в телевизиите от групата на "Болкан нюз корпорейшън", към която принадлежат бТВ, "Фокс" и др.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
39 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Симеон Дянков не е никакво недоразумение. Най-малко пък финансово. Не виждам никакъв проблем в казаното от Дянков по адрес на Вълчев. Последният е известен корупционер и е радиовариантът на мошеника Бареков. Тези двама "журналисти" много обичат парите под масата, след което се отплащат достойно в ефир. Не ми хареса, че Дянков се извини на корупционера, но навярно бащицата Бойко му е разпоредил така. Няма как да не се съглася с теб за 2-рия гаф. Наистина некакъв 60-годишен пенсионер си представя, …
че трябва да има всенародни тържества по случай собствения му рожден ден. Да, ама не! А това, че е забравил да плати 7 лв./час/1 полицай и 160 лв./час/1 улица е поредната селяндурщина, нежно наречена от теб - гаф. Т.нар.от теб 3-ти гаф, обаче, не е никакъв гаф. Никога не съм си представял нещо друго за Бойко Борисов. А това, че публично признава за побоя е много положително, защото е честно. Без да се прави на "ни лук ял, ни лук мирисал", Бойко си призна пред всички греха. Това е много достойна позиция. За сравнение - цял народ знае за романтичната връзка м/у Сергей и Азер, но нито един от 2-мата не смее да каже, че двамата "са били интимни". Типична педерастка позиция.
PUTINSKOTO MULE V EU.
Не се казва джурналист, а джурналджия :)))))
Nadiavam se decata da ne gledat novinite po tv, za6toto 6te im se vlo6i re4nikat i ste upotrbiavat predimno dialekti, niama da se nau4at na liyeraturen balgarski ezik a i 6te si razvaliat haractera - 6te se nau4at samo da se oplakvat i da vdigat scandali.
Пропусна, че в "Шоуто на Азис" каза, че "Приказка за стълбата" е от Вапцаров. Де Нива Чилова, де Дянков - прости хора, ей!
Новия Ники Василев (Симеон Дянков) достойно замества по нелепост и тъпотия джуджето.
мадъ факъ
Медиите, както ги ласкаят, са четвърта власт, които обаче могат да свалят от власт останалите преди тях . Медиите могат да затрият и всеки човечец, дръзнал да ... попита нещо относно достоверност, справедливост и други вредни за медийната свобода подробности . Тази власт е единствената безконтролна, дълбоко и нагледно корумпирана, и недосегаема .
Chervenite bokluci v predsmurtna agonia
къде ти беше по-умерен в глупостта си от тоя!---Относно: Малкатата пица с очилата Автор: хехе Получено на: 20 Ноември 2009 20:07 Новия Ники Василев (Симеон Дянков) достойно замества по нелепост и тъпотия джуджето.