Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Започнаха проби на новите релси по столичната ул. "Граф Игнатиев"

1 коментар
Сн. Mediapool

Близо седем месеца след спирането на трамваите по софийската улица "Граф Игнатиев" те тръгнаха отново пробно по ремонтираните релси. В сряда започнаха 72-часовите изпитания на трасето. В същото време работата по най-големия ремонт в центъра на града през тази година продължава.

Изпитанията на родилия скандали трамваен път трябва да покажат дали той има някакви дефекти. В трите дни на пробите мотрисите ще се движат без пътници.

Ако по време на изпитанията бъдат открити проблеми, те трябва да бъдат отстранени от изпълнителя - фирмата "Джи Пи Груп". След това ще бъде възстановен маршрута и трамвайните линии 10, 12 и 18. По последна информация, публикувана на страницата на Центъра за градска мобилност, промените в маршрутите заради ремонта остават до 7 декември.


Трамваите, които пробват новите релси по ул. "Граф Игнатиев", се движат без пътници. Сн. БГНЕС

Този срок беше удължаван на няколко пъти, като първоначалният план беше мотрисите да бъдат пуснати на 2 октомври. Въпреки забавянето от общината и от фирмата изпълнител твърдят, че работата им върви по график.

Преди седмица от "Джи Пи Груп" обясниха, че вече са приключили участъка от улицата между площадите "Гарибалди" и "Славейков", но работата по двата площада продължава.


Първият участък от улицата, обявен за завършен. Сн. БГНЕС

Изпълнителят обяви, че при изминали 47% от времето на проекта са изпълнили 86% от работата. В следващите седмици ще се работи за поетапното премахване на огражденията, за да може хората да имат по-лесен достъп до търговските обекти и сградите в района. Ремонтът продължава. При строителните работи, които изискват допълнителни мерки за безопасност, ще се слагат временни огради.

За хората, които работят и живеят в района, всеки четвъртък след 11 ч. представители на строителите и проектанта приемат сигнали и дават информация във временния комуникационен център на ъгъла на улиците "Паренсов" и "Иван Шишман", съобщиха от общината. Той обаче действа от скоро. В месеците, когато движението по улицата беше най-затруднено, хората нямаше на кого да се оплачат или да потърсят информация.


Работата по улицата ще продължи и след възстановяването на трамвайното движение. Сн. БГНЕС

Ремонтът на една от централните улици в София предизвика недоволството на хората, които живеят и работят в района заради липсата на информация за блокирането на отделни участъци от нея, за начина, по който се осигурява преминаването на пешеходците, както и за това, че организацията на работата на практика затвори за месеци голяма част от магазините наоколо.

Този проект на Столичната община, който струва над 20 млн. лева, доведе и до съмнения за качеството на работата, след като на много места се виждат неравно положени настилки, незапълнени фуги и разминавания между растерите на отделните видове настилки. От общината, от фирмата изпълнител и от проектантския екип обясняват, че все още не могат да се дават оценки за качеството, тъй като работата не е приключила. Освен това твърдят, че сериозни проблеми до момента не са открити.


Докато пробите по трамвайното трасе вървят, по настилката около него все още се работи. Сн. Mediapool

Ремонтът на релсите също доведе до скандал заради съмнения за нарушение на Закона за обществените поръчки заради подмяна в крачка на материал, който се слага под трамвайното трасе, за да изолира вибрациите от мотрисите. Заради това проверки започнаха прокуратурата, регионалното министерство, което финансира проекта, и Столичната община. Сигнал беше изпратен и до европейската служба за борба с измамите ОЛАФ. До момента резултати от проверките няма.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. brambar
    #1

    Като пуснат официално трасето в експлоатация, ще се види какво е техническото състояние на линията. Струва ми се, че Джи Пи Груп са по-съвестни от Трейс, които направо съсипаха бул. Витоша със своя безумен ремонт. В момента голяма част от паветата просто липсват. Фугите между тях бяха толкова големи, че човек можеше спокойно да си вкара крака. Нямаше плътност на настилката, да не говорим, че качеството на положения паваж е под всякаква критика. Трейс са сложили възможно най-некачествените и слаби бетонни павета. Ако за това даваме пари, е редно да поискаме сериозна отговорност от СО, която е възложител на проектите.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.