Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Започва работата по пътна карта за е-мобилност у нас до 2025 г.

0 коментара
Започва работата по пътна карта за е-мобилност у нас до 2025 г.

Пътна карта за въвеждането на електрическата мобилност у нас до 2025 г. ще изработва група с представители на бизнеса и на отговорните ведомства, която е била сформирана със заповед на министъра на икономиката Емил Караниколов. Това обяви заместникът му Лъчезар Борисов по време на конференция за развитието на умните градове, организирана от B2B media във вторник.

Борисов не се ангажира със срок, в който ще бъде изготвена пътната карта, но обясни, че тя трябва да изпълнява политики за дигитализация на икономиката, на намаляването на нейния въглероден отпечатък върху околната среда и за развитието на интелигентните градове.

В рамките на подготовката на документа ще се разгледат и възможните стимули за ползване и купуване на електрически автомобили, допълни Борисов.

Преди две седмици от Асоциацията на производителите на автомобили обявиха, че са внесли предложение държавата да дава субсидия от 5000 евро при покупка на нов електромобил и 2500 евро за хибриден, както и да не се плаща ДДС. Според тях това ще ускори навлизането на този екологичен транспорт в България, където автомобилният парк е много стар и предизвиква основното замърсяване на въздуха. Тази идея обаче се отхвърля финансовото министерство, защото подобна субсидия би отишла при по-богатите хора с възможност да си купят скъпите електромобили.

В момента у нас електрическите коли са освободени от местен данък, имат право за безплатно паркиране и на някои места има станции за безплатно зареждане на колата.

Борисов не се ангажира с коментар за чисто финансови стимули за увеличаване на електроавтомобилния парк у нас и каза, че работната група току що е съставена.

Той каза още, че е била сформирана още една работна група, която трябва да надгради приетата концепция за дигитализация на българската икономика и да я трансформира в стратегия.

Пред участниците във форума той коментира, че цифровизацията на бизнеса и градското управление напредват бурно и наличието на трамвай и тролеи без ватмани, управлявани дистанционно от компютър, са съвсем реални.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.