Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Започна строителство на жп участъка от Петърч до Драгоман

Той е част от жп магистралата до Сърбия и европейския коридор "Изток - Запад"

0 коментара
Започна строителство на жп участъка от Петърч до Драгоман

В последния възможен момент започна строителството на железопътния участък от Пътърч до Драгоман. Той е част от железопътната магистрала от София до Сърбия и европейския коридор "Изток - Запад".

Жп отсечката е част от мащабния проект за модернизация на жп линията София - Драгоман - границата със Сърбия, който се финансира от оперативна програма "Транспорт" 2014 - 2020 г. Целият проект е на стойност 304 милиона лева и трябва да бъде завършен до края на 2023 г. - последната финансова година за изтичащия програмен период.

Стартът на строителните дейности беше даден от вицепремиера по еврофондовете Атанас Пеканов, заместник министърът на транспорта и съобщенията инж. Красимир Папукчийски и генералният директор на Национална компания "Железопътна инфраструктура" инж. Златин Крумов.

Строителството трябва да завърши за около 2 години. Очакваният ефект от модернизацията ще е двойно намаляване на времето за пътуване от София до Драгоман - вместо за час, разстоянието ще се взима за 32 минути. Причината влаковете ще се движат със скорост от 160 км/ч, каза инж. Красимир Папукчийски.

Строителството на отсечката от Петърч до Драгоман включва удвояване на жп участък от приблизително 17 км, както и модернизация на 4 км единична жп линия.

Предвидени са модернизация на коловозното развитие, пероните и контактната мрежа.

Ще бъде изградена нова жп гара Сливница и ново приемно здание Петърч. Приемното здание в Алдомировци ще бъде реконструирано.

В рамките на проекта ще бъдат изградени 5 пътни надлеза, 2 жп надлеза, 1 жп естакада и нова водоотводна система за целия участък.

За да бъде повишена безопасността в жп участък Волуяк - Драгоман се предвижда изграждане на нови системи за сигнализация и телекомуникация.

Железопътните прелези ще бъдат премахнати и заменени от пресичания на две нива. По този начин ще се гарантира безопасната експлоатация на пресичащите се пътна и железопътна инфраструктури и ще се минимизира рискът от възникване на инциденти.

Строителството на железния път, контактната мрежа и съоръженията на участъка от Петърч до ще бъде изпълнено от гръцката "Терна" АД. Договорът с компанията е за над 98 млн. лв. без ДДС.

Модернизацията на другия жп участък от Волуяк до Петърч се изпълнява от "Вистра" срещу 46.2 млн. лв.

Реализацията на проекта е с важно значение за региона. Освен това се очаква да се подобри свързаността на България с Централна и Западна Европа, ще допринесе и за повишаване на конкурентоспособността на железопътния транспорт.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.