Започва работата по пътна карта за е-мобилност у нас до 2025 г.

Започва работата по пътна карта за е-мобилност у нас до 2025 г.

Пътна карта за въвеждането на електрическата мобилност у нас до 2025 г. ще изработва група с представители на бизнеса и на отговорните ведомства, която е била сформирана със заповед на министъра на икономиката Емил Караниколов. Това обяви заместникът му Лъчезар Борисов по време на конференция за развитието на умните градове, организирана от B2B media във вторник.

Борисов не се ангажира със срок, в който ще бъде изготвена пътната карта, но обясни, че тя трябва да изпълнява политики за дигитализация на икономиката, на намаляването на нейния въглероден отпечатък върху околната среда и за развитието на интелигентните градове.

В рамките на подготовката на документа ще се разгледат и възможните стимули за ползване и купуване на електрически автомобили, допълни Борисов.

Преди две седмици от Асоциацията на производителите на автомобили обявиха, че са внесли предложение държавата да дава субсидия от 5000 евро при покупка на нов електромобил и 2500 евро за хибриден, както и да не се плаща ДДС. Според тях това ще ускори навлизането на този екологичен транспорт в България, където автомобилният парк е много стар и предизвиква основното замърсяване на въздуха. Тази идея обаче се отхвърля финансовото министерство, защото подобна субсидия би отишла при по-богатите хора с възможност да си купят скъпите електромобили.

В момента у нас електрическите коли са освободени от местен данък, имат право за безплатно паркиране и на някои места има станции за безплатно зареждане на колата.

Борисов не се ангажира с коментар за чисто финансови стимули за увеличаване на електроавтомобилния парк у нас и каза, че работната група току що е съставена.

Той каза още, че е била сформирана още една работна група, която трябва да надгради приетата концепция за дигитализация на българската икономика и да я трансформира в стратегия.

Пред участниците във форума той коментира, че цифровизацията на бизнеса и градското управление напредват бурно и наличието на трамвай и тролеи без ватмани, управлявани дистанционно от компютър, са съвсем реални.

Още от Бизнес