Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Започнало е строителството на завода за електромобили в Ловеч

11 коментара
Започнало е строителството на завода за електромобили в Ловеч

Строителството на завода за електромобили в Ловеч на практика е започнало, съобщи арх. Любомир Станиславов, изпълнителен директор на "Next.e.Go България" и "Аутомотив Клъстер България". Заводът ще бъде разположен на терен до бившия завод "Балкан" в Ловеч, където в миналото се произвеждаха едни от първите автомобили, велосипеди, мотоциклети и самолети в България.

До края на следващата година трябва да бъде произведена първата серия електромобили, а мащабното производство да се развие през 2024 година. Инвестицията бе договорена преди година от тогавашния служебен министър на икономиката Кирил Петков. Преди няколко дни германската компания обяви, че ще строи много по-голям завод от българския в Тетово, Северна Македония.

"Това е модерен завод, нов начин за производството на електрически автомобили и по подобие на компания като "Тесла" - повечето различни части на този завод са направени в едно общо тяло, обща сграда. Тя е с доста внушителни за България размери – над 320 метра дълга в едната посока, а в другата около 240 метра. Това е основната сграда, където ще се случва производството. В нея има доста сложна организация с различни складови зони, зона за производство на т. нар алуминиеви пространствени рами и др.", разказва Станиславов пред БТА.

Основните компоненти като носещата структура на автомобила, която е от алуминий, външната обвивка и други ще се произвеждат в Ловечо. Батерии и седалки ще идват от външни доставчици.

Станиславов коментира, че в рамките на общия световен или европейски пазар това ще бъде един от най-достъпните електрически автомобили, които ще се предлага на пазара. "Надявам се в съотношението цена-качество на автомобил, това да бъде най-доброто предложение на пазара", добави той.

Тези автомобили ще могат да се продават както в цяла Европа, така и в целия свят. Към 2024-2025 година тестването на такъв тип автомобили ще е толкова голямо, че едва ли ще е нужно да се търсят пазари извън Европа. По-хубаво е автомобилите да се продават близо до мястото, в което се произвеждат, каза още Станиславов.

Според него електрическите автомобили са бъдещето на автомобилната индустрия, не защото в момента има скъпи горива, а защото това е посоката, в която цялата индустрия се е устремила, защото тези автомобили са много по-практични.

"Те са по-лесни за експлоатация и имат редица други предимства. Ситуацията в момента около световната криза с енергията, с горивата, с войната в Украйна са само катализатори, които открояват всички тези процеси. Електрическите автомобили са бъдещето на масовите автомобили и те ще предоставят възможност хората да могат да се придвижват от една до друга точка на много ниска цена. В обозримо бъдеще транспортирането ще бъде абсолютно безплатно", каза още изпълнителният директор на завода.

Очаква се около 1000 нови работни места ще бъдат разкрити на етапи

"Няма да разчитаме да намираме обучени хора, ние ще ги обучаваме сами. Има такава програма и на практика първите хора вече са назначени. Има много голям интерес", коментира арх. Любомир Станиславов.

Според него общата инвестиция ще бъде около 150 милиона евро. "Тъй като ние ще изграждаме този завод в България, където много от цените са по-ниски, нашето очакване е цена до 150 милиона евро. Проектът, който сме защитили и е получил статут на приоритетен от българското правителство, е за 140 милиона евро", каза още изпълнителният директор.

Ключови думи

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

11 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Rolo Tomassi
    #11

    Да не прибързваме с оценките. Ето ревю на модела e.Go: https://youtu.be/JQ_PIBMJZc4 Ето и рекламата на по-новия модел e-wave: https://youtu.be/SSOn5ieNNNE

  2. pepe
    #10
    Отговор на коментар #3

    Разбира се, че няма!Те, съдиите, ни показват, че могат да си издават каквито "присъди" си искат, без да ги интересува нито обществено мнение, нито справедливост, нито дори "право". Време е ние - носителите на пренебрегнатото обществено мнение, да им отговорим, като им покажем, че "присъдите" им не струват колкото хартията, на която са написани, ако няма кой да ги прилага и изпълнява /а и въобще да се интересува от тях/!

  3. Александър Борисов
    #9

    Какво грозотилище !!! И Ролс-Ройс мотор да му сложиш,пак никой няма да го погледне!

  4. Джелсомино
    #8

    Идеята може и да е добра, но защо е толкова грозна отпред, не можаха ли да се постараят повече.

  5. Десен бесен
    #7

    Тези същите преди три дни направиха първа копка на завод за производство на същият автомобил в Северна Македония. Май ще се окаже една пунта мара. Държавата да внимава какво финансиране им предоставя. Докато не произведат първите бройки да не им дават нищо.

  6. Bлaдo
    #6

    интересно единомислие на гербавия, турския, комунарския и... тanaнарския троляци... :-))) ............. И по темата: заводът ЩЕ работи, но НЕ благодарение, а ВЪПРЕКИ долното обЭЭдинение :-)))

  7. Коментарът е изтрит в 13:56 на 17 август 2022 от автора.
    #5
  8. Danko
    #4

    Поредното робуване на митологеми ще доведе до поредния обир на държавната хазна. Горскио е писал за схемите и качествата на колата. Аз пък ще напомня, че когато електроенергетиката работи на изживяване, всяко увеличение на товарите ще доведе до сериозни проблеми. Ние си спираме електроцентралите една след друга, отказваме перспективни проекти и ще чакаме от Турция да ни продаде нещо. Само елекромобилите ни са пискюл. С такива "държавници" толкова.

  9. fantom
    #3

    MEDIAPOOL, Кирил Петков НИКОГА не е бил български министър!!! Или за вас решението на КС няма значение.

  10. Мазен Кумунис
    #2

    Т'ва една от простотиите на Просто Киро ли беше? По кои магистрали ще върви? По магистралите на Бойко Велики? Защото Просто Киро и една крачка магистрали не е направил. Ахааа, тези "асфалтови въшки" са само за градска употреба. ;)

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.