Започва проектирането на магистрала Велико Търново - Русе

Прогнозната цена на 110-км отсечка е 870 млн. лв., искаме пари от плана "Юнкер" и ЕИБ

Кръговото кръстовище край Бяла продължава да създава проблеми за тировете

Пътят от Велико Търново до Русе няма да е високоскоростен, каквито бяха досегашните намерения, а ще е автомагистрала, за чието идейно проектиране още през тази година в бюджета на Агенция "Пътна Инфраструктура" са предвидени 4 млн. лв. Това съобщи министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова в отговор на парламентарно питане в петък.

Промяната в намеренията е заради силния трафик по това направление, което е много използвано от тежкотоварните автомобили, пътуващи през Дунав мост І. В момента пътят от Велико Търново до Русе минава през сложен терен и има много ограничения за преминаващите автомобили. Част от трасето е и т. нар. Беленски баир край град Бяла, където дори изграденото кръгово кръстовище не успява да неутрализира ефекта от спускането на тировете, идващи от Русе, и често там продължават да стават тежки катастрофи.

Става въпрос за магистрала 110 км, чиято индикативна стойност е 870 млн. лв., предвижда се строителство на виадукти, на пътни възли и обход на Беленския баир, за да се облекчат тировете, каза Лиляна Павлова.

От думите ѝ стана ясно, че предстои обявяването на поръчка за изготвяне на идеен проект на магистралата, а на по-късен етап ще се прави и техническо проектиране. Намерението за автомагистралата вече е подадено за финансиране по плана "Юнкер", но ще се преговаря и с Европейската инвестиционна банка (ЕИБ) проектът да бъде включен в бъдещата програма "Европейски транспортни коридори", която се предвижда да замени сегашната "Транзитни пътища V", финансирана от банката.

Пътят Велико Търново – Русе е част от европейския транспортен коридор 9, който е сред приоритетните трасета на Европейската комисия.

Още от Бизнес

Одобрявате ли протестите за цените на горивата?