Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Започва изправянето и местеното на потъналия "Коста Конкордия"

5 коментара
Започва изправянето и местеното на потъналия "Коста Конкордия"
  • Планът за изправяне на "Коста Конкордия"

Италианските власти съобщиха, че в понеделник, както бе планирани, ще започне спасителната операция по изправянето на забилия се преди повече от година и половина в крайбрежието на остров Джилио лайнер "Коста Конкордия" и отвеждането му за нарязване на скрап. Ако акцията е успешна, тя ще е най-голямата подобна в света на корабокрушенията и ще намали наполовина загубите от инцидента, които по оценки на застрахователите може да надхвърлят 1.1 млрд. евро.

 

Самата акция по спасяването на останките ще струва около 600 млн. евро и се очертава и най-скъпата подобна в световен мащаб, посочва Ройтерс. Цената може обаче да бъде надхвърлена, но ще бъде платена изцяло от американската бизнес група "Карнивал", която е собственик на компанията "Коста".

 

"Мисля, че това е най-скъпата в света операция по преместване на корабни останки", каза Раул Хана, бивш капитан на танкер, в момента старши консултант по морски рискове в застрахователната компания "Алианц".

 

"Стискаме палци и се надяваме акцията да е успешна, защото ако не е, дори не ми се мисли какви ще са финансовите последици", допълва той.

 

Плановете са още в 6 часа местна време да започне операцията по изправянето на 300-метровия корпус на кораба, който тежи 114 000 тона, след което трябва да бъде закрепен върху бетонна платформа с размерите на футболно игрище. Очаква се това да отнеме между 10 и 12 часа.

 

В следващите месеци предстои "Коста Конкордия" изкуствено да бъде приведен в плавателен режим и откаран до някое от италианските пристанища, за да бъде нарязан за скрап.

 

Операцията по изправянето на "Коста Конкордия", определяна като инженерно предизвикателство заради размерите на кораба, ще бъде предавана пряко от множество телевизии, а общият брой на акредитираните журналисти е около 400, предаде Франс прес.

 

Малкото пристанище на Джилио ще остане затворено през целия ден. В района му вече се влиза само със специални пропуски и дори преминаването на самолети и хеликоптери е забранено.

 

"Изправянето на "Конкордия" не представлява никаква опасност", увери началникът на службата за гражданска отбрана Франко Габриели, който е и специален комисар на италианското правителство за случая "Коста Конкордия". Габриели заяви, че са взети всички предпазни мерки срещу екологично замърсяване в случай, че от полупотъналия кораб изтекат отровни отпадъци по време на изправянето. Машинното масло и гориво на кораба вече бяха отстранени в предишни акции

 

Ръководител на операцията ще бъде южноафриканският експерт по привеждане на кораби в плавателен режим Ник Слоун.

 

На 13 януари 2012 г. луксозният круизен кораб "Коста Конкордия" се удари в подводна скала и се преобърна, при което загинаха 32-ма от 4229-те пасажери. Срещу капитана на кораба Франческо Скетино, за когото се смята, че е насочил по небрежност кораба към скалистите плитчини на остров Джилио, се води дело.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #5
  2. Анонимен
    #4

    Уважаема редакция, 114 000 тона е вместимостта на кораба = обема! Бъркате генерално превода и понятията в корабоплаването! Теглото е 52 310 тона = водоизместването! И още - ще се използват стоманени въжета, а не кабели, както неграмотно се превежда чуждоезичния текст

  3. Анонимен
    #3

    Това че релсите по цяла българия стоят незабелязани се обяснява с липсата на акъл в циганите. Те знаят само отъпканите, проверени на пазаря пътища - жици, огради, статуи.

  4. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #2
  5. Анонимен
    #1

    Колко много скрап? Тия хора няма цигани, иначе досега да беше изчезнал!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.